• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

EUROL FLUENCE 5W-40

Fabryka potwierdziła PAO w przedziale 20-30% w tym oleju. Z widma ciężko w tym miejscu wywnioskować ile tego jest. Czasami tak jest, ze w karcie nie jest wyszczególnione PAO a w rzeczywistości może on się tam znajdować, bo nie każde PAO znajdzie się w karcie. Przykładem takim jest np. Eurol Ultrance FDE 0W30, który ma podobno też ok. 30% PAO a w karcie wzmianki brak. Ale u innych producentów też mogą być podobne sytuacje.
Mam nadzieję, że Eurol nie popsuł tego oleju bo była by szkoda. Niestety teraz coraz wiecej firm przeżuca się w całości na bazy HC, które prawdę powiedziawszy sa coraz lepsze. Nawet wiele 0W40, które do niedawna były na PAO mają ponoć zmienione formulacje np. ponoć Valvoline 0W40. Oczywiście chodzi o obniżenie kosztów bo róznica w zakupie baz III grupy (nawet tych z najwyższej półki) a IV jest bardzo duża.
 
Tak, jak już wspomniałem opierając się o FT-IR są sygnały w kilku obszarach potwierdzające obecność PAO.

Praktycznie każdy już stosuje mieszaniny VHVI+ ewentualnie PAO, w różnych proporcjach. Mało zostało tych bazujących tylko i wyłącznie na PAO.
 
Mam nadzieję, że Eurol nie popsuł tego oleju bo była by szkoda. Niestety teraz coraz wiecej firm przeżuca się w całości na bazy HC, które prawdę powiedziawszy sa coraz lepsze. Nawet wiele 0W40, które do niedawna były na PAO mają ponoć zmienione formulacje np. ponoć Valvoline 0W40. Oczywiście chodzi o obniżenie kosztów bo róznica w zakupie baz III grupy (nawet tych z najwyższej półki) a IV jest bardzo duża.

Ale powiedzmy sobie szczerze. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Kontrakty z ASO, floty korporacyjne, czy nawet odbiorcy detaliczni. Tomek, nie powiesz mi, że sam nie spotkałeś się z opcją, że komuś mówisz "Panie, ten olej X będzie Panu lepiej służył w silniku!" a klient na to "Dobre, masz Pan racje, ale tera wezmę Y, bo mnie dobrze się sprawdza, bo tak cicho chodzi..." a prawda tak, że chciałeś mu polecić różnicę nie wiem, 20-30zł. No, ale on w głowie przekalkulował , że zaoszczędzi te 30zł, kupi filtr za 10, a reszta pójdzie na promocję browarów...

To, co podałem, to cholernie płytki obraz. Ale takie jest społeczeństwo. Przecież sam masz biznes, faktury, rozliczenia. Co ja będę ojca uczył dzieci robić... Wiesz sam, jakie są finansowe realia. A w tym momencie rozmawiamy o szczeblu na prawdę niskim...
 
Tak, jak już wspomniałem opierając się o FT-IR są sygnały w kilku obszarach potwierdzające obecność PAO.

Praktycznie każdy już stosuje mieszaniny VHVI+ ewentualnie PAO, w różnych proporcjach. Mało zostało tych bazujących tylko i wyłącznie na PAO.
Chodzi o to, że coraz więcej "starych" receptur w części baujących na PAO zostaje zastąpione w całości HC.
 
No to trzeba się przyzwyczaić do tego ,że PAO będzie tylko dodatkiem coś tam poprawiającym i zaprzestać go szukać na siłę w olejach . Odpadnie trochę kluczowa rola forum w potwierdzaniu obecności PAO .

Co do oleju ,to indeks lepkości , temp. zapłonu ,oraz lepkość 40 i 100 s jest bliźniaczo podobna w 5W40 Elf 900 SXR . TBN SXR ma lepszy 10 ,ale gorszą temperaturę - płynięcia - 42 , Noack nie wiem jaki .

Eurol Fluence 5w40 jest olejem „z tych grubszych” co daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości, (np. przez rozcieńczanie paliwem)
Potwierdziło się to co myślałem o SXR .
 
No to trzeba się przyzwyczaić do tego ,że PAO będzie tylko dodatkiem coś tam poprawiającym i zaprzestać go szukać na siłę w olejach . Odpadnie trochę kluczowa rola forum w potwierdzaniu obecności PAO .
PAO od dawne już było domeną receptur indywidualnych. Od dłuższego czasu większość olejów bazuje na HC. Nie zauważyłem również, aby kluczową rolą forum było szukanie PAO w olejach...
 
