• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos Premium Ultra S 0W-30 C2

C5 to "czystsze" A1/B1 - ciekawa zamiana z C3. Nie wiemy co siedzi w silnikach, jaki są zmiany i założenia przy różnych modyfikacjach.
 
A może porostu przetestowali i zmienili?
Tutaj chodzi o opłaty licencyjne. Zrezygnowali z GM'owskiego D1g2 na rzecz oleju z normą Opla 0v4:
(a opel przecież jest już w grupie PSA)

Nie o tym temat, ale sądzę, że pompa w Twojej Kiance z powodzeniem powinna sobie poradzić z 0w20!
Więc nie wiem, jak Ty musiałeś pałował samochód, żeby rozrzedzić olej do takiego stopnia, ze pompa nie wyrobiła.
 
@SACZI - Moze masz racje z tym GM.

I jak pisałem, nie wiadomo czy to była pompa czy czujnik skalibrowany pod SAE 30 i wyżej. Biorąc pod uwagę że silnik chodził normalnie to raczej czujnik niż pompa. Mechanika dawała radę, a czujnik zaczynał głupieć. Dla mnie najważniejsze jest że po wymianie oleju się unformowało.

A jak dawałem w palnik... nie aaż tak mocno, poszalałem z godzinę, półtora. Powiedzmy że najwyższym wrzuconym biegiem przez ten czas byla trójka, a wolno nie jeździłem ;)

Zresztą nie o tym temat, zaraz będzie nas mod prostował ;)
 
Proponuje samemu sobie pobrać olej, nie dziwi mnie fakt że im sie "nie udało" bądź nie chciało :D

Ciekawi mnie mega co się musiało z tym olejem stać . Masa zageszczacza ? VI chyba powyżej 200 była ..
 
Z samemu sobie jest mały problem bo bagnet tak zrobiony że jeszcze nie znalazłem wężyka który dało by się przepchnąć, a nie będę wysysał przez cały bagnet :)

VI było grubo powyżej 200. Eneos z tych lepkości nawet na BITOGu były raczej krytykowane za mała trwałość, ale ponoć tak do tego podeszli Japończycy. Wysokie VI kosztem trwałości, niby nowsze oleje o super niskiej lepkości mają odwrotnie, ale 0W-16 to nie mam gdzie przetestować.
 
🇯🇵Porobili ''wynalazki'typu 0w16 ,0w20 niedługo będą silniki bez smarowania olejem(może już są):)
 
Utnij wężyk pod bardzo dużym kątem, tak, aby skos miał z 3-5 cm. U mnie podziałało na kijankę...
 
Spróbuję. Mam w Grudziądzu już cienki wężyk z jakiegoś cud plastiku, mocno sztywnego bo u mnie ciężko nawet bagnet z powrotem na miejsce wcisnąć.
 
Miękki jest lepszy, końcówka przycięta w szpic prześlizguje się wtedy łatwiej. Ja ściągam silikonową 8mm. Jak dotąd zawsze 4-5 setek ponad stan po ASO-wymianie...
 
Miękkim już próbowałem, może w Stingerze jesz szerszy bagnet bo 8mm to w mój nie wchodzi w ogóle, 7mm (fi5 plus ścianki) ledwo ledwo.
 
Ponieważ ASO wymieniało olej to teraz wleciał Orlen Pro XD 5W-30 i Kijanka prawdopodobnie już na takim będzie jeździć. Odechciało mi się eksperymentów, polskie oleje się sprawdzają i jest w cenie tańszy niż ten Eneos więc może ogłoszę jakie "rozdajo" na 4l Castrola i Texaco :D
Czy ten Orlen Pro XD zalali na Twoje żądanie? Domyślnie to leją Pro F z tego co było już napisane na forum
 
Nie, sami z siebie. W sensie - taki mieli na warsztacie. Ja i tak nie miałem możliwości podrzucenia im swojego oleju więc kazałem zalać co mają. Mieli by F to bym jeździł na F.

Ale z tego co czytam po internetach to nadal indywidualna sprawa bo każde ASO zamawia olej jaki uważa, nie ma odgórnych wytycznych i można różne eksperymenty spotkać. Nie jest też powiedziane że przy kolejnej wizycie nie będą mieli jeszcze czegoś innego bo będzie wyprzedaż ;) i dostaną korzystniejszą ofertę.
 
Koledzy może ktoś podpowie, oficjalna strona eneos pl jest w przebudowie, gdzie zatem mogę dostać sustinę 5w30 gf-5 z pewnego źródła?
Sorka za offtopic.
 
Amazon albo ebay. Eneos wycofał się z Polski i nie wiadomo czy się jeszcze kiedykolwiek pojawi.
 
Panowie. Pozwólcie się , że się przywitam. Od 17 lat pracuję w branży olejowej ....ale ENEOS wcale nie wycofał się z Polski. Aktualnie przedłużył umowę z Subaru , wygrał kontrakt na dostawy oleju do Mitsubishi itp. ENEOS ma aktualnie jedynego wyłącznego dystrybutora i z tego co wiem ma się coraz lepiej. Musieli trochę uporządkować Polski bałagan ( walki miedzy dystrybutorami) . Ponadto dość mocno rozrasta się ich portfolio
 
Wiesz, jak się dopytywałem tu i ówdzie to pisali, że zerwali współpracę z dystrybutorami. Może i coś tam się za kulisami działo, ale dla szarego człowieka wyglądało to tak że oleje znikają z rynku.

Ale skoro zostają, to gites. Oby to zostanie przełożyło się na lepszą dostępność ich olejów, bo to fajne smarowidła a z dnia na dzień gorzej dostępne.
 
Może na początek niech odpalą stronę www. bo jak tu promować oleje jak nic nie działa...
 
Back
Top