• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dyskusja ogólna o olejach PMO

505.01 bazuje na A3/B4, ale ma dodatkowe obostrzenia dotyczące obecności niektórych pierwiastków. Co ciekawe w paru miejscach czytałem, że wymogiem jest baza z Grupy III, więc bez PAO czy Estrów :) Ale to może bardziej obeznani w chemii olejowej koledzy podpowiedzą :)
 
Może baza co najmniej III grupy? Na pewno nie jest tak, że IV grupa jest w całości wykluczona bo są przecież oleje z 505.01 w części oparte o bazy PAO.
 
Możliwe, że jakaś część procentowa, po prostu się mi obiło o uszy że to powinny być oleje na grupie III.
 
Ten Eco-Lite w ogóle do tego silnika nie pasuje. To olej mocno lekkobieżny (za główną normę API ma RC czyli oszczędzania paliwa), a wymagane normy są raczej klasyczne.

Hmm. Castrol Edge C3 5W-30? Powinieneś zmieścić się w budżecie. Alternatywnie Valvoline Synpower 5W-30. A jak chcesz zostać przy marce to z Motuli X-Cess 5W-40.

Z nietypowych mocno kontrowersyjnie na forum możesz spróbować PMO Extreme 5W-40 jak masz w sobie żyłkę ryzykanta ;) To oleje bez norm z tego co nam wiadomo, producent deklaruje spełnienie normy 502/505 ale papierka na to nie ma. Jakościowo olej powinien być ok, w teorii (jeszcze nie badaliśmy) to dobry syntetyk.
PMO Extreme 5W40 o ile jestem dobrze poinformowany jest to klasyczna formulacja dobrze znana i stosowana na Rynku wiec nie ma za bardzo ryzyka. To nie jest olej wymyślony przez PMO.
 
Właśnie o to chodzi, że receptura jest troszkę zagadką, bo to ich formulacja. Nie mają aprobat oficjalnych. Z pewnością, jest to dla mnie produkt który jest bardziej godny zaufania, niż AMG. Oliebron ma doświadczenie. Tychproduktów nie można stawiać obok siebie. Zdecydowanie @jerseyAdmin ma tutaj w pełni rację.

Myślę, że w podobnych pieniądzach można wybrać coś innego.
 
Właśnie o to chodzi, że receptura jest troszkę zagadką, bo to ich formulacja. Nie mają aprobat oficjalnych. Z pewnością, jest to dla mnie produkt który jest bardziej godny zaufania, niż AMG. Oliebron ma doświadczenie. Tychproduktów nie można stawiać obok siebie. Zdecydowanie @jerseyAdmin ma tutaj w pełni rację.

Myślę, że w podobnych pieniądzach można wybrać coś innego.
Z tego co wiem to nie jest ich formulacja tylko minimalnie zmodyfikowana formulacja oleju, który można kupić pod nie jedną marką.
 
To jakiś starszy pakiet pewnie, który był zoptymalizowany pod PAO bez dodatku estrowego.
 
Jeśli formulacja została zmodyfikowana, nawet minimalnie, to stąd nie ma aprobat. W takim wypadku, lepiej wybrać jednak coś certyfikowanego i sprawdzonego.
 
Mi się wydaje, że miał aprobaty/specyfikacje ten przepis... Lecz podejrzewam +/- 2000 rok.
 
Tego nie wiem. Patrząc jednak na stan obecny, to w tym przedziale cenowym jesteśmy w stanie znaleźć coś certyfikowanego.
 
Ale myślę, że spokojnie przejdzie testy kompatybilności z elastomerami, jak ten etap...itd. To później testy silnikowe, ale tego nie wiem w jakim stopniu był testowany.
 
Jak już pisałem, Oliebron to producent godny zaufania i to jest raczej ta liga, która na wpadki sobie nie pozwoli. Jeśli jednak komuś zależy na tym, aby olej posiadał aprobaty, można coś wybrać z pośród konkurencji.
 
Ktoś zna przybliżony skład 5w40C3 Profesional dla 505.01? Bo z tego co wyczytałem to jest tam 25-30% PAO a o reszcie składu nic nie znalazłem.
 
Czy ktos z Was wie czym sie rozni ‚stara linia’ Extreme 100% PAO od nowej formulacji PAO+ESTER ? Chce przetestowac ten olej i pytam z ciekawosci ;)
 
Back
Top