• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dziwna sytuacja z brakiem doładowania

Danjel

Użytkownik
Samochód
Mercedes CLK W209 55 AMG / Volvo S40 T5 AWD
Witam, z racji że na wszelkich innych źródłach nikt za bardzo nie wie o co biega postanowiłem napisać tutaj, bo może znajdzie się ktoś kto akurat jest w temacie.
Pacjent to S40 T5 2005R AWD.
Zmieniony silnik bo wysadzonym kopycie (stał 1.5 roku),
chodzi równo (kompresja 9-10 bar, czyli jak nominał), niestety nie ma doładowania.
Westgate jak ruszę ręką to normalnie chodzi, ale nawet ręcznie zablokowane w maksymalnej pozycji nie daje żadnego doładowania.
Powyżej 3000 obrotów nie pojedzie na żadnym biegu, dławi się. Po czasie wchodzi w tryb awaryjny i wywala błędy jak poniżej.
Pokazuje 1000 mbar boostu, więc ciśnienie atmosferyczne, jak zwykły wolnossak.
Rurki od podciśnień sprawdzane, jest wedlug schematu.
Wysterowałem w Delphi zawór N75 i normalnie sobie cyka.

Co robić? Turbina w dół i do sprawdzenia czy może jest coś co jeszcze może powodować taką przypadłość?

298540435_846362993012575_3677983725097166532_n.jpg
 
Pytanie, czy na pewno zablokowałeś WG w pozycji zamkniętej podczas testu, bo z tym różnie bywa i może jednak było odwrotnie, czyli otwarte. Jeśli było na 100% zamknięte, to sprawdzałeś korekty STFT w czasie rzeczywistym podczas tego zamulania? Jeżeli STFT w minusie, to turbo prawdopodobnie zgon.
 
Pytanie, czy na pewno zablokowałeś WG w pozycji zamkniętej podczas testu, bo z tym różnie bywa i może jednak było odwrotnie, czyli otwarte. Jeśli było na 100% zamknięte, to sprawdzałeś korekty STFT w czasie rzeczywistym podczas tego zamulania? Jeżeli STFT w minusie, to turbo prawdopodobnie zgon.

Jeżeli chodzi o nabicie strzykawką podciśnienia aby zablokować je w pozycji zamkniętej, czyli dźwignia się wysuwa to tak robiłem - ale nie pomyślałem o sprawdzeniu korekt.

EDIT: Ale to i tak bez znaczenia bo wastegate w normalnej pozycji jest zamknięte, otwierać się powinno w przypadku przeładowania.
Podczas dodawania gazu i tak ten zawór się nie uchyla.

Generalnie samochód aż do wystrzelenia korby bokiem pracował zupełnie normalnie, dlatego tutaj mnie strasznie dziwi fakt że mogłoby paść turbo.
 
Last edited:
W chwili wystrzelenia korby prawdopodobnie spadło ciśnienie oleju, a turbina jest elementem chyba najbardziej wrażliwym na jego brak.
Silnik raczej był w tym momencie mocno obciążony, więc wirnik turbiny obracał się ponad 100tyś obr/min i nagle zabrakło smarowania....
Pamiętam też, że walczyłem kiedyś z takim Volvo i Delphi/Autocom pokazywał mi błąd czujnika ciśnienia doładowania. Inny tester pokazał czujnik ciśnienia paliwa i uszkodzony był właśnie ten czujnik.
 
W chwili wystrzelenia korby prawdopodobnie spadło ciśnienie oleju, a turbina jest elementem chyba najbardziej wrażliwym na jego brak.
Silnik raczej był w tym momencie mocno obciążony, więc wirnik turbiny obracał się ponad 100tyś obr/min i nagle zabrakło smarowania....
Pamiętam też, że walczyłem kiedyś z takim Volvo i Delphi/Autocom pokazywał mi błąd czujnika ciśnienia doładowania. Inny tester pokazał czujnik ciśnienia paliwa i uszkodzony był właśnie ten czujnik.

Akurat wystrzeliło podczas ruszania ze skrzyżowania
 
Back
Top