Były oficjalne przepisy na PAO np. pod VW 506.01, a dokładnie przez test RNT, który trwał 650 godzin, tylko taki olej był w stanie otrzymać aprobatę. Dobrym przykładem jest ENI i-Sint Tech 0W-30.

Meguin-y na PAO również miały oficjalne aprobaty, z biegiem czasu już nie przedłużali, pozostały "zalecenia".
 
Lepkość w 100 stopniach spadła na 12,8 a temperatura płynięcia z ,-51 na -39 stopni to już bardzo dużo.
 
Jak już zostało napisane, widocznie zmieniłi recepturę. Ale czy to automatycznie dyskwalifikuje ten olej? Według mnie nie. I myślę, że nie ma potrzeby pisać na ten temat kilka stron.
 
Lepkość w 100 stopniach spadła na 12,8 a temperatura płynięcia z ,-51 na -39 stopni to już bardzo dużo.
To by świadczyło o nowej formulacji. Trzeba by zrobić badanie ale niestety takie jak zafundował importer kosztuje sporo.
 
A może było robione badanie i importer ma dostęp , może trzeba się 🙂 ioficjalnie zwrócić .
 
Poczekajmy do czasu aż olej z datą produkcji 09/10. 2020 trafi do sprzedaży. Wtedy będzie można zrobić analizę. Badanie Pour Point to 145zł, a to chyba jest najbardziej kontrowersyjny parametr (po za lepkością) . Można by to zrobić zamiast widma lub dodatkowo. Najwyżej zbiórka potrwa trochę dłużej.
 
Last edited:
Napisałem do Eurola i dostałem takie coś

Thank you for your email and interest in Eurol Lubricants.



To get back to you on the below, we have thoroughly reviewed your comments on the Eurol Fluence 5W-40.



The Eurol Fluence 5W-40 has indeed recently seen an improved formulation and has been further developed to the newest modern requirements. According to the latest requirements set by MB 229.51 for vehicles after 2019.



The kinematic viscosity at 100°C has been slightly adjusted to meet the latest requirements on fuel efficiency. Therefore the KV100°C now being at 12.8 cSt within the SAE 40 grade.



Regarding the pour point, this is measured at -39. This should not be an area of concern based on the Polish winter climate and temperatures?



Also an improved VI improver has been added being able to retain it’s viscosity index even better. The specific values of the improved formulation are all available on the website.



To summarize, the latest formulation of the Eurol 5W-40 is certainly not composed by weaker materials, in fact modernized and improved to meet the latest standard set by the OEM to retain this approval.



Our partner and official importer / distributor in Poland is Prager who is also our point of communication for all queries from the Polish market. If a previous formulation or a product with different specific values is preferred and there is demand in substantial volume, being an independent blender we can of course develop any product required in the Polish market. I have communicated with our partner to study this in order to sup
 
W podsumowaniu autor maila potwierdził moje słowa dotyczące ewentualnych zmian formulacji przez bardziej znaczących graczy na rynku, niestety tak to wygląda, jeżeli ktoś chce mieć aprobaty to z reguły rejestracja w EELQMS (ACEA) i blending według receptury (OEM). A na forach często widzą zmiany w formulacji krytycznie, natomiast powód jest oczywisty.
 
Wiesz, z tym krytycznym widzeniem to też sporo naszej tu winy, bo wszyscy "ojczulkowie" wytykaliśmy Ravenolowi mieszanie w formulacjach, a chwaliliśmy Shella za to że ich nie zmienia co rusz. Wiec mamy sporo do czynienia z takim a nie innym podejściem użytkowników.

Tylko żeby mi tu żaden nie wyjechał zaraz z Extreme (czy Amsoilem) bo to przypadki olejów bez aprobat formułowanych pod parametry, a nie normy.
 
Tak, reasumując można stwierdzić, że Wielka Czwórka gra pierwsze skrzypce.
 
Tak, reasumując można stwierdzić, że Wielka Czwórka gra pierwsze skrzypce.
Tak, trzymają wszystko w swoich rękach i rozdają karty bez nich nic się nie dzieje.
 
Ale ze niby producenci zmienili parametry dla swoich norm i musieli coś pozmieniać? Np MB 229.51 wymyślił kiedyś ta normę i podał jakie mają być parametry i olej ja spełniał i nagle przestał? a z tego co wiadomo to nie zmienia się już wymyślonej normy tylko dodaje kolejna np 229.53.. 54..
 
Back
Top