• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

E39 535iA m62 bez vanosa

Bear

Użytkownik
Samochód
E39 535iA 1996 / E39 520i 1998 / Honda civic vii 1.4is
Marka samochodu
Bmw e39
Budżet/ile litrów
Bardziej skupmy się na stosunek jakość-cena fajnie by było kilka opcji ;) potrzebujemy 8l
Styl jazdy
Silnik
m62
Data produkcji
1996r
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Po zakupie nic nie ubywało przez pierwsze 3tyś potem troszkę wycieków się pojawiło (pokrywy ) odma zaczęła dawać ciała (olej w kolektorze) temat ogarnięty więc znowu nie widzę poboru ale przyjmijmy 50-100ml 1000km.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w40/5w40 bmw ll01
Jaki olej masz obecnie
CYCLON MAGMA SYN ULTRA 5W40
Styl jazdy raczej bardzo spokojny.
Bardzo rzadko podczas normalnej jazdy przekraczam 2500rpm... w zasadzie silnik pracuje w zakresie 1200-1800 jakieś wyprzedzania to 2500rpm na chwilkę (tak dyktuje skrzynia przy mojej jezdzie) Czasami kickdown żeby się żaby w wydechu nie zalęgły ;)
Raczej skłaniał bym się w kierunku 0w40.
Myślałem o :
-mobil 1 new life 0w40 (brak normy ll01)
-shell helix ultra a3/b3 a3/b4 SN 0w40 (brak normy do bmw ll01)
z tańszych :
-nasz rodzimy specol 0w40 (tutaj mamy niby normę ll01)
-cyclon magma syn ultra 0w40 (brak normy do bmw ll01)
Czy trzymanie się normy ll01 jest konieczne?

Olej będę wymieniał tak jak zawsze w każdym aucie wg zasady co wystąpi pierwsze :
-robi sie bardzo ciemny (ale jeszcze nie czarny) = zmieniamy
-mamy najechane 8-12tyś km - wymieniamy
-mamy blisko rok czasu jeden olej - wymieniamy (to akurat głownie w hondzie się zdarza ;) )

Czy stosować płukankę?
Przy pierwszej wymianie odpuściłem temat płukanki bo stwierdziłem że zrzucę miskę (w v8 dostęp bajeczny do dolnej miski) i zobaczę jak wygląda silniczek od środka.
Wygląda naprawdę ładnie zwyczajne ciemno złote osady, miska była delikatnie brudna ale również od takich standardowych osadów jak to z oleju ;)

Z góry dziękuje ;)

 
Może Texaco Ultra 5w40, jest tani w 4 litrowych bańkach, to akurat kupisz 8L.
 
Lotos Syntetic Plus 5w40 ma oficjalną aprobatę LL01 (ma też mb 229.5), cena za 8L to okolice nawet 100-120zł. Płukanki jak najbardziej wskazane. Ja u siebie stosowałem Liqui Moly i mogę polecić.

Podobno Oilemy są bardzo dobre, przed zmianą możesz wlać tzw postojową a do nowego oleju dać długodystansową a przed kolejną zmianą dać jeszcze raz postojową. Zerknij na wątek o płukankach.
 
Chodzi o to, że nie musi być tanio! Ma być jak najlepiej.
Do wyrobów lotos jakos nie mam zaufania:/
 
Wazne zeby LL01 lub LL98, norma brak normy LL01 nie stanowi problemu o ile dany olej posiada MB229.5 - norma Mercedesa jest ciut bardziej wymagająca - jeżeli spełnia 229.5 to nawet jak oficjalnie nie ma LL01 to i tak wymagania tej normy sa spełnione. Shell 0w40 kiedys mial oficjalnie ta normę. Ja z shell jestem zadwolony - spośród wszystkich poprzednich olejow silnik chodzi najciszej, fakt troche go bierze ale mi zawsze znikalo troche oleju przy tym silniku.
 
Last edited:
Do silnika z 96 roku, Lotos będzie aż za dobry. Nie ma sensu niczego lepszego kupować. Tym bardziej że nie odbiega on w ogóle od zachodnich olejów.
 
Dlaczego lotos be?
Nie ma żadnego powodu.
Wazne zeby LL01 lub LL98, norma brak normy LL01 nie stanowi problemu o ile dany olej posiada MB229.5 - norma Mercedesa jest ciut bardziej wymagająca - jeżeli spełnia 229.5 to nawet jak oficjalnie nie ma LL01 to i tak wymagania tej normy sa spełnione. Shell 0w40 kiedys mial oficjalnie ta normę. Ja z shell jestem zadwolony - spośród wszystkich poprzednich olejow silnik chodzi najciszej, fakt troche go bierze ale mi zawsze znikalo troche oleju przy tym silniku.
Ważne informacje napewno zapamiętam. A jaki masz silnik ?
Do silnika z 96 roku, Lotos będzie aż za dobry. Nie ma sensu niczego lepszego kupować. Tym bardziej że nie odbiega on w ogóle od zachodnich olejów.
Nie rozumiem podejścia... olej może byc za dobry?
 
