• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

EUROL FLUENCE 5W-40

Ktoś coś słyszał o nowym oleju od Eurola? Dokładnie Turbo DI 5W-40 z normą VW505 01. Cenowo wypada podobnie do Fluence ale parametry zwłaszcza zimowe ma już gorsze. Tutaj link do strony Eurol Turbo DI 5W40 vs Eurol Fluence 5W40
Szukam właśnie do swojego PD i miałem brać Fluence + AR2300 ale takie coś wyskoczyło na stronie sklepu.
Ten olejek i nie nowy i nie lepszy zestawiając go z takim np. Orlenem Max Expertem 5w40 C3. Analize też masz u Rosjan, poczytaj 🤓
 
Faktycznie nie zerknąłem w Google, myślałem że nowy bo wcześniej nigdzie go nie widziałem :confused: Wychodzi na to, że cena/jakość i tak wygrywa Fluence. Rożnica w cenie praktycznie kilka złotych w zależności od sklepu.
Ja zalewam od kilku lat na zmianę Eurola Turbo Di i Fluence 5w40 .
Organoleptycznie bardziej pasuje mi Eurol Turbo DI ,po prostu jest ciszej pod maską ,a przy trzech cylindrach każda pozytywna zmiana akustyczna mile widziana:).
Fluence 5w40 ma spory dodatek PAO(do 30%) i bardzo dobre parametry zimowe też byłem zadowolony z tego oleju.
 
Last edited:
Male ilosci trudniej potwierdzic przy pomocy FT-IR, lecz w 20% nie wierze. Predzej nieco PAO 6 cSt. Widmo ma typowe cechy dla HC.
 
Z tego co wiem to nie 20% a bliżej 30%. Temat był już wałkowany i widmo było oceniane przez osoby lepiej od nas zorientowane w temacie.
 
Niby kogo masz ma myśli? I się powtórzę: FT-IR tego oleju ma typowe cechy dla HC.
 
FT-IR tego oleju ma typowe cechy dla HC.
Na 722cm-1 jest pik 0,58.
Typowe HC mają ~ 0,5, czyste PAO skacze do 0,7.
To wartości wg "naszego" Polarisa.
(widma w ru skaczą nawet do 1.3, ale to inna aparatura).
Trudno szacować % zawartość PAO ...
 
@SACZI Twoj wpis potwierdza, ze interpretacja na forach FT-IR nie jest do konca sluszna. Ogolnie one sluza do obserwacji czy dany zwiazek jest obecny, blednownie korzystaja z tej techniki po przyjeciu surowcow tzn. kontrola jakosci. Majac odniesienie do nowego oleju, mozemy porownac z przepracowanym i stwierdzic ile dany olej zawiera wody, procecy utleniania, nitracje, siarczany itp. oraz nawet degradacje pakietu dodatkow. Wiem jak wyglada olej mineralny, HC czy PAO, oczywiscie czyste oleje bazowe. I to nie prawda, ze tylko przy ca. 722 cm-1 dochodzi do absorpcji, gdyz te oleje zawieraja wiazania C - H, to jest ich wspolnosc, lecz kazdy ma swoje indywidualne cechy w kontretnych obszarach. I wracajac do Eurola: Ten ma typowe cechy dla HC i nie jestem w stanie stwierdzic ile tak naprawde jest PAO. Przy mieszaninie HC i PAO jest to niewykonalne, tym bardziej, ze jest przewaga HC. I sie powtorze, najlepszy bylby chromatograf gazowy, lecz wiadomo nie mamy dostepu do tej aparatury.
 
...
interpretacja na forach FT-IR nie jest do konca sluszna. Ogolnie one sluza do obserwacji czy dany zwiazek jest obecny,
...
Ja nie jestem ani chemikiem, ani fizykiem i na dobrą sprawę, nie zamierzam zagłębiać szczegółów widm.
Natomiast na oil-club.ru przeczytałem fajny opis, który traił do mnie i w zasadzie mi wystarczy:
" im w paśmie 722 wyższy pik, tym olej jest "bardziej syntetyczny"".

Wiadomo, ludzie mają obsesje na punkcie PAO i olej, który ma 30% PAO, jest "lepszy" od tego, co ma 25%.
Nie kupują kompletnego produktu, tylko marketingowy przekaz:
PAO, inteligentne molekuły, tytan, molibden, formuła1, ...
 
Takie pytanie...gdzie można te oleje kupić u nas? Bo na stronie Pager'a nie ma informacji, ani nie mają żadnego sklepu online...zostaje tylko Alledrogo?
 
Czy konkurencyjne oleje 505.01 też mają dodatki PAO?
 
