• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dystanse do felg

Jones

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Ford Focus MK2 2.0 PB
Chciałbym zamontować do mojego samochodu dystanse aby odsadzić trochę felgi tak z 15mm na stronę, nie mam doświadczenia co wybrać ?
więc pytanie jest sens w ogóle je stosować czy faktycznie zyskam lepsze prowadzenie auta ?
jak kupować to jakaś konkretna firma czy niekoniecznie markowe
 
Last edited:
więc pytanie jest sens w ogóle je stosować czy faktycznie zyskam lepsze prowadzenie auta ?
Musisz sobie sam na to pytanie odpowiedzieć. Czy będzie się lepiej prowadzić? Może tak, może nie, to zależy od reszty zawieszenia.
Ogólnie, poza aspektami wizualnymi, na pewno poleci geometria i zmienią się obciążenia elementów zawieszenia i łożysk kół i to w tą negatywną stronę.
A i możesz doświadczyć takiego zjawiska, że część syfu spod kół, zamiast walić w podwozie, będzie walić w drzwi i błotniki :)
 
Miałem dystanse, wyglądało fajnie, koło równo z nadwoziem. Prowadzenie takie samo, bez zmian na plus. Przy dużych prędkościach drgania na kierownicy i co najgorsze auto całe brudne nawet po małym deszczy. Brud nie zostaje w nadkolach tylko chlapie wzdłuż boków auta. Wywaliłem to.
 
Nie jeździłem zbyt długo, ale wyczuwalne były wibracje przy większych prędkościach i taka dziwna zależność, że auto lepiej prowadzili się w zakrętach, ale dużo gorzej na prostej.
 
Jeżdżę z dystansami 20mm na 406 już od jakiegoś roku, nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków oprócz brudnych drzwi i błotników. Prowadzi się dużo lepiej w parze ze sprężynami Eibach -30mm, ale u mnie problem był taki że felgi miałem z za dużym ET i trzrba było to zniwelować, bo haczyly o nadkola przy maksymalnym skręcie kierownica.
 
Bicie po założeniu dystansów spowodowane może być złym wyważeniem kół lub złe wyważonymi dystansami.Jeżdżę od kilku lat na dystansach i nie odczuwam żadnych wibracji
Post automatically merged:

Bicie po założeniu dystansów spowodowane może być złym wyważeniem kół lub złe wyważonymi dystansami.Jeżdżę od kilku lat na dystansach i nie odczuwam żadnych wibrac
 
Były to dystanse przelotowe, może dlatego wyczuwalne wibracje.
 
jak dobrze założone to nic nie powinno bić
 
Mam dystanse przelotowe 15mm, w BMW miałem przelotowe 25mm. Żadnego bicia czy wibracji. Żądnych negatywnych skutków podczas jazdy.

Aktualnie mam zakupione takie

jakość bardzo dobra, wykonane bardzo solidnie i dbale, dopasowanie idealne. Można je kupić na alledrogo firma Ola-parts.
Po prawie trzech latach są nadal błyszczące bez oznak korozji, czy śniedzi.
 
Siemano u mnie w Lagunie 15mm z przodu z tyłu 25mm przelotowe,sprawują się idealnie żadnego bicia ani nic pokojacego,wg na plus lepsze prowadzenie i wygląd,koło nie chowa się już w nadkolu tak bardzo, na minus pewnie bardziej brudzi wie bok auta,
 
Jakiej firmy macie dystanse? Ja miałem polskiej firmy Dystom, nie takie znowu tanie i delikatne bicie było.
 
Ja z alledrogo sprzedający śruby do felg 330zl za komplet i złego słowa nie powiem
 
RR Customs teraz zakupiłem H&R 15 mm ale ich nie zakładałem jeszcze
 
Dobra, spróbuję raz jeszcze, tym razem z allegro, marka prowheels, 340 zł komplet, dobre opinie.
 
Tym razem porządne czyszczenie powierzchni do gołego metalu, na razie nic nie drga i chyba tu był problem poprzednim razem.
Jedynie musiałem wykręcić wystające śruby pozycjonujące tarcze hamulcowe, bo nie było dziur w dystansach...
 
Back
Top