• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

E61 530d ekologia off M57N2

lukasz_olo90

Użytkownik
Samochód
v40 2014 d3, e61 530xd M57
Marka samochodu
BMW E61
Budżet/ile litrów
9L ~400zł
Styl jazdy
Silnik
M57N2
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
70-100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL 01/04 ACEA A3/B4
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VST 5w40
Cześć wszystkim, wiem, że silnik popularny i temat wiele razy poruszany, ale nie znalazłem nic co by odpowiadało dokładnie moim wymaganiom.

Uzupełnię dane:

DPF off, EGR off, ostatni tłumnik na przelocie,
Mapa zrobiona na ok 270KM
Przebieg 360tys km, rocznie ok 15tys km
Jeżdżę 70/30 trasa i miasto. Po mieście dynamicznie natomiast w trasie zgodnie z przepisami 😉

Zmieniam olej co 8-10tys km. + płukanka. Poprzedni właściciel jeździł na motulu x-clean 5w30. Ja ze względu na to, że nie ma ekologi przerzuciłem się na 5w40.
Ogólnie jestem zadowolony z Ravenola ale szukam jakiejś tańszej alternatywy. Przy obecnej sytuacji w PL chciałbym zaoszczędzić na serwisie olejowym.
Rozważam zmianę na Valvoline Syncpower 5w40 + jakiś dodatek.
Prosze o pomoc przy wyborze oleju i dodatku 😊

Pozdrawiam!
 
Wracaj do 5w30,ekologia nie ma nic z lepkością
Post automatically merged:

Co do oleju,to ja bym poszedł w jakieś 5w30/0w30 c3
 
Orlen 5w30xd ewentualnie Pmo 5w40 C3, oba oleje używałem w tym silniku i byłem zadowolony

Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
Dzięki za odpowiedź, Orlen przekonuje ceną :) Tylko jeszcze zastanawiam się który dokładnie wybrać.
Orlen Max Expert V czy ORLEN PLATINUM MAX EXPERT XD
 
Dowolny.
V'ka jest droższa, bo ma trochę pao w bazie no i wymagania 504/507 są bardziej rygorystyczne (RN wear test 650h).
XD za to jest tańszy, lano go do Kii na gwarancji, więc oliwa dobra, pewna i sprawdzona.
 
Last edited by a moderator:
Dzięki za pomoc, kupiłem zestaw:
- ORLEN PLATINUM MAX EXPERT XD 5W30
- ARCHOIL AR2820
- LIQUI MOLY CERATEC
Sporo udało się zaoszczędzić w porównaniu do Ravenola.
 
Odświeżam wątek, zbliża się wymiana i z Orlena nie jestem za bardzo zadowolony:
- większe zużycie niż na Ravenol VST 5w40
- głośniejsza praca.

Będę robił regenerację turbo, przy okazji zrobię serwis olejowy i mam dylemat. Zostać przy Orlenie 5w30 i zobaczyć czy zużycie spadnie po zrobieniu turbo? Czy wrócić do 5w40?
Tylko ze względu na rosnące ceny Ravenola myślę nad:

-Pmo 5w40 C3
-MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40

Oba w podobnej cenie i polecane na forum. Będzie jakaś znacząca różnica między nimi?
Dodatkowo czy jest sens bawić się w dodatki do oleju? np LM MoS2 ?

Pozdro!
 
zrób interwał po regeneracji na czymś tańszym jak właśnie Orlen który masz i obserwuj zużycie. A potem decyzje.
 
Mam ten sam silnik i latam aktualnie na VST, ze względy na ceny kolejna wymiana będzie z
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40.
PMO Extreme est to też dobry wybór.
 
@DracoBlue i jak zalany MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40.? widziałem też że płukanę LL robiłeś. Jak wrażenia? Występuje u Ciebie jakiś pobór oleju?

Zrobiłem regenerację turbo i zalali mi w warsztacie LM 5w30 top tec 4600 (mieli z beczki w dobrej cenie) + LM MoS2 i średnio jestem zadowolony z kultury pracy i poboru. Na 100% robię powrót na 5w40 i na 95% jestem przekonany do Meguin + płukanka LL i nie wiem czy jest sens lać do tego jakiś dodatek.
 
Last edited:
A co myślicie o takim oleju?
1. XADO ATOMIC OIL NOVA DRIVE 5W30 SM/CF
lub
2. XADO ATOMIC OIL EXTRA DRIVE 5W30 SN/CF

Ciekaw jestem też waszych wrażeń odnośnie:
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40

U mnie ten sam silnik, EKO OFF, styl jazdy umiarkowany, mocy używam jak potrzebuję 🤫
 
Last edited:
Latam aktualnie na MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40, jestem zadowolony do tego dodatek 2 x mannol ceramo ester. Zrobiłem na tym zestawie 5000 tyś km i nie odnotowałem ubytku oleju na chwilę obecna. Wcześniej jeździłem na Ravenol VST
 
Back
Top