• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ekologia! Niszczą silniki!

Mobil już w 1974 testował 5w20. Chyba czuję spisek w powietrzu 😁
 
Mobil już w 1974 testował 5w20. Chyba czuję spisek w powietrzu 😁
Testowal i na testach sie skończyło bo praktycznie zadne auta na takim oleju nie jezdzily. Elektryki tez byly juz kilkadziesiat lat temu ale nie mialy zadnego uzasadnienia ekonomicznego dlatego sie nie przyjęły. Podobnie jest tez dzis aczkolwiek teraz lobby jest juz znacznie silnijesze majac cala komunistyczna machine ue. Podobnie jest w olejach. Gdyby nie normy euro pewnie nie jeździliśmy na 0w20
 
@dam9an w Niemczech był stosowany np. zalecany do niektórych BMW.

0W-20 był stosowany od lat 70-tych w Japonii.

Duża większość silników aut osobowych bez problemu obsłuży taki olej uwzględniając luzy łożyskowe, pompy oleju itd. Czasem są niuanse w postaci cech rozrządu. W gruncie rzeczy to nie jest taka niska lepkość, bo występuje pewna rezerwa. Nie mówimy tutaj o silnikach 4T, gdzie może dochodzić do mocnego przegrzania oleju czy naprężeń ścinających. Chodź są "szaleńcy" testujący 0W-16 i podobno spisuje się dobrze.
.
Więc to nie tylko "spisek".
 
Moze i byly takie auta. Ale bylo ich jak na lekarstwo. Japonce tez jeździły na 5w30 (toyota avenis t25 zalecany olej wiec tez 0w20 czy 16 to pewnie tylko jakies wyjatki). Dzis wszyscy wala na 0w20 a sa auta ktore takie wymagania maja w ue a poza np 5w30.
@MC Subi to jest dzialanie globalne wiec mimo tego iz nie ma norm euro motoryzacje i nie tylko zażyna sie w wielu krajach. To jest jak z c19: wladze panstw dostają haslo od niewiadomo kogo i wszedzie laduja te same brednienie i harmonogram postepowania. Nic nie znaczy zdrowy rozsadek, czy prawo. Naprawde teraz komunizm na swiecie postepuje bardzo szybko. Za kilka lat bedzie zupelnie inny biedny swiat. Wszystko w ramach walki "o dobro planety"
 
Last edited by a moderator:
Taka ciekawostka. Wraz z właśnie wprowadzaną w życie w tym roku podnormą Euro 6e na miejsce Euro 6d zauważyłem, że Skody Fabie 1.0 MPI EVO 80 KM wyprodukowane od 04/24 będą miały minimalnie zmniejszoną prędkość maksymalną z 178 do 175 km/h i wydłużone przyśpieszenie 0 - 100 z 15,5 sek. do 15,7 sek.
Nie tylko MPI. Np. 1.0 TSI EVO 95 KM straci v max z 195 do 190, oraz 0-100 z 10,6 sek. do 10,7 sek.
Ciekawe jaki powód za tym stoi. Na pewno nie emisje CO2, bo emisje wzrosły ze 105 do 109 g, oraz średnie spalanie wzrosło z 4,6 do 4,8 L.

EDIT:
Dokręcili śrubę z NOx https://theicct.org/wp-content/uploads/2022/12/euro6e-type-approval-dec22.pdf
Ponoć żeby produkować mniej NOx to trzeba bardziej podlewać autko benzyną i dać wyższe obroty jałowe
 
Last edited:
To się nie trzyma kupy z nox. Jeśli pogorszyło się wszystko na raz - to zapewne wzrosła masa własna lub założyli większe opony.
 
Back
Top