• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

E65 730d

RaptorE65

Nowy użytkownik
Witam, jaki olej byście polecili do 3.0d m57n2 231km, 600tys przebiegu. Aktualnie jeździ na liqui moly top tec 4100 5w40, pobor olej litr na 10 tys km

A drugie pytanie, różnica oleju lim 2195 vs lim 9511. Jedni piszą że 9511 ma bazę olejowa syntetyczna gdy 2195 to hydrocrack
 
Jest, zresztą nie ma to większego znaczenia. Olej dobiera się do całego układu napędowego, zniknięcie DPF nie zmienia wymagań silnika.

Bazami oleju bym się nie przejmował, dzisiaj one się w zasadzie nie liczą jeżeli chodzi o jakość oleju. Są tylko jednym ze środków do osiągnięcia parametrów oleju. Zresztą PAO podobnie jak HC pochodzi z ropy, tylko procesy przetwarzania są inne.

Zresztą różnice to nie baza a spełniamy normy. 2195 to ACEA A3/B3, a 9511 to ACEA C3. Dla Ciebie interesująca jest normą BMW a oba spełniają LL-04.

Co do zmiany to nie ma sensu. Liqui Moly robi bardzo dobre oleje. Jeżeli nie chcesz zmienić żeby zmienić to wg mnie zostań przy tym co masz. Ewentualnie koledzy może doradzą odpowiednik od Meguina - powinien być tańszy a to ta sama firma.
 
Bardzo długi dystans pomiędzy regeneracjami, sprawdzałeś bimmertool-em?
Co ile robisz wymiany oleju?


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Sprawdzane przez ista. Błędów żadnych nie zgłasza od dpf. Nie pamiętam jakiej firmy olej 2t kiedyś dolewałem do paliwa Alen wtedy co chwilę wypalanie się uruchamiało. Olej zmieniam dwa Razy w roku co 8 do 10 tys km. Z tym spalaniem oleju przesadziłem ale od max do poniżej połowy bagnetu zejdzie od zmiany do zmiany
 
Last edited:
Ista podaje odległość od wypalania w metrach, łatwo o pomyłkę w przeliczeniu na km No chyba że jeździsz długie i spokojne trasy to ten 1000km możliwy.

Mam ten sam silnik od kilku lat w E60 aktualnie zalane pierwszy raz 5w30 Shell Am-l, wcześniej tylko 5w40 różnych producentów. Mam wrażenie że na 5w40 ciszej pracował i na pewno były mniejsze konsumpcje między wymianami.(w zasadzie to nie było zużycia oleju ale teraz przed wymianą na Shella był dpf wycięty więc już nie podlewa paliwem oleju) Zrobię analizę niedługo tego Shella i okaże się co z moim słuchem hehe

Ja na pewno wrócę do Meguin Super 5w40 chyba że analiza wykaże że Shell ok.



Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
@fabian88 chyba chodziło Ci o długie i szybkie trasy. U mnie dopiero od 150 km/h sadza wypala się pasywnie i praktycznie nie przybywa (sprawdzane BimmerLinkiem).
 
No dokładnie o długie i szybkie trasy chodziło.

Chociaż w tym silniku edc16 nie zapisuje w pamięci tzw. krótkich wypalań. Wielokrotnie obserwowałem to w trasie, dopalanie włączało się na kilka km a pomimo to nie resetowało dystansu od ostatniego wypalania. Także ten 1000km jest bardzo optymistyczny.




Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Cześć, odkopie trochę temat. Silnik po regeneracji już dotarty, pobór oleju zatrzymał się. Auto ma wycięty DPF i usunięty EGR, czy zostać przy lq top tec 4100 5w40?
 
1) Możesz wlać Lotos Syntetic Plus 5w40 w zestawie z AR9100, wychodzi ciekawie cenowo a poziom ochrony jest bardzo wysoki.
2) Olej na którym jeździsz jest jak najbardziej ok.
3) Ciekawym olejem jest Valvoline MaxLife 5w40, a jeśli chcesz coś w normie LL-04 to jest też wersja Maxlife C3 5w30.
 
Cześć, aktualnie auto jeździ w zasadzie po mieście tylko, dziennie 2x10 km. Zostać przy 5w40 czy przejść na 5w30? Jeśli 5w30 to co polecacie? Cena oleju nie gra roli. Pobór oleju na 10kkm około 200ml, ekologii brak.
 
@Wojciechu ja bym zszedł do 5W30 przez wzgląd na krótkie odcinki, częste zimne rozruchy i generalnie mocno niedogrzany olej.
Mobil1 ESP 5W30, albo Shell Helix Ultra ECT 0W30. Ewentualnie możesz spróbować znaleźć taki złoty środek w postaci 0W40, tutaj Mobil1 FS 0W40, Mobil1 ESP X3 0W40.
I przy tych olejach odpuścił bym sobie już dodawanie do nich czegokolwiek.
 
Back
Top