• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dyskusja o silnikach samochodowych

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
A najlepsze w tej komplikacji jest to, ze w zasadzie niczemu ona nie służy. Zużycie paliwa w jednostkach europejskich po przejściu z MPI na GDI niewiele się zmniejszyło (realnie), bo jak by nie podejść do tego konia, musi miec 4 łapy. Energia znikąd sie nie weźmie. Jak trzeba tyle i tyle dżuli, to trzeba spalić tyle i tyle paliwa. Można co najwyzej ograniczać straty. No, ale GDI pozwala pracować na mieszance ubogiej, wiec teoretyczne spalanie w optymalnych warunkach jest niskie.

2 litrowy, 140 konny, 8 zaworowy Twin Spark z pośrednim wtryskiem spala tyle co moje 1.4 TGDI. Fakt, że moment i moc sa w turbo gdzie indziej i noowoczesny silnik jest przyjemniejszy w jeździe, ale cena za ten luksus jest całkiem spora.
 
z opracowania jasno wynika żeby nie pałować na zimnym :) bo bardzo dużo tracimy mocy
i naprawdę ciężko było się domyśleć że układ korbowo-tłokowy zabierze jej najwięcej
 
Last edited:
@jerseyAdmin nie zgodzę się absolutnie.. u mnie spadek spalania w GDI jest znaczny. Znajomy ma identyczny silnik - ta sama moc nominalna i pojemność, nieco niższy stopień sprężania, ten sam gówno-alu-magnezowy lekki blok, lecz z drobną różnicą - wtrysk pośredni (motor N52B30), mieszkamy w tym samym mieście, różnica spalania w mieście to ponad 3l/100km, w trasie 2-2,5
 
@lukaszewski - pytanie, czy inny kierowca też by miał takie różnice. Jakie są różnice w samochodzie, stan obu jednostek i tak dalej.
 
@jerseyAdmin na danych technicznych i raportach spalań użytkowników na autocentrum również jest przepaść między tymi jednostkami, u niego jest nieco wyższy przebieg
 
Teza ogólna jest chyba taka, że postęp w efektywności silników odbył się ze stratą dla ich niezawodności i kosztów utrzymania.
Oszczędności na spalaniu w N53 względem N52 wydasz na wtryski i pompę paliwa, które w N52 są niezniszczalne, w przeciwieństwie do N53, jak doskonale wiesz :)
 
@Saico wiem, bo zrobiłem już zarówno wtryski, jak i pompę 🙈😂 ponad 10tys pękło, no niestety, nowoczesne benzyny już takie będą..
 
U mnie pompa jak i filtr paliwa mają ponad 16 lat i wszystko hula :p
 
N53 nie jest nowoczesny bo nie ma turbo ani 3 cylindrów (albo 2)
Ubogą mieszankę to miały Toyoty Cariny w latach 90., a GDI Mitsu też chwilę później
10 tys to 2200 litrów paliwa czyli akurat różnica w spalaniu na 100 tys km. Tylko czy pompa i wtryski po naprawie tyle pociągną?

Pozdrawiam,
 
Ciekawy przykładem auta w starej technologii jest Elantra 1.6 MPI ~130KM, niby wtrysk pośredni ale spalanie na bardzo niskim poziomie i to porównując do podobnych jednostek starszej generacji.
 
@rob_roy Poczytaj sobie o sterowniku msd80 bo poziom twojej wiedzy na temat silnika n53 jest conajmniej żenująco niski.

Kilkanaście map zapłonu, piezoelektryczne wtryskiwacze, 3 tryby pracy, ubogi homogeniczny, homogeniczny i uwarstwiony z lambdą dochodzącą do 2.8, pomijam już osprzęt - 2 pompy paliwa, elektryczna pompa wody sterowana na podstawie odczytów ECU niezależnie od obrotów, chłodnica oleju, 2* katalizator nox, czujnik nox itp itd

Drugiego tak przekombinowanego silnika BMW nie produkowało i odeszli ostatecznie od tego typu rozwiązań ze względu na skomplikowane algorytmy pracy MSD80.
 
