• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil ESP X3 0W-40

wszystko o produkatach Mobil
W teorii tak, tylko po co ? Przeciez mamy wersje FS.
 
Na podstawie analizy jak ten olej się nada do pałowania na autostradzie pod czerwonym polem?
 
@90kid

Załóż swój wątek w odpowiednim dziale, opisz jak eksploatujesz auto, czy masz wskaźnik temp. oleju itd.
 
@90kid

Załóż swój wątek w odpowiednim dziale, opisz jak eksploatujesz auto, czy masz wskaźnik temp. oleju itd.
Mam taki wątek i obecnie używam tego oleju. Chciałbym zasiągnąć opinii podpierającej się zamieszczoną tu analizą.
 
Aha, czyli wedlug Ciebie to tylko parametry czysto papierowe swiadcza o jakosci srodka smarnego ? Tutaj uzytkownicy (jeszcze nie wszyscy) na forum od dawna juz wiedza, ze to bledne podejscie. Aby nie oceniac jakosci na podstawie TDS. Masz podejscie jak taki, typowy poczatkujacy uzytkownik, bo tacy z reguly oceniaja jakosc na podstawie kilku parametrow np. temp. plyniecia czy zaplonu. Nie wspominajac juz, ze te parametry sa zalezne od dostawy surowcow, beda ulegac wahaniu. Kolejny przyklad to mieszanina olejow bazowych itp. Te oleje od ExxonMobil naleza do czolowki. Malo kto bada np. pod katem napiecia powierzchniowego, zwilzalnosci juz nie wspomne o rozumieniu tych zagadnien. Nalezy sie rozwijac, a nie opierac sie glownie o TDS tzn. na podstawie kilku parametrow. A Ty jako dlugoletni uzytkownik roznych for, powinienes o tym wiedziec.
Poziom odpuść sobie i nie twórz fantastyki.
Post automatically merged:

Mam taki wątek i obecnie używam tego oleju. Chciałbym zasiągnąć opinii podpierającej się zamieszczoną tu analizą.
Tak.
 
fantastyki.
Fantastykę to tworzą osoby argumentujące, że olej jest fajny bo X mechaników i Y użytkowników mówi, że jest spoczko. Problem polega na tym, że oni wszyscy w większości oceniają olej na słuch. Albo pod silnym wpływem sugestii osoby polecającej :) Dla niektórych to forum stało się na prawdę solą w oku...:)
 
Znów trzeba będzie po dyskusji z Tobą @tomek evo sprzątać.

Fantastyke porównujesz z istotnymi faktami? Odnoszę wrażenie, że Ty się czasami zapominasz i tutaj takie rzeczy wypisujesz jakby to była jakaś grupa na Facebooku.
 
Obaj trzej przesadzacie, jeden w jedną, drugi w drugą stronę. Uspokójcie się, bo będzie niemiło.
 
Więc mamy pozwalać na tego typu wpisy? Albo się rozwijamy lub stoimy w miejscu.
 
Dyskusja zaczęła się od stwierdzenia @tomek evo że zachwycamy się tym olejem na podstawie bazowej analizy? I że tych zachwytów nie rozumie? I w sumie miał rację bo sami często powtarzamy że te analizy to tylko podstawowe informacje i potwierdzenie parametrów?

Cała ta dyskusja, z obu stron, była zupełnie niepotrzebna.
 
Chodzi o szczegóły tzn. ocenianie jakości oleju na podstawie kilku parametrów, według niego mieszanina PAO’s ma znaczenie i nie dorównuje innym. Dlatego pytanie o rozszerzenie badań i jakie wnioski z tego wyciągnie? Bo osiągnie niższą temp. zapłonu itp.
 
Tak mieszacie, że człowiek który nie zna się na olejach ich składach itp jak wy po prostu zgłupieje.

