cytrynowiec
Użytkownik
Firma Prager , która jest importerem produktów Eurol w Polsce udostępniła kolejną analizę, która została wykonana w niezależnych i certyfikowanych laboratoriach w Polsce – Polaris i Polwax. Duże podziękowania
Eurol Fluence 5w40
Zatwierdzenie MB 229.51
Spełnia wymagania: API SN / CF , ACEA C3 , VW 502.00 , VW 500.00 , VW 505.01 , MB 229,31 , MB 226,5 , Porsche A40 , Renault RN0710 , Renault RN0700 , GM dexos 2 , Ford WSS-M2C917- , VW 505.00.
Zalecenia: Fiat 9.55535-T2 , Fiat 9.55535-S2 , Fiat 9.55535-GH2
1. Olej spełnia standardy SAE 5w40. Wartości w 40C i 100C w górnych rejestrach, czyli ochrona ma pierwszeństwo przed ekonomią.
2. Indeks lepkości VI 169 – dobra wartość, olej spełnia swoją rolę w szerokim zakresie temperatur.
3. Pakiet dodatków jest prawdopodobnie od Infineum i jego poziom jest charakterystyczny dla MID SAPS. Standard czyli ZDDP - cynk i fosfor (dodatki antyzużyciowe), a także wapń (detergenty) , natomiast bor w tej ilości występuje jako dodatek dyspergujący – utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
4. TBN – 7,70 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie ) , standardowa i dobra wartość. Warto nadmienić, że oleje tej klasy , mają dużo niższą zawartość siarki niż oleje full saps. W związku z tym TBN jest na innym poziomie , ale to nie znaczy, że olej ma gorsze właściwości myjące, neutralizujące, absolutnie nie.
5. Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 229C bez rekordów, dobra i wystarczająca.
6. Lepkość strukturalna (CCS -30C) – 5270 (norma 6600) - niska i bardzo dobra wartość, olej zachowuje płynność i ułatwia rozruch w niskich temperaturach i to mimo „grubych” baz olejowych.
7. Temperatura płynięcia – 51C, bardzo dobra wartość. Zima, nawet ciężka nie stanowi dla niego problemu.
8. Odparowalność NOACK – 8,7 – bardzo dobra wartość. Olej nie jest szczególnie podatny na ubytki , z dużym zapasem spełnia normę MB 229.51 (NOACK max 10).
9. Widmo wskazuje na przeważający udział baz HC III grupy o wysokiej czystości, z dodatkiem baz IV grupy (PAO).
Podsumowanie:
Eurol Fluence 5w40 jest olejem „z tych grubszych” co daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości, (np. przez rozcieńczanie paliwem). Pakiet dodatków jest nowoczesny, a właściwości zasadowe (TBN) oraz indeks lepkości (VI) są wystarczająco dobre, podobnie jak temperatura zapłonu – choć nie wybitne. Posiada też kilka wyróżniających go cech – niskie CCS – sporo poniżej średniej , które w parze z niską temperaturą płynięcia (-51) daje komfort w zimie, nawet tej mroźnej. Duża odporność na odparowanie – niskie ubytki (NOACK) to kolejny duży plus. Te parametry potwierdzają że bazy jakie zostały użyte do jego produkcji mimo, że głównie III grupy (HC), są mocne, nowoczesne i wysokiej jakości.
Eurol Fluence 5w40
Zatwierdzenie MB 229.51
Spełnia wymagania: API SN / CF , ACEA C3 , VW 502.00 , VW 500.00 , VW 505.01 , MB 229,31 , MB 226,5 , Porsche A40 , Renault RN0710 , Renault RN0700 , GM dexos 2 , Ford WSS-M2C917- , VW 505.00.
Zalecenia: Fiat 9.55535-T2 , Fiat 9.55535-S2 , Fiat 9.55535-GH2
1. Olej spełnia standardy SAE 5w40. Wartości w 40C i 100C w górnych rejestrach, czyli ochrona ma pierwszeństwo przed ekonomią.
2. Indeks lepkości VI 169 – dobra wartość, olej spełnia swoją rolę w szerokim zakresie temperatur.
3. Pakiet dodatków jest prawdopodobnie od Infineum i jego poziom jest charakterystyczny dla MID SAPS. Standard czyli ZDDP - cynk i fosfor (dodatki antyzużyciowe), a także wapń (detergenty) , natomiast bor w tej ilości występuje jako dodatek dyspergujący – utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
4. TBN – 7,70 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie ) , standardowa i dobra wartość. Warto nadmienić, że oleje tej klasy , mają dużo niższą zawartość siarki niż oleje full saps. W związku z tym TBN jest na innym poziomie , ale to nie znaczy, że olej ma gorsze właściwości myjące, neutralizujące, absolutnie nie.
5. Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 229C bez rekordów, dobra i wystarczająca.
6. Lepkość strukturalna (CCS -30C) – 5270 (norma 6600) - niska i bardzo dobra wartość, olej zachowuje płynność i ułatwia rozruch w niskich temperaturach i to mimo „grubych” baz olejowych.
7. Temperatura płynięcia – 51C, bardzo dobra wartość. Zima, nawet ciężka nie stanowi dla niego problemu.
8. Odparowalność NOACK – 8,7 – bardzo dobra wartość. Olej nie jest szczególnie podatny na ubytki , z dużym zapasem spełnia normę MB 229.51 (NOACK max 10).
9. Widmo wskazuje na przeważający udział baz HC III grupy o wysokiej czystości, z dodatkiem baz IV grupy (PAO).
Podsumowanie:
Eurol Fluence 5w40 jest olejem „z tych grubszych” co daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości, (np. przez rozcieńczanie paliwem). Pakiet dodatków jest nowoczesny, a właściwości zasadowe (TBN) oraz indeks lepkości (VI) są wystarczająco dobre, podobnie jak temperatura zapłonu – choć nie wybitne. Posiada też kilka wyróżniających go cech – niskie CCS – sporo poniżej średniej , które w parze z niską temperaturą płynięcia (-51) daje komfort w zimie, nawet tej mroźnej. Duża odporność na odparowanie – niskie ubytki (NOACK) to kolejny duży plus. Te parametry potwierdzają że bazy jakie zostały użyte do jego produkcji mimo, że głównie III grupy (HC), są mocne, nowoczesne i wysokiej jakości.
Last edited by a moderator: