• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

EUROL FLUENCE 5W-40

cytrynowiec

Użytkownik
Firma Prager , która jest importerem produktów Eurol w Polsce udostępniła kolejną analizę, która została wykonana w niezależnych i certyfikowanych laboratoriach w Polsce – Polaris i Polwax. Duże podziękowania :)

Eurol Fluence 5w40
Zatwierdzenie MB 229.51
Spełnia wymagania: API SN / CF , ACEA C3 , VW 502.00 , VW 500.00 , VW 505.01 , MB 229,31 , MB 226,5 , Porsche A40 , Renault RN0710 , Renault RN0700 , GM dexos 2 , Ford WSS-M2C917- , VW 505.00.
Zalecenia: Fiat 9.55535-T2 , Fiat 9.55535-S2 , Fiat 9.55535-GH2

Fluence 5w40 Polaris skład-1.jpg

Fluence 5w40 Polwax-1.jpg

Fluence 5w40 IR-1.jpg

Eurol Fluence 5w40 IR 2-1.jpg



1. Olej spełnia standardy SAE 5w40. Wartości w 40C i 100C w górnych rejestrach, czyli ochrona ma pierwszeństwo przed ekonomią.
2. Indeks lepkości VI 169 – dobra wartość, olej spełnia swoją rolę w szerokim zakresie temperatur.
3. Pakiet dodatków jest prawdopodobnie od Infineum i jego poziom jest charakterystyczny dla MID SAPS. Standard czyli ZDDP - cynk i fosfor (dodatki antyzużyciowe), a także wapń (detergenty) , natomiast bor w tej ilości występuje jako dodatek dyspergujący – utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
4. TBN – 7,70 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie ) , standardowa i dobra wartość. Warto nadmienić, że oleje tej klasy , mają dużo niższą zawartość siarki niż oleje full saps. W związku z tym TBN jest na innym poziomie , ale to nie znaczy, że olej ma gorsze właściwości myjące, neutralizujące, absolutnie nie.
5. Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 229C bez rekordów, dobra i wystarczająca.
6. Lepkość strukturalna (CCS -30C) – 5270 (norma 6600) - niska i bardzo dobra wartość, olej zachowuje płynność i ułatwia rozruch w niskich temperaturach i to mimo „grubych” baz olejowych.
7. Temperatura płynięcia – 51C, bardzo dobra wartość. Zima, nawet ciężka nie stanowi dla niego problemu.
8. Odparowalność NOACK – 8,7 – bardzo dobra wartość. Olej nie jest szczególnie podatny na ubytki , z dużym zapasem spełnia normę MB 229.51 (NOACK max 10).
9. Widmo wskazuje na przeważający udział baz HC III grupy o wysokiej czystości, z dodatkiem baz IV grupy (PAO).
Podsumowanie:
Eurol Fluence 5w40 jest olejem „z tych grubszych” co daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości, (np. przez rozcieńczanie paliwem). Pakiet dodatków jest nowoczesny, a właściwości zasadowe (TBN) oraz indeks lepkości (VI) są wystarczająco dobre, podobnie jak temperatura zapłonu – choć nie wybitne. Posiada też kilka wyróżniających go cech – niskie CCS – sporo poniżej średniej , które w parze z niską temperaturą płynięcia (-51) daje komfort w zimie, nawet tej mroźnej. Duża odporność na odparowanie – niskie ubytki (NOACK) to kolejny duży plus. Te parametry potwierdzają że bazy jakie zostały użyte do jego produkcji mimo, że głównie III grupy (HC), są mocne, nowoczesne i wysokiej jakości.
 
Last edited by a moderator:
Używam tego oleju pierwszą zimę wybrałem go głównie za znakomite jak na 5w40 parametry zimowe ,jestem zadowolony .
 
Witam. Dzisiaj ww olej zalany został do mojego Mercedesa R V6 CDI z DPF z dodatkiem 300ml archoil 9100. Śmiać mi się troszkę chciało na widok miny mojego zaprzyjaźnionego mechanika ,kiedy zobaczył jaki olej przywiozłem ze sobą: -) bo dla niego najlepszy olej to tylko "M" i zdania nie zmieni. Najpierw zapytał "czy tym olejem chcę przepłukać silnik?" Ja na to że "nie". Później zapytał czy chcę robić remont silnika, że on pierwszy raz widzi i słyszy o tym oleju... Co Wy na to? No mnie ręce opadają :)
 
Niestety dla mnie taki mechanik byłby skreślony , dajesz co ma zalać i nie powinno go interesować co ponieważ to twoje auto , ja mam takiego co nie pyta tylko mu daję olej płukankę i filtr i wymienia...
Dobry wybór oleju.
 
