D
Deleted member 925788
Gość
W teorii tak, tylko po co ? Przeciez mamy wersje FS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Mam taki wątek i obecnie używam tego oleju. Chciałbym zasiągnąć opinii podpierającej się zamieszczoną tu analizą.@90kid
Załóż swój wątek w odpowiednim dziale, opisz jak eksploatujesz auto, czy masz wskaźnik temp. oleju itd.
Poziom odpuść sobie i nie twórz fantastyki.Aha, czyli wedlug Ciebie to tylko parametry czysto papierowe swiadcza o jakosci srodka smarnego ? Tutaj uzytkownicy (jeszcze nie wszyscy) na forum od dawna juz wiedza, ze to bledne podejscie. Aby nie oceniac jakosci na podstawie TDS. Masz podejscie jak taki, typowy poczatkujacy uzytkownik, bo tacy z reguly oceniaja jakosc na podstawie kilku parametrow np. temp. plyniecia czy zaplonu. Nie wspominajac juz, ze te parametry sa zalezne od dostawy surowcow, beda ulegac wahaniu. Kolejny przyklad to mieszanina olejow bazowych itp. Te oleje od ExxonMobil naleza do czolowki. Malo kto bada np. pod katem napiecia powierzchniowego, zwilzalnosci juz nie wspomne o rozumieniu tych zagadnien. Nalezy sie rozwijac, a nie opierac sie glownie o TDS tzn. na podstawie kilku parametrow. A Ty jako dlugoletni uzytkownik roznych for, powinienes o tym wiedziec.
Tak.Mam taki wątek i obecnie używam tego oleju. Chciałbym zasiągnąć opinii podpierającej się zamieszczoną tu analizą.
Fantastykę to tworzą osoby argumentujące, że olej jest fajny bo X mechaników i Y użytkowników mówi, że jest spoczko. Problem polega na tym, że oni wszyscy w większości oceniają olej na słuch. Albo pod silnym wpływem sugestii osoby polecającej Dla niektórych to forum stało się na prawdę solą w oku...fantastyki.
Tak mieszacie, że człowiek który nie zna się na olejach ich składach itp jak wy po prostu zgłupieje.
Mam zasadnicze pytanie, czy ze względu na skład i parametry tego oleju, może on być świetnym zamiennikiem do TGDI gdzie producent przewiduje Full SAPS? Wiadomo świat idzie do przodu, olej mam mniej popiołów co jest zdrowsze dla środowiska i ludzi, ale czy będzie zdrowsze dla silnika?
ESP x3 jest na tym samym pakiecie, co ESP 5w30, który posiada 504/507, według widma oleje są bardzo zbliżone do siebie, według kart x3 może mieć ok 5% więcej zawartości bazy PAO. Nie ma aprobaty 504/507, bo nie mieści się założonym SAE, jest po prostu "grubszy". Z kolei 502 też nie ma, chociaż pewnie ją przewyższa, ale od tego jest Mobil FS. Także ESP x3 na gwarancji odpada, a po gwarancji osobiście nie widzę przeciwwskazań.Jeżeli mam Audi TFSI i dopuszcza oleje wg norm 502 do 15 tyś i 504 wg LL. To czy mogę stosować tego mobilna jeżeli ma 511?
;> Taki olej "obciazony" potrafi wiecej depotyzow zostawic w silniku, ale sa wyjatki np. FS. Detergenty np. Ca ulegaja degradacji, tworza nierozpuszczalne zwiazki w oleju. Wiecej nie zawsze znaczy lepiej, istotna jest rownowaga.Wg nich, nie chroni tak dobrze silnika jak oleje wysokopopiołowe, ma mniejszy TBN