• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

e39 5hp24 olej skrzynia / dyfer

Bear

Użytkownik
Samochód
E39 535iA 1996 / E39 520i 1998 / Honda civic vii 1.4is
Witam.
Jak w temacie jaki olej polecacie do dyfra? jaka jest pojemność dyfra?
Oraz do skrzyni 5hp24 tutaj z ciekawości bo skrzynia jest już po 2 wymianach statycznych.
Najpierw wlałem ravenol 5/4hp fluid.
Potem dostałem w fajnej cenie millers millermatic atf dm, więc na drugą zmienkę skrzynia dostała ten olej.
Pytanie brzmi czy te oleje są lepsze/gorsze/porównywalne z oryginalnym olejem czyli mobil lt 71141?
Skrzynia zachowuje się OK jak na skrzynie która ma 280tyś km i chyba jako pierwszy wymieniałem w niej olej z filtrem...
Na zimnym czasami czuć przełączenie biegów (nie jakieś szarpnięcia tylko czuć ze zmieniła bieg) na ciepłym zupełnie nie.
Jedyne ale to przy wbiciu D czasami czuć że się zapiął bieg... natomiast nie wiem czy to wina skrzyni wcześniej miałem e39 w manualu i objaw był identyczny jak wbijałem 1 bieg (to samo nie zawsze ale często coś takiego jak by chciała ruszyć przez ułamek sekundy... to samo mam w drugiej e39 w manualu) Tutaj jest to trochę bardziej widoczne zapewne przez większy moment jaki ma v8.
Z góry dzięki za rady ;)

ps. za ile teraz wymienić olej w skrzyni po raz kolejny? Pierwsza z wymian była może 2-3tyś po zakupie zrobiłem około 1000km i kolejna wymiana (ta druga).
 
Do skrzyni lej Mobila LT71141, tani i dobry olej, a do dyfra potrzebujesz 1 litr 75w90 GL-5, np Fuchs Sintopoid.
 
LT71141 będzie lepszy niż te które stosowałem do tej pory?
Bo w zasadzie tylko o to mi chodzi na stronie bmw jest podane właśnie jako esso lt71141 czyli dzisiaj mobil.
Do tej pory łącznie wymieniłem 10l oleju, filtr oleju, uszczelkę miski i wiadomo czyszczenie wszystkiego...
Kiedy powinienem ponownie wymienić olej?
 
Przy wymianach statycznych lepiej trzymać się jednego oleju i nie żonglować bo się wtedy mieszają różne gatunki.
Myślę że gdy fabrycznie była zalana Mobilem LT71141 to statycznie trzeba było ponownie go stosować i byłby cały czas ten sam skład chemiczny.
Wymieniać co 60 tyś lub częściej gdy się ma na to czas i ochotę.
Do dyfra przy spokojnej jeździe w pełni wystarczy 75w90 GL5 a firma według własnego uznania.
 
Ja polecę co prawda do Z4 HP20 Ravenola, Miałem LM 1200 ATF i przerzut z 1na 2 to jakby młotkiem w skrzynie sypnął ;)
 
Dzięki za odpowiedzi Panowie!
Przyjmę chyba taki sposób serwisu skrzyni :
-wymiana oleju (nazwijmy to mała bez sciągania michy) co 20tyś km. (wtedy wejdzie około 3.5l)
-wymiana oleju (nazwijmy większa ze ściągnięciem michy wymianą filtra i czyszczeniem wszystkiego) co 40tyś (wtedy wejdzie około 5.5l)
Następna wymianę zrobię po zimie pewnie będzie 10-15tyś przejechane do tej pory i zrobię jeszcze "dużą" być może wyjmę mechatronikę i wyczyszczę tak samo elektrozawory.
Będę się trzymał prawdopodobnie lt 71141.
Co myślicie o takich interwałach?
 
Back
Top