Najczęściej niestety tak jest, że pobór oleju związany jest z uszkodzeniem mechanicznym. Zdarzają się farciarze którym wystarczy chemia, ale to nie jest niestety częste. Fajnie, że remontujesz silnik, jak autko służy to lepiej je utrzymać w stanie jezdnym niż ryzykować nie wiadomo co przy zakupie następnego
Tak jak piszesz Jersey. Autko może być brudne ale stan techniczny musi być idealny. Trochę z tą uszkodzoną uszczelka pojeżdżę bo pilnej naprawy nie wymaga, ale w międzyczasie zacznę gromadzić części.
Wklejam obiecane zdjęcia. Najpierw świece
A teraz ślady spływającego oleju na 2 cylindrze
Kolejne zdjęcia to kropelki płynu chłodniczego
Post automatically merged:
Zwróćcie uwagę że patrząc na zdjęcia świec dużo można by się dowiedzieć. Także ocena świec może nam dużo powiedzieć o kondycji silnika. Zauważcie 3 i 4 świece jakie śa tak delikatnie czerwone. To znak ze spalany jest płyn chłodniczy.
Aha jeszcze chciałem pochwalić oilem/oilsyn longlife bo pomimo zrobienia tylko 3 k km olej zleciał bardzo czarny pomimo wcześniejszego 3 krotnego intensywnego płukanka.
1szy raz krótko oilem szybka.
2gi raz tec 2000 godzina
3 raz oilem krótka przez ponad godzinę.
Skoro po takich płukaniach olej jeszcze czarny wylatuje to silnik albo mega zaszlamiony albo po prostu oilem longlife robi robotę.
Oilem jest bardzo mocną płukanką, bodajże @poziom1989 pokazywał jak mu wylizała silnik. Ale sporo też robi wielokrotne płukanie ruszając po kolei warstwy brudu i pozwalając domyć.
Czerwonawe świece mogą być też od dodatków w paliwie, ale jeżeli tylko niektóre tak wyglądają, to zawsze jest jakaś wskazówka że może być coś nie tak. Dzięki za zdjęcia i informacje co i jak
Ja zrobiłem 2300km od eksperymentów, dolać musiałem niecałe 500ml oleju i mam pod maks. Wcześniej 500ml lałem +/- na tysiąc kilometrów. Więc bezpiecznie mówiąc wygląda na spadek konsumpcji o połowę. Przy następnej wymianie zamierzam powtórzyć zabieg dbając o to aby przy stosowaniu płukanki wszystkie cylindry miały zamknięte zawory ponieważ poprzednio z 2 płukanka odparowała. Jeżdżę tym autem nie za wiele więc chwilę zejdzie do tych 10tys
Ja tak dodam od siebie, dzwoniłem do firmy produkującej brudeks i Pan kategorycznie odradził zalewanie brudeksu na tłok czy do silnika ponieważ preparat również wchodzi w reakcję z aluminium
Jak ustawiacie Panowie tłoki w jednej pozycji. Planuję zalać tłoki od góry Xadoxem Anticarbon. Gdzieś słyszałem aby zabić auto np. na 3 bieg, oprzeć śrubokręt na tłoku, pchać auto i obserwować zakres pracy tłoka. Czy to na pewno dobry patent?
Najłatwiej wbić 6, podnieść samochód z jednej strony i po prostu kręcić kołem. Bardzo łatwo, przyjemnie i precyzyjnie - zawsze tak robię przy ustawianiu zaworów. I na pewno nie pomylisz sie i nie zakręcisz do tyłu, co nie jest przyjemne dla rozrządu.
Taaaa cuda działa. Spryskał tłok piana w silniku zniknęła po paru minutach a piana z tłoka na stole nie. Piana w silniku po odpaleniu wyleciała czarna, a z wymontowanego była śnieżnobiała, przetarł go szmatką która nawet się nie zabrudziła a tłok wyliczany. Cuda panie.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.