• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

EUROL FLUENCE 5W-40

Trudno powiedzieć. Jak nie ma wycieków itp. to zastosuj inny olej i obserwuj.
 
Poza powyższą dyskusją, ale w temacie tego oleju:

Silnik 2JZ-GE. Przebieg 280kkm. Wcześniej różne oleje: Shell ultra 5w40, eneos 0w50, delvac 5w30 LE. Na każdym z nich pobór oleju przy interwale 10kkm=0.

A tego Fluenca zjadło całą miarkę co spowodowało, że na 500km przed interwałem zaświecił się niski poziom oleju.

Co może być powodem?
bo to nie tylko silnik ale extra tester :). Jak byś mógł tak kiedyś wlać SHELL HELIX HX8 ;)- podobno genialny
 
HX8 to chyba to samo co Ultra więc... Poboru nie było.
 
HX8 nie jest na GTL.
 
Chyba nie chcesz zasugerować, że jest możliwa zmiana poboru z zerowego na 1l na 10000km podczas jednego interwału? Przy czystym silniku i lekkiej eksploatacji (głównie trasy do 150km/h- co dla starego 3 litrowego R6 jest niczym). Wycieków brak, wszystko na tiptop. Rozumiem pojawienie się poboru oleju, ale nie tak nagle. Teraz też wlałem Eurola, ale tym razem super lite.
 
Dokladnie spojrzalem na FT-IR tego oleju opierajac sie o kilka obszarow i rzeczywiscie jest nieco PAO, ale z pewnoscia nie 4 cSt, gdyz ta z reguly jest uznana jako substancja niebezpieczna.
 
Kontynuacja dyskusji Kliknij

Jest deklaracja producenta, jest badanie na forum potwierdzające parametry. Nie ma badań wszystkich 505 01 w jednym labie. Wiadomo, że są odchylenia, ale na czymś trzeba się opierać. Ile jest olejów vw 505 01 o lepszym ccs i temperaturze płynięcia? Jeżeli budżet jest 300 zł, ten olej najlepiej wymieniać co rok, czyli 5 000 km w tym przypadku.
 
Last edited by a moderator:
A mimo to napisales, ze porownales z innymi...I opieranie sie w tym przypadku nie jest do konca logiczne, bo np. porownasz dwa oleje, gdzie przy jednym temp. plyniecia bedzie wynosic ca. -38°C, natomiast przy drugim ca. -43°C. Nastepnie przebadasz w innym labie, inna metoda i byc moze bedzie na odwrot. Jako kolejny przyklad podam Ci z labolatorium rosyjskiego URC, mierza dwoma metodami tzn. GOST 20287 oraz SX-800, roznice wychodza z reguly do ca. 5°C. Wiec reasumujac: Mozesz sobie darowac takie porownania, ewentualnie jak bedziesz znal dala formulacje i jakie sa dopuszczone wahania. Analiza tego oleju jest tutaj w pewnym stopniu zaleta, bo wskazuje nam parametry rzeczywiste danej partii.
 
Oczywiście zgadzam się z odchylkami oraz metodami badania, ale z resztą nie. Forum jest od porównywania i dyskutowania. Bardzo dużo olejów w normie 505 01 ma deklarowane temp płynięcia od -36 do -39. 15°C w stosunku do eurola uważam za więcej niż błąd pomiaru. Jeżeli twierdzenie: eurol fluence 5w40 ma dobre (nie najlepsze) parametry na zimno w normie 505 01 jest nieprawdziwe, to podaj grupę olejów, których producent lub jakiekolwiek laboratorium stwierdza lepsze.
 
Nie stwierdzę, bo jak napisałem: Nie znam dopuszczonych wahań w składzie.

Więc takie porównanie można sobie z reguły darować. Są producencji, którzy robią karty na pokaz.
 
W karcie produktu jest do -51 stopni Celsjusza wg ASTM D 97. Wg tego samego badania Lotos Quazar 5W-40 ma "nie wyższą niż" -36 stopni (czyli -36 to graniczna wartość dla najgorszej możliwej partii).

Ciężko to porównywać, bo wg karty Eurola ich olej powinien sztywno trzymać -51, wg Lotosa ich olej nie przekroczy -36 w górę, ale może mieć niższą. Ile niższą? Lotos wie, ale nie powie bo ludzie by się mogli zacząć czepiać, że ich partia ma wyższą. Prawdę mówiąc wg mnie Eurol podaje graniczną w dół czyli -51 to wartość graniczna dla możliwie najlepszej partii - można się wtedy pochwalić cyferką.

Porównywanie kart to trochę wróżenie z fusów. Byłoby idealnie, gdyby producenci zawsze podawali najgorsze graniczne wartości albo przedziały, ale to mrzonka.
 
Niestety tak jest, jedni robią na pokaz, inni bezpiecznie. Wyróżniające się można przebadać, najlepiej zbadać wszystkie:), ale wtedy zmienią składy. Jeśli różnice między partiami byłyby tak duże, to sporo dyskusji traci sens...
 
Witam,czyżby eurol fluence 5W40 coś zmienił w swoim składzie? Niedawno taki parametr jak pour pointy miał do -51 stopni,tak było na stronie producenta a teraz ma do -45 stopni ?
Ciekawe czy to ten sam olej...
 
To też zależy od partii, tego typu parametry zawsze ulegają wahaniom. A to czy zmienił? Tego nie wiemy.
 
Rozumiem. Na stronie producenta jest nawet zmienione na -45 stopni.
Warto ten olej zalać z archoil 9100 do Insignia CDTI?
 
Załóż swój wątek w odpowiednim dziale.
 
czyli olej teraz jeż tej samej jakości czy może ma gorsze parametry? Nie znam się , może ktoś z Was wytłumaczyć?
 
Back
Top