• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos Premium Ultra S 0W-30 C2

Eneos Ultra 0W-30 C2. Nie ma nawet 1000 ppm

Rosjanie mają świeżą analizę i pakiet jakby trochę inny "ni ma bora ani molbdena" ;)
 
Texaco Pro DS P 0W-30 C2 też jest bez boru i molibdenu. Akurat te pierwiastki nie wyznaczają jakości oleju, chociaż są najłatwiej wykrywalnymi i najbardziej znanymi ulepszaczami.
 
Od jakiegoś czasu zdaję sobie z tego sprawę, że ilość metalu wcale nie wyznacza jakości oleju. Castrol Edge też jest bez tych pierwiastków. Nawet Supercar 0W20. No może mają odrobinę tytanu.
 
@Analyser Dobrze wiedzieć, dzięki 👍, ale raczej X-Prime nie ma odpowiednika w gamie Ecstar? 🤔
 
Last edited by a moderator:
Ciekawe kiedy zmienili recepturę 🤔, skoro nima bora i molibdena 😅. Trafiła mi się okazja kupna Eneos Ultra S z datą produkcji 16/04/2020, możliwe że jeszcze ma w składzie bora i molibdena?
 
Możemy się zrzucić na powtórną analizę czy wersja bez bora i molibdena jest wszędzie czy nie. Ja mogę kupić olej (przy okazji będę miał kolejny na półeczkę :D), trzeba by tylko zebrać na ICP. Będzie można porównać z italianckim odpowiednikiem, bo na dniach będę wysyłał do analizy Eni iSint Tech F.
 
@Analyser Ale zaraz, Eneos Ultra S 0W30 a Eneos Premium Ultra S 0W30 to chyba dwa inne oleje? 🤔
 
Last edited by a moderator:
Z tego co widzę to już nie ma w nazwie słowa "Premium". Z 0W30 Eneos ma dwa oleje - Ultra S i Ultra F. Oba są ACEA C2. Może jeden nie ma bora ani molibdena, a drugi ma 😉
 
Wydaje mi się jednak, że to były inne oleje. Poza składem, zobacz na indeksy lepkości, doszło by do aż tak diametralnych zmian? Nie sądzę. Rozróżnine były bodajże trzy 0W30, C2, C3 i C3 A3/B3/B4. Taka ciekawostka, na stronie Eneos rekomendowany jest właśnie Premium Ultra S 0W30 (zresztą producent też zaleca 0W30).
 

Attachments

  • IMG_20230627_201024.jpg
    IMG_20230627_201024.jpg
    420 KB · Odwiedzin: 64
  • IMG_20230627_200851.jpg
    IMG_20230627_200851.jpg
    48,7 KB · Odwiedzin: 60
  • IMG_20230627_200909.jpg
    IMG_20230627_200909.jpg
    97,7 KB · Odwiedzin: 62
Ja tam nie widzę Premium na stronie Eneos.pl
20230627_202222.jpg20230627_202206.jpg
 
Właśnie, nie ma. Jedynie w sieci można znaleźć bańki ze starymi etykietami i ich zawartość też pewnie była inna niż obecnie zwykłych Ultra S. Pozostaje pytanie, czy obie analizy polska i rosyjska dotyczą faktycznie tego samego oleju.
 
Po zmianie etykiet, chyba razem z wprowadzeniem Xów, zniknęły dopiski Premium. Pewnie ktoś w marketingu skapował, że za dużo tego premium i się rozwadniają.

Ja jestem ciekaw czy i jak obecne Ultra różni się od tego co ja wlewałem lata temu, ale nie aż tak ciekawy żeby samemu płacić za analizę.
 
@jerseyAdmin Seria X pojawiła się niedawno a przecież kilka lat wstecz były Ultra S bez Premium, sam taki kupiłem wczoraj z 2020 r. Na to wygląda, że Premium Ultra S był innym olejem no i był premium, lepszy, może właśnie inna formulacja zawierająca bor i molibden i taka była tutaj analizowana a rosjanie zrobili analizę zwykłego Ultra S. W samych lepkościch widać rozbieżności, więc na pewno formulacja oleju też inna, stąd tak wnioskuję, że to inne oleje. Rozumiem, sam mogę dołożyć cegiełkę, ale na forum pewnie nie znajdzie się wiele osób, których interesuje lepkość 0W30 a co dopiero C2 i jeszcze Eneos 🤔.
 
@Iron X Prime tak, ale X (Hyper) był wcześniej. Z czasoj jak kupowalem kojarzę Premium Ultra z zieloną naklejką, Premium Hyper z brązowa, Sustine z białą i było coś jeszcze. Ale możliwe że masz rację.
 
Back
Top