Witam. Dzisiaj ww olej zalany został do mojego Mercedesa R V6 CDI z DPF z dodatkiem 300ml archoil 9100. Śmiać mi się troszkę chciało na widok miny mojego zaprzyjaźnionego mechanika ,kiedy zobaczył jaki olej przywiozłem ze sobą: -) bo dla niego najlepszy olej to tylko "M" i zdania nie zmieni. Najpierw zapytał "czy tym olejem chcę przepłukać silnik?" Ja na to że "nie". Później zapytał czy chcę robić remont silnika, że on pierwszy raz widzi i słyszy o tym oleju... Co Wy na to? No mnie ręce opadają :)
Dlatego Ty jesteś na tym forum,a Twój mechanik nie ;)
Archoila Ci z ręki nie wytrącił mówiąc,ze to jest zabójstwo dla silnika?
 
Nie no bez przesady, dobrego mechanika nie skreślę :) Archoila dolałem zaraz po tym jak wyjechałem od niego :) aha zapomniałem dodać, kupiłem jeszcze płukankę LM... kazał mi "do głowy to sobie wlać i mniej internetów czytać" :) tym całym gadaniem uczynił mój dzień zabawnym, no ale to trzeba by było przy tym być :)
Saczi, co to za ciekawostka z tym polwaxem?
 
Last edited:
Mój mechanik też jest zdziwiony tym co do niego przywiozlem, aczkolwiek zainteresowało go to i możliwe że nawet zajrzy na to forum :)
 
Ja ponad 10 lat temu jak przyjechałem do mechanika z nowością na polskim rynku jaką był Liqui Moly to też patrzył na mnie jak na wariata. :D Dzisiaj sam na zapleczu ma pełno beczek LM ;) A ja na złość przerzuciłem się na Penrite :D

Wysłane z HTC 10 [Tapatalk]
 
@Zbyszko jakoś mnie specjalnie to nie dziwi, ja zostałem (nie na forum) też zjedzony niemal za analizę, przez jednego typka, że jest ona nic nie warta a olej który pochwaliłem to jest gó.... bo ten typek tak mówi, bo mu się nie podoba marketing firmy tamtego oleju, niestety do analizy odnieść się nie umiał albo nie chciał i że dla niego właśnie dobry to może być olej który jest znany na rynku od dużej firmy, także ;) taka już specyfika niektórych ludzi, najlepiej bez urazy olać ich bo są to raczej typy nie reformowalne
 
To tylko dowód na to jak nasze społeczeństwo jest nieświadome różnorodności producentów. Z drugiej strony, ile osób przywiązuje wagę do jakości oleju, nie mówiąc już o terminowej wymianie itd.
 
Tacy ludzie są i będą, a inni będą na rynku wtórnym nieświadomie kupować od nich auta. Większość z nich pewnie nie odczuje skutków, co tylko pokazuje że przy "zwykłej eksploatacji" nie jest łatwo olejem zaszkodzić silnikowi, szczególnie tym starszym konstrukcjom. Interwały na pierwszym miejscu, następnie normy zgodne z zaleceniami producenta, a jaka cena, jaka baza, jaki producent to już bardziej wpływa na samopoczucie właściciela niż na silnik.

Jest oczywiście odsetek silników bardziej wymagających (jak mój) czy wręcz specjalnej troski z uwagi na błędy konstrukcyjne albo ciężkie warunki, do których były projektowane, ale tutaj również, o ile nie tym bardziej, rozbija się to o interwały wymiany i podstawy eksploatacji, takie jak rozgrzewanie i studzenie silnika.
 
Witam. Chciałem poznać Waszą opinię i ewentualne sugestie, czy może coś zmienić. Dodam tylko że na chwilę obecną turbo troszkę puszcza olej więc te 0.7-0.8 L na 10 tyś. km ubywa. Przebieg realny 320 tyś. Autko od nowości do 240 tyś. jeździło na Castrolu 5w40. Później tylko motul Specific 505.01 5w40. Zastanawiam się też czy przed kolejną wymianą zrobić płukankę LM, czy może odpuścić właśnie przez turbo żeby jeszcze chwilę pojeździło.
Pozdrawiam
 
No i jak Wam się ten Eurol sprawdza? Faktycznie taki dobry, jak wynika z analizy?
 
To, czy się sprawdza, może pokazać analiza oleju zużytego. Jak w każdym przypadku.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Analiza zużyciowa też nie jest w stanie wszystkiego pokazać . Zużycie silnika i zawartość metali może świadczyć o kondycji silnika . Poprzedni olej który pływał w środku też może dac inny obraz analizy :D
 
więc w takim razie nie można stwierdzić obiektywnie, który olej "da radę".
 
Back
Top