Idąc za cytatem producenta sond Nox do silników BMW :

'possibly, one of the most complicated engine management system of all times'


Polecam się kolego @rob_roy do edukowac jeśli masz zamiar następnym razem podobną bzdurę wystrzelić ;-)
Post automatically merged:

@rob_roy jakiej naprawie? Ani wtrysków ani pompy się nie naprawia. Wtryski nie podlegają regeneracji i jakimkolwiek naprawom. W pompie można próbować regeneracji bo najczęściej dochodzi do przycięcia zaworu regulacji ciśnienia. Od 3-4 lat nie zmieniła się rewizja wtrysków i pompy, więc obstawiam, że już poprawili. Wtryski miały 11wersji 🙈

Od kiedy turbina jest synonimem nowoczesności.. 😂..
 
Last edited by a moderator:
Ironia trudno przechodzi przez internet, ale ty jesteś ciężkim przypadkiem zakochania się w BMW :p

Poza tym N53 nie jest silnikiem nad którym się można zachwycać. Jak na jednostkę montowaną w zwykłych dupowozach jest przekombinowany, ciężki w obsłudze i utrzymaniu w należytej sprawności. BMW wyciągnęło wnioski i więcej takich błędów nie popełniało.
 
@jerseyAdmin ale ja nie napisałem, że to jest jakiś mega prosty silnik w utrzymaniu 🙈 po prostu nie zgodziłem się z tym, że kolega uznał to za starą jednostkę :) co do reszty - przekombinowany (ilość samych trybów pracy i map zapłonu daje do myślenia), trudny w serwisie (tu akurat problem mam z głowy) i utrzymaniu należytej sprawności (oczywiście da się to zrobić i jestem tego najlepszym przykładem, kwoty faktur za 6lat przyprawiają o ból głowy i nie są to typowo naprawy, a zwykły serwis)

Samochód targa przyjemnie 5.5 do 100, 14sek 100-200 (po obd, nie licznikowe jak większość nagrań na YT) ja jestem zadowolony. No i spalanie fantastyczne. Problem trafić utrzymany egzemplarz, jest to wręcz niemożliwe.
 
Ale to jest stary silnik. To że jest nadmiernie skomplikowany nie czyni go nowoczesnym. Nowoczesna na obecną chwilę to jest nowa konstrukcja Mazdy, VAGowe silniki ze zmiennymi cyklami pracy i tak dalej. A nie 15-letnia konstrukcja. No bez jaj :D
 
Ok ok 👍👍👍👍 ile lat? 😂😂😂
Post automatically merged:
jeśli swoją wiedzę opierasz o Wikipedię, to pozdro. Pomylić n52 produkowanym od 2005 z n53 produkowanym od 2007, spoko 👍 nie będę przecież pisać na siłę jak jest, ten silnik przezyje te wasze śmieszne pierdziawki 1.0 i 1.4 kilkukrotnie
 
Last edited by a moderator:
@jerseyAdmin Twoja wiedza na temat BMW też jest kiepska jeśli twierdzisz, że BMW nie popełniło błędu dalej.. a n63? N13? N14? N16? N20? ..
 
Przestańcie tu już pokazywać kto czego tam nie ma :p - jedzi hamuje to jest git i tyle, trzeba się cieszyć.
PS. Mój staruch m54b30 i tak przeżyje te N wynalazki i pierdziawki :p
U znajomego na taxi z gazem w e39 przekręcił kolo 700tys na gm 10w40 i nic mu nie jest :p
 
Masz rację, m54 pancerne ;-) natomiast w obronie swojej powiem tyle, że to nie ja zacząłem na siłę temat, że mój silnik jest niewiadomo jaki nowoczesny. To kolega @rob_roy na siłę próbuje wmówić, że to staroć. Z mojej strony EOT.
 
Oj straszne, kajam się. O dwa lata się pomyliłem. Swoją drogą datę wziąłem "pi razy oko", bo na wiki jest 2006 - aż sprawdziłem. 13 letnia konstrukcja jest już na wskroś nowoczesna 🤣 Ale nie przejmuj się, N52 i N53 są tak samo przestarzałe jak przestarzały jest Busso Alf - za pisanie czego nie raz zbierałem baty na Alfaholikach (a miałem Alfę, nawet dwie) :D

I owszem, nie interesuję się BMW. Albo raczej - nie interesuje się samochodami BMW, do samej firmy mam spory szacunek chociaż nie ze względu na jej osiągnięcia w motoryzacji.
 
Back
Top