SmartCheetah
Użytkownik
- Samochód
- Chrysler 200C, 3.6 V6 Pentastar
Cześć,
Nie wiem, czy ten olej kogoś zainteresuje, bo to stosunkowo mało popularna lepkość na forum, ale podzielę się:
...Ponieważ z ciekawości rozglądam się za alternatywami oleju dla siebie, z najnowszą normą API i odpowiednią normą Chryslera, to wpadłem na tego Eurola. Informacje na oficjalnej stronie rozmijają się z opisami na popularnych portalach aukcyjnych i sklepach, a nawet z oficjalnymi grafikami, które pokazują starsze aprobaty, więc postanowiłem doprecyzować to z Eurolem. Napisałem po mailu do polskiego oddziału i bezpośrednio do Holandii zadając dwa pytania:
1. Zakładając, że Evolence posiada API SP, czy były jakieś zmiany w formulacji względem SN-RC?
- Polski oddział: SP jest od marca, proszę oto oficjalne dokumenty, jakie dostaliśmy z Holandii (brak odpowiedzi na pytanie)
- Holandia: Nie było zmian w formulacji, olej już spełniał wymagania API SP (czyli nawet kupując starszą bańkę sprzedawaną jako API SN, kupujemy to samo)
2. Czy/jaki jest udział bez PAO?
- Holandia: Nie zdradzamy szczegółów formulacji, możemy jednak potwierdzić, że starannie... (marketingowe blabla, brak odpowiedzi na pytanie)
- Polska: Olej nie posiada baz olejowych grupy IV, być może na FB pojawi analiza, to będzie można podejrzeć szczegół składu.
Jeszcze przeklejka z karty:
Approved
Nie wiem, czy ten olej kogoś zainteresuje, bo to stosunkowo mało popularna lepkość na forum, ale podzielę się:
...Ponieważ z ciekawości rozglądam się za alternatywami oleju dla siebie, z najnowszą normą API i odpowiednią normą Chryslera, to wpadłem na tego Eurola. Informacje na oficjalnej stronie rozmijają się z opisami na popularnych portalach aukcyjnych i sklepach, a nawet z oficjalnymi grafikami, które pokazują starsze aprobaty, więc postanowiłem doprecyzować to z Eurolem. Napisałem po mailu do polskiego oddziału i bezpośrednio do Holandii zadając dwa pytania:
1. Zakładając, że Evolence posiada API SP, czy były jakieś zmiany w formulacji względem SN-RC?
- Polski oddział: SP jest od marca, proszę oto oficjalne dokumenty, jakie dostaliśmy z Holandii (brak odpowiedzi na pytanie)
- Holandia: Nie było zmian w formulacji, olej już spełniał wymagania API SP (czyli nawet kupując starszą bańkę sprzedawaną jako API SN, kupujemy to samo)
2. Czy/jaki jest udział bez PAO?
- Holandia: Nie zdradzamy szczegółów formulacji, możemy jednak potwierdzić, że starannie... (marketingowe blabla, brak odpowiedzi na pytanie)
- Polska: Olej nie posiada baz olejowych grupy IV, być może na FB pojawi analiza, to będzie można podejrzeć szczegół składu.
Jeszcze przeklejka z karty:
Approved
- API SP
- API SP-RC
- ILSAC GF-6A
- GM dexos 1 Gen 2
- API CF
- Ford WSS-M2C945-A
- Ford WSS-M2C930-A
- Fiat 9.55535-CR1
- Chrysler MS 6395
- GM 6048-M
SPECIFIC VALUES
Color | bursztynowa |
Density at 20°C | 0.846 kg/l |
Viscosity, kinematic at 40°C | 47.8 cSt |
Viscosity, kinematic at 100°C | 8.7 cSt |
Viscosity index | 163 |
Viscosity, dynamic (CCS) | 3431 cP |
Sulphated ash | 0.85 wt% |
Flash point | 209 °C |
Pour point | -39 °C |