Nie rozumiem podejścia... olej może byc za dobry?

Generalnie nieczęsto, ale.... MOŻE!
Jak zalejesz do bardzo starego, zabytkowego auta nowoczesne full PAO z mnóstwem detergentów i małą ilością ZDDP to nie wróżę sukcesu.

Moim zdaniem do takiego użytkowania jak u ciebie lepiej postawić na porządny olej popularny typu Shell, Mobil, Total/Elf, Gulf, Eurol itd.
I zmieniać co właśnie 8-12 niż kupować Penrite czy tam inny Redline, a potem trzymać długo.
 
A jakież to oleje?
Choćby twój "ukochany" Ravenol DXG 5W30.
Niska zawartość ZDDP, a duża innych nowoczesnych dodatków.

Nie po to Millers tworzy mineralne oleje z ograniczoną ilością detergentów czy też z zwiększoną ilością ZDDP dedykowane do zabytkowych pojazdów, żeby zalewać do nich API SN+
 
@Janciak123, coś Ci się fakty pomieszały.
Doczytaj trochę o olejach.
A rzeczywistość jest taka, że oleje z normami A3/B4, tzw fullsaps "zjeżdżają z TBN w okolicę 10 mg/km KOH, czyli w dolną granicę normy.
Ilość Zn (jak i TBN) regulują normy i tutaj nie ma dowolności.

PS
I daruj sobie uszczypliwości ...
 
IMG_20210911_205733.jpg


Mam wrażenie, że twoja odpowiedź ni jak się nie odnosi do mojego postu.

Nie zgłębiając już się w normy, moim przesłaniem było to, że w pewnych wyjątkowych niekoniecznie drogi,
nowoczesny olej będzie dobry.

Chodzi tu też o niekompatybilność współczesnych olejów z dawnymi uszczelnieniami.

A rzeczywistość jest taka, że oleje z normami A3/B4, tzw fullsaps "zjeżdżają z TBN w okolicę 10 mg/km KOH, czyli w dolną granicę normy.
Tu się w pełni zgodzę, obecnie producenci nawet w fullsapsach optymalizują składy a czyste paliwa nie wymagają już tak wysokiego TBN.
Post automatically merged:

Dobra przemyślałem @SACZI
Nie ważne kto ma rację, wytnij te wszystkie posty, żeby nie zaśmiecać OP wątku o doborze oleju.
 
Za dobry to może złe określenie. Po prostu spełniający wymagania z dużą nawiązką. Nie ma sensu lać nic lepszego. Stosując Lotos czy Specol naprawdę dbasz o ten silnik wzorowo. Ale oczywiście nikt się do niczego nie zmusi hehe. Możesz stosować oleje droższych firm z normą A3/B4.
 
I zmieniać co właśnie 8-12 niż kupować Penrite czy tam inny Redline, a potem trzymać długo.
Znając mnie temat był by taki sam w przypadku drogiego oleju wyleciał by po 8-12tyś :) .
Poprzednią e39 kupiłem od "flejtucha" latała na 10w40 mobil i wymiany pewnie jak się przypomniało...
Pierwsze wymiany wyglądały następująco :
-płukanie
-nowy filtr
-nowy olej (najtansze 5w40)
Jak się zabrudził cały cykl zaczynał się od nowa...
Chyba 4 albo 5 takich interwałów było... z czego pierwszy już po 500km -_- potem co prawda było lepiej ale to wychodziło 2000-3000km.

W zupełności wystarczy Specol Gold 5w40 i regularna wymiana oleju.
Nie ma sensu lać nic lepszego. Stosując Lotos czy Specol naprawdę dbasz o ten silnik wzorowo
To mnie przekonuje w zupełności bo głównie o to mi chodzi ;) silnik jest naprawdę w super stanie i w takim ma pozostać jak najdłużej.

Panowie dziękuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi.
Założyłem jeszcze temat o oleju w skrzyni 5hp24 oraz w tylnym mechanizmie różnicowym...
Jeśli poratowali byście radami jak tutaj był bym bardzo wdzięczny.
Tutaj podrzucam link do ww. tematu https://www.oilclub.pl/index.php?threads/e39-5hp24-olej-skrzynia-dyfer.2751/#post-86617
Pozdrawiam.
 
Back
Top