• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil ESP X3 0W-40

wszystko o produkatach Mobil
Na pewne towary promocji nie ma. A dużo niższa cena powinna wzbudzić podejrzenia. To tak jakby zegarek Casio za 1800zł był przeceniony na 800 albo perfumy Diora sprzedawane za 1/4 ceny. Tak to niestety nie działa.
 
Witam.
Panowie czyli ten olej nada się do BMW 3GT 328i xDrive 180KW z 2016r ? Silnik Benzynowy ponieważ poczytałem posty i wszędzie widzę że olej nadaje się do diesla
 
Last edited:
Na stronie mobila jest m.in. takie info

„Mobil 1 ESP X3 0W-40 jest zalecany do wysoko wysilonych silników wymagających filtrów cząstek stałych (GPF).”

O dieslu tu nic nie piszą. Jedynie spełnia wymagania ACEA C3. Śmiało można lać do benzyny. Sam planuje ten olej przy następnym serwisie olejowym.
 
a co ile wymieniać taki olej co 10 - 15 tyś km czy częściej w bmw ??
 
@Monarha załóż swój temat w dziale doboru oleju i nie rób syfu na forum...
 
Rozważam zalać ten olej przy następnej wymianie do Hondy Civic UFO 2.2 I-CDTI. Obecnie jeżdżę na OEM WV LONGLIFE III FE 0W-30, który zresztą jest bdb, jednak ten Mobil wygląda na jeszcze lepszy.
 
Panowie, ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego producent w zasadzie nie zaleca go do silników diesla?
 
Rozważam zalać ten olej przy następnej wymianie do Hondy Civic UFO 2.2 I-CDTI. Obecnie jeżdżę na OEM WV LONGLIFE III FE 0W-30, który zresztą jest bdb, jednak ten Mobil wygląda na jeszcze lepszy.
Tylko po co Ci tak wysoka lepkość w tym silniku.
 
Panowie, ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego producent w zasadzie nie zaleca go do silników diesla?

Rzeczywiście mimo spełniania norm m.in dla silników diesla w opisie zalecany jest do benzynowych jednostek. Ciekawe czy to się zmieniło wraz z dostosowaniem do normy API SN Plus.

Jeszcze jedna ciekawostka z opisu zalet to ten olej jest bardziej paliwooszczedny niż ESP 5W30
 
No i to jest właśnie ciekawe.
Może w składzie coś siedzi co może się szybko degradować w silniku diesla (nie znam się na tym), albo chwyt marketingowy bo mają w ofercie jeszcze jeden 0W40 C3 🤔
 
Last edited by a moderator:
Tylko po co Ci tak wysoka lepkość w tym silniku.
Rozwiń jeśli możesz i jeśli znasz ten silnik, co mam rozumieć przez to, że lepkość wysoka dla tego silnika, że ciasno spasowany? Nie będzie taka bo w mixie z Mobil 1 ESP X2 0W20.
 
@boleslaw.wasaty No wiem, ale ostatecznie wpadło mi ostatnio trochę butelek Mobil 1 z serii FS, ESP X2 w dobrej cenie i będzie taki mix, w przybliżeniu lepkość w 40'C 60 mm²/s, lepkość w 100'C 11,3 mm²/s.
 
Rozwiń jeśli możesz i jeśli znasz ten silnik, co mam rozumieć przez to, że lepkość wysoka dla tego silnika, że ciasno spasowany? Nie będzie taka bo w mixie z Mobil 1 ESP X2 0W20.
Jak zmiksujesz to lepkośc spadnie ale wyjściowo do tego silnika nie trzeba nic powyżej 12,5.
 
Post automatically merged:

Jak zmiksujesz to lepkośc spadnie ale wyjściowo do tego silnika nie trzeba nic powyżej 12,5.
I tak będzie 👍, umiem sobie obliczyć +/- z jakich proporcji uzyskam daną lepkość
 
Rzeczywiście mimo spełniania norm m.in dla silników diesla w opisie zalecany jest do benzynowych jednostek. Ciekawe czy to się zmieniło wraz z dostosowaniem do normy API SN Plus.

Jeszcze jedna ciekawostka z opisu zalet to ten olej jest bardziej paliwooszczedny niż ESP 5W30
Po czym wnioskujesz ze jest bardziej oszczędny od 5w30 ?
 
Back
Top