Bear
Użytkownik
- Samochód
- E39 535iA 1996 / E39 520i 1998 / Honda civic vii 1.4is
- Marka samochodu
- Bmw e39
- Budżet/ile litrów
- Bardziej skupmy się na stosunek jakość-cena fajnie by było kilka opcji ;) potrzebujemy 8l
- Styl jazdy
- Silnik
- m62
- Data produkcji
- 1996r
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- Po zakupie nic nie ubywało przez pierwsze 3tyś potem troszkę wycieków się pojawiło (pokrywy ) odma zaczęła dawać ciała (olej w kolektorze) temat ogarnięty więc znowu nie widzę poboru ale przyjmijmy 50-100ml 1000km.
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0w40/5w40 bmw ll01
- Jaki olej masz obecnie
- CYCLON MAGMA SYN ULTRA 5W40
Styl jazdy raczej bardzo spokojny.
Bardzo rzadko podczas normalnej jazdy przekraczam 2500rpm... w zasadzie silnik pracuje w zakresie 1200-1800 jakieś wyprzedzania to 2500rpm na chwilkę (tak dyktuje skrzynia przy mojej jezdzie) Czasami kickdown żeby się żaby w wydechu nie zalęgły
Raczej skłaniał bym się w kierunku 0w40.
Myślałem o :
-mobil 1 new life 0w40 (brak normy ll01)
-shell helix ultra a3/b3 a3/b4 SN 0w40 (brak normy do bmw ll01)
z tańszych :
-nasz rodzimy specol 0w40 (tutaj mamy niby normę ll01)
-cyclon magma syn ultra 0w40 (brak normy do bmw ll01)
Czy trzymanie się normy ll01 jest konieczne?
Olej będę wymieniał tak jak zawsze w każdym aucie wg zasady co wystąpi pierwsze :
-robi sie bardzo ciemny (ale jeszcze nie czarny) = zmieniamy
-mamy najechane 8-12tyś km - wymieniamy
-mamy blisko rok czasu jeden olej - wymieniamy (to akurat głownie w hondzie się zdarza )
Czy stosować płukankę?
Przy pierwszej wymianie odpuściłem temat płukanki bo stwierdziłem że zrzucę miskę (w v8 dostęp bajeczny do dolnej miski) i zobaczę jak wygląda silniczek od środka.
Wygląda naprawdę ładnie zwyczajne ciemno złote osady, miska była delikatnie brudna ale również od takich standardowych osadów jak to z oleju
Z góry dziękuje
Bardzo rzadko podczas normalnej jazdy przekraczam 2500rpm... w zasadzie silnik pracuje w zakresie 1200-1800 jakieś wyprzedzania to 2500rpm na chwilkę (tak dyktuje skrzynia przy mojej jezdzie) Czasami kickdown żeby się żaby w wydechu nie zalęgły
Raczej skłaniał bym się w kierunku 0w40.
Myślałem o :
-mobil 1 new life 0w40 (brak normy ll01)
-shell helix ultra a3/b3 a3/b4 SN 0w40 (brak normy do bmw ll01)
z tańszych :
-nasz rodzimy specol 0w40 (tutaj mamy niby normę ll01)
-cyclon magma syn ultra 0w40 (brak normy do bmw ll01)
Czy trzymanie się normy ll01 jest konieczne?
Olej będę wymieniał tak jak zawsze w każdym aucie wg zasady co wystąpi pierwsze :
-robi sie bardzo ciemny (ale jeszcze nie czarny) = zmieniamy
-mamy najechane 8-12tyś km - wymieniamy
-mamy blisko rok czasu jeden olej - wymieniamy (to akurat głownie w hondzie się zdarza )
Czy stosować płukankę?
Przy pierwszej wymianie odpuściłem temat płukanki bo stwierdziłem że zrzucę miskę (w v8 dostęp bajeczny do dolnej miski) i zobaczę jak wygląda silniczek od środka.
Wygląda naprawdę ładnie zwyczajne ciemno złote osady, miska była delikatnie brudna ale również od takich standardowych osadów jak to z oleju
Z góry dziękuje