Mam zasadnicze pytanie, czy ze względu na skład i parametry tego oleju, może on być świetnym zamiennikiem do TGDI gdzie producent przewiduje Full SAPS? Wiadomo świat idzie do przodu, olej mam mniej popiołów co jest zdrowsze dla środowiska i ludzi, ale czy będzie zdrowsze dla silnika?
 
Jeżeli mam Audi TFSI i dopuszcza oleje wg norm 502 do 15 tyś i 504 wg LL. To czy mogę stosować tego mobilna jeżeli ma 511?
 
Tak mieszacie, że człowiek który nie zna się na olejach ich składach itp jak wy po prostu zgłupieje.

Mam zasadnicze pytanie, czy ze względu na skład i parametry tego oleju, może on być świetnym zamiennikiem do TGDI gdzie producent przewiduje Full SAPS? Wiadomo świat idzie do przodu, olej mam mniej popiołów co jest zdrowsze dla środowiska i ludzi, ale czy będzie zdrowsze dla silnika?

Jeżeli Twój silnik dopuszcza dobór oleju wg norm API i dopuszcza normy API SN to tak. Jeżeli masz tylko normy ACEA i wymóg stosowania A3/B4 to raczej nie. W teorii C3 pokrywa się z wymaganiami A3/B4 ale tak do końca nie wiemy jak dobrane są wymogi olejowe względem konstrukcji i materiałów silnika. Nic nie powinno się stać jeżeli użyjesz tego oleju zamiast A3/B4 ale nikt ci się tutaj raczej pod taką rekomendacją nie podpisze.
 
Producent auta używa silnika od Mercedesa i wg instrukcji ma być olej z normą 229.5 (a ja zastanawiam się co będzie jak będę lał olej z normami 229.51/52).

Na forum Infiniti jest "wielu znawców" olejów, nawet sprzedawcy, którzy bardzo są przeciwni olejom mid SAPS.
Stąd moje pytanie i niepewność.
 
MB nie pozwala zastępować 229.5 olejem 229.51 więc nie powinieneś. Jeżeli to jest możliwe, to MB dopuszczał takie następstwo, ale wg informacji w BeVo 229.51 nie jest wstecznie kompatybilne więc nie można tego dowolnie dobierać.

Jak pisałem - w teorii nie powinno się nic stać, te normy się w miarę pokrywają, ale ja się pod taką rekomendacją nie podpiszę.
 
@poziom1989 Powód czemu inni są przeciwni mid SAPS? Wg nich, nie chroni tak dobrze silnika jak oleje wysokopopiołowe, ma mniejszy TBN, a popiół zmniejsza tarcie.

A dlaczego ja chce mid saps? ekologia, zdrowsi ludzie, czystszy silnik i spaliny, jeśli coś tam go spali.

@jerseyAdmin Dziękuję bardzo za informację.
 
Jeżeli mam Audi TFSI i dopuszcza oleje wg norm 502 do 15 tyś i 504 wg LL. To czy mogę stosować tego mobilna jeżeli ma 511?
ESP x3 jest na tym samym pakiecie, co ESP 5w30, który posiada 504/507, według widma oleje są bardzo zbliżone do siebie, według kart x3 może mieć ok 5% więcej zawartości bazy PAO. Nie ma aprobaty 504/507, bo nie mieści się założonym SAE, jest po prostu "grubszy". Z kolei 502 też nie ma, chociaż pewnie ją przewyższa, ale od tego jest Mobil FS. Także ESP x3 na gwarancji odpada, a po gwarancji osobiście nie widzę przeciwwskazań.
 
Wg nich, nie chroni tak dobrze silnika jak oleje wysokopopiołowe, ma mniejszy TBN
;> Taki olej "obciazony" potrafi wiecej depotyzow zostawic w silniku, ale sa wyjatki np. FS. Detergenty np. Ca ulegaja degradacji, tworza nierozpuszczalne zwiazki w oleju. Wiecej nie zawsze znaczy lepiej, istotna jest rownowaga.
 
Back
Top