Tak min PMO deklaruje zawartość PAO w swoim oleju z normą 505.01
K2 też deklaruje związki PAO w swoim oleju z normą 505.01:)
 
Last edited:
Ja używam tego oleju od ok. 1,5k km, wcześniej miałem w tym samym aucie Millersa Tridenta LL. Kiedyś krążyła taka opinia, że oleje zawierające jakiś co bardziej istotny % PAO dają wyraźnie bardziej metaliczny pogłos spod maski. Oczywiście to o niczym nie świadczy i może być wynikiem użycia konkretnych związków z dodatków ale u siebie w małym i relatywnie słabo wyciszonym aucie coś takiego zdecydowanie obserwuję. Nie mam na myśli truizmów, że "jest ciszej" po zmianie oleju, tylko wręcz jest głośniej w określonym paśmie obrotów, na jałowych jest normalnie jak na świeżym oleju.
Tak jak pisałem, może to być też efekt tego, że poprzedni olej na pełnym iterwale płukał silnik z AR2300, a nowy, czysty, spełniający normę C3 ma taką właśnie charakterystykę. Tym trudniej ocenić, że żeby jeszcze tam wysprzątać po poprzednikach dodałem AR9100, co też może jakoś wpływać na dźwięk silnika. Niemniej na Eurolu silnik ma ewidentnie bardziej metaliczny ale przyjemny gang.
Natomiast odnosząc się do samych parametrów, to olej wg karty i analiz prezentuje zarówno dobre parametry niskotemperaturowe jak i relatywnie wysoką lepkość w 100C oraz niezły Noack, co często idzie w parze z użyciem wysokojakościowych baz, również PAO.
 
Przy niektorych HC mozna takze uzyskac nizszy NOACK np. od Yubase.
 
Nie chcę tu wychodzić na jakiegoś fanboya Eurola, bo traktuje go tak samo jak każdy inny produkt ale... :) ... jak masz wyśrubowany noack, to najczęściej odbija się to na temperaturze krzepnięcia, jeśli jest to oparte na GRIII. Np. Selenia K P. E. i jej odpowiednik z regularnej linii Petronasa mają bardzo niskie punkty płynięcia wg rosyjskich analiz, a nikt nie twierdzi, że tam pływa szczypta PAO ale jakie mają realne parametry wysokotemperaturowe, to nawet nie wiem. W każdym razie można zrobić już na GRIII olej który będzie dobrze sobie radził zimą nawet na dalekim wschodzie, co kiedyś było przecież domeną właśnie olejów pełnosyntetycznych wg. dawnej nomenklatury. Clue jest połączenie ognia z wodą, czy raczej z mrozem, co akurat Eurolowi zdaje się całkiem nieźle wyszło.
 
Bierz pod uwage, ze NOACK czy temp. zaplonu itd. ulegaja wahaniom. Nawet jak dana blendownia otrzyma surowce w postaci olejow bazowych, otrzymuje certyfikat jakosci i dane parametry musza sie utrzymywac w konkretnych przedzialach. Prosty przyklad: Gotowy olej po przebadaniu w niezaleznym labolatorium osiagnal temp. zaplonu 240°C, nastepnie zostal przetestowany ten sam olej, lecz z innej partii i osiagnal 234°C. Istotna tutaj jest odpowiednia interpretacja parametrow.
 
@poziom1989 otóż to, a interpretacja jest taka, że jak na oliwę C3 Eurol Fluence ma bardzo dobre wszystkie parametry, które normalnie osiąga się przy użyciu baz grupy IV. Zużyciowa analiza pokazała, że również utrzymuje w czasie takie wyniki, więc co ma dać sprzeczanie się czy jest tam 20 czy 30% PAO, to nie wiem. Olej jest po prostu dobry jak na przedstawiciela swojego gatunku, a szczególnie na tej półce cenowej.
 
Temp. plyniecia mozna zbic ladnie przy pomocy odpowiednich PPD. W MSDS nie ma PAO 4 cSt, jezeli jest obecne, to jak juz pisalem, nieco 6 cSt. Lub niech ktos napisze Maila do Eurola czy potwierdza.
 
Poza powyższą dyskusją, ale w temacie tego oleju:

Silnik 2JZ-GE. Przebieg 280kkm. Wcześniej różne oleje: Shell ultra 5w40, eneos 0w50, delvac 5w30 LE. Na każdym z nich pobór oleju przy interwale 10kkm=0.

A tego Fluenca zjadło całą miarkę co spowodowało, że na 500km przed interwałem zaświecił się niski poziom oleju.

Co może być powodem?
 
Back
Top