• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol Fluence 5w40+Archoil 9100 (300ml)

W takim razie mając FAP mogę wlać Valvoline Maxlife 5w40
 
Nie będę robił wariata z siebie i kolejny raz zakładał temat doboru oleju😉
W instrukcji z mojego auta jasno są podane normy dla silnika z DPF 228.51, 229.31, 229.51

 
Na dniach będę wymieniał oliwę na taką samą, z tą różnicą, że będzie dodany Liqui Moly Ceratec (ok 450ml). Ogólnie mam niedosyt po analizie swojego oleju. Tekst typu: "olej solo dałby radę" lub "spokojnie do 10tyś km można jeździć" zaskoczyły mnie. Myślałem, że Archoil więcej zdziała i pozwoli wydłużyć przebieg do kolejnej wymiany.
Pozdrawiam
 
Zależy o ile chciałbyś wydłużyć ten przebieg ..
Jeśli chciałeś na tym zestawie 20 tyś no to sorry winetu . Ja jestem za wymianą po 10 tyś bez żadnych dodatków ;)
 
@Zbyszko ten przebieg trochę mały żeby kończyć go wymianą oleju. UOA pokazało że jest bardzo dobrze więc jeżeli chcesz się przekonać gdzie jest granica przydatności tego setupu to imho lepiej było zrobić następne UOA po 10-12 kkm i wtedy będzie więcej informacji czy to już koniec, albo to UOA co zrobiłeś było przesunąć właśnie na te 10-12 kkm. Lepsza perspektywa by była bo te 6,4 kkm to i sam olej może wytrzymać.
 
Trochę nie na temat, auto kupione z przebiegiem około 250 000km, olej wymieniany co 30 tyś km przez poprzedniego właściciela (zgodnie z zaleceniami producenta). Jak te silniki mają "chodzić" setki tysięcy kilometrów przy takich interwałach?
 
Widocznie twarde jednostki skoro dalej chodzą ;)
Zrób porządnego Engine Fluscha typu Oilem, Ar 2820 bądź LM Oil coś tam . I ciesz się silnikiem jak i autkiem :)
 
Nie rozumiem. Masz swój wątek doboru oleju. Nie wspomniałeś , że planujesz interwał 30tys km. Imho jeśli 30kkm zrobił byś w 8 miesięcy to olej powinien to wytrzymać. Ale 30 kkm w 2 lata to raczej już nie.

Na forum tylko moja ciężarówka (100kkm = 9 miesięcy) lata w interwałach powyżej 14kkm (chyba uoa było w jakimś golfie)
 
Last edited:
W żadnym przypadku nie planowałem interwałów co 30 tyś km. Zostałem chyba źle zrozumiany. Chodziło mi tylko o to, że po analizie spodziewałem się możliwości bezpiecznej wymiany np. po 15 tyś km. Może ujmę to inaczej, miałem nadzieję że Archoil 9100 zdziała coś więcej. Pozdrawiam
 
@Zbyszko cudów nie ma, Tbn Ci podbije, ale reszta parametrów może polecieć na łeb na szyję ;-) ja czego nie wleje do silnika to i tak 8-10tys to absolutny maks, w zależności jaką średnią prędkość na danym interwale wykręciłem. Z racji, że zazwyczaj jest to okolice 30km/h to olej wymieniany przy dolnych granicach widełek czyli 8k
 
Zdaje sobie sprawę, że to jest trochę wsadzenie kija w mrowisko ale... Naszła mnie taka refleksja Panowie i Panie, że jest to nie pierwsza i zapewne nie ostatnia analiza oleju z silnika o dużej pojemności, który jest eksploatowany na krótkich dystansach. 15km w jedną stronę jako codzienna rutyna, to dla 3l diesla, zwłaszcza zimą nawet ciepłą jest na granicy złapania pełnej temperatury, o porządnym dogrzaniu w celu odparowania resztek paliwa z oleju nie wspominam. Więc może spójrzmy na to z innej strony, że owszem, jest to forum olejowe i po to się tu zagląda żeby znaleźć odpowiedzi i pogłębić swoją wiedzę ale tak jak nożem do pieczywa mięso też się da pokroić, tak 3l dieslem taką trasę też można zrobić. Co nie znaczy, że mniejszy albo wręcz mały silnik, np. benzynowy, zdołał by się zapewne w ciągu tych 15km rozgrzać, zapewniając osiągnięcie optymalnych warunków pracy przynajmniej na jakimś odcinku eksploatacji codziennej.
Podkreślę że daleki jestem od krytykowania kogokolwiek za wybór samochodu, wręcz przeciwnie uważam że to dobrze że każdy ma taki wybór jaki dzisiaj jest na rynku i niech jeździ tym co lubi. Tylko mam wrażenie, że to nie pierwszy raz jak doborem oleju próbuje się "zaleczyć" coś, co jest nie do końca fortunnym dobraniem narzędzia do zadania. Przyspieszona degradacja oleju, to jest naturalny skutek wybrania auta o dużej pojemności silnika, jeszcze diesla, który wolniej łapie temperaturę do jazdy na krótkich dystansach i warto być świadomym, że nawet najlepszym olejem można tylko minimalizować straty, niż zupełnie wyleczyć problem, którego przyczyną nie leży zdaje się w samym środku smarnym.
 
Kluczem są skrócone interwały. Myślę, że to jest najlepsza opcja przy takim charakterze jazdy, jak podałeś.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Auto umęczone małymi przebiegami, 268 kkm na blacie , diesel na łańcuchu, paliwa 2,3% w oleju a wynik analizy jest 21 ppm żelaza i jakieś drobiny pozostałe (to a propos ochrony) , TBN z zapasem na drugie tyle, a @Zbyszko pisze że liczył na coś lepszego 🙃 Wybacz , nie wiem na co liczyłeś, ale niejeden user chciałby mieć taki wynik przy takim użytkowaniu auta z takim silnikiem :)
 
Bo AR 9100 już urósł do rangi legendy, że na nim silnik wgl się nie zuzywa i to podniesienie TBN daje dla innych obraz spokojnego interwału na 15 k km (nie urazajac założyciela tematu) Fakt mało odpowiedni silnik na takie dystanse, ale czy ktoś przewidzi ? Ostatniego czasu robilem 4 tyś miesięcznie sejem do roboty, miałem od razu kupować diesla ? Tego nie przewidzisz, zmiana charakteru pracy i od września będę robił 400 km miesięcznie 😄
 
Ok panowie poddaję się, już nie niszczcie mnie więcej 😉 jestem laikiem w temacie odczytów analiz, tak więc potrzebowałem tłumaczenia "na chłopski rozum". Dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam serdecznie.
 
Back
Top