• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol Fluence FE 5w30 C2

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

cytrynowiec

Użytkownik
W wyniku głosowania w ankiecie odpowiedniej liczby osób, firma Prager wyłączny importer marki Eurol w Polsce ufundowała analizę oleju Eurol Fluence FE 5w30.

Performance level Recommended for use
API SN Fiat 9.55535-S1
ACEA A5/B5
ACEA C2
PSA B71 2290
Renault RN0700


20201203_084033_resized_1.jpg
20201203_084046_resized_1.jpg


0001.jpg


Olej mieści się w widełkach SAE 5w30. Wartości dla 40/100C są typowe dla przedstawiciela tej klasy olejów oraz są bardzo zbliżone do danych katalogowych Eurola.

Pakiet dodatków zastosowany jest typowy dla olejów mid saps z normą C2. Mamy ZDDP w parze cynk i fosfor oraz detergenty w postaci wapnia z dodatkiem magnezu, a dyspergator to standardowo związki boru.

Liczba zasadowa TBN 7,5 – dobra i wystarczająca wartość.

Indeks lepkości VI 164 – nie specjalnie wysoki ale poprawny aby olej działał w szerokim zakresie temperatur. Może sugerować mało zagęszczacza polimerowego.

Temp. zapłonu 239C – wysoka i dobra wartość, sugeruje bardzo dobrą termostabilność oleju.

Zawartość siarki – 0,18% , niski i dobry poziom, wskazuje na czystość baz użytych do produkcji oleju.

Podsumowując Eurol Fluence FE 5W-30 to typowy przedstawiciel nowoczesnych olejów dla normy C2. Olej posiada standardowy pakiet dodatków w tej normie oraz typowe parametry jak TBN czy VI dla niej, plusem są wysoka temp. zapłonu i niska zawartość siarki.
 
Kolejna analiza Eurola i kolejny raz olej nie rozczarowuje szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę że jest tańszy (zwykle dużo tańszy) od zdecydowanej większości konkurentów. Pakiet standardowy ale nie spodziewałem się niczego innego. Warto zwrócić uwagę na bardzo wysoka jak na tego typu olej temperaturę zapłonu. Szkoda, że nie zbadano noacka bo jest duża szansa, ze wyszedł by bardzo dobrze.
TBN wyszedł średnio ale to wartość typowa dla tego typu olejów a biorąc pod uwagę bardzo wysoką zawartość wapnia to ten wynik tym bardziej należy uznać za dobry.
Proponuje porównać analizę tego oleju z analizą Neste Pro c2 5W30. Dla mnie to praktycznie bliźniaczy olej. Olej nastawiony raczej na dłuższe interwały przy niskim poziomie zanieczyszczeń. Cena tego oleju jest bardzo atrakcyjna co czyni go interesującą propozycją dla osób, które nie wymagają ponadprzeciętnych właściwości i parametrów tylko po prodstu szukają dobrego oleju 5W30 spełniającego normę C2.
 
Last edited by a moderator:
@cytrynowiec Dzięki za analizę 👍

Olej bliźniaczy Do Neste Pro C2, Texaco MS i pewnie wielu innych. Pakietowo "kolejna nudna C2" ;) Ciekawa pozycja w analizie to zawartość siarki ale nie mamy jej do czego porównać, gdyż brak tego badania w innych olejach.
 
Spoko oliwa. Jak ktoś nie szuka czegoś nadzwyczajnego w lepkości xW-30 i normie C2 to niezły kandydat, zwłaszcza że olej nie jest drogi. Ciekaw jestem jak wypadnie jego polski odpowiednik czyli Orlen XF.
 
Spoko, tylko czemu jedni dopisują A5/B5 i twierdzą, że jest aktualne. Inni się w tych olejach wycofują, a jeszcze inni w ogóle o A5/B5 nie wspominają :rolleyes:
 
Przy okazji bardzo fajnie że pojawił sie parametr poziom siarki.. warto wiedziec bo im mniej tym lepiej.

Pozdrawiam,
 
Mało jak w PAO ;) Normy są do 0.3%. Jak to ktoś napisał: "to, że olej spełnia normy nie od razu czyni go dobrym". Można brać normę w cuglach, a można ledwie się mieścić w granicach tolerancji.
 
Cena tego oleju jest bardzo atrakcyjna
Nie tak dawno (jakoś latem) była jeszcze bardziej atrakcyjna - u jednego sprzedawcy 5l było do wzięcia za ok. 95 zł, u innych max 99. Ale jak widać popularność tego Eurola rośnie wprost proporcjonalnie do cen😉 Zły produkt na pewno to nie jest. Po raz kolejny u tego producenta potwierdza się powtarzalność produkcji i czyste bazy
 
Skutek rejestracji blendowni, jest kontrolowana z zewnątrz.
 
65zł
Siarka pochodzi głównie z zddp i trochę z detergentów bo bazy powinny być praktycznie bezsiarkowe.
 
Last edited:
Nie mało ale można by zrezygnować z TAN. to już "tylko" +55zł. Dodatkowa ilość oleju potrzebna?
 
Nie tak dawno (jakoś latem) była jeszcze bardziej atrakcyjna - u jednego sprzedawcy 5l było do wzięcia za ok. 95 zł, u innych max 99. Ale jak widać popularność tego Eurola rośnie wprost proporcjonalnie do cen😉 Zły produkt na pewno to nie jest. Po raz kolejny u tego producenta potwierdza się powtarzalność produkcji i czyste bazy
Jakieś pół roku temu była podwyka cen u Eurola i cena detaliczna wzrosła z 98 na 108 zł. Nie ma to związku ze wzrostem popularności po prostu wszystko drożeje (bazy, dodatki, koszty produkcji itd.). Cena wg. mnie bardzo atrakcyjna. Olej nie jest z najwyższej półki ale to dobry średniak w przystępnej cenie.
 
Elance na pierwszy rzut oka ma aprobatę GM Dexos2 oraz API SN. Patrząc na karty ma odrobinę wyższą temp. zapłonu, ale też niższą temp. płynięcia. Fluence to porządna C2-ka (spełnia A5/B5).
 
@Hlava, prawie dobrze 😉
Rzeczywiście chodzi o zestaw norm, ale tych ogólnych.
Elance ma C2/C3, fluence a5b5/C2.
Najistotniejszą różnica jest hths.
Fluence ma hths ograniczoną do 3.5, dla elance 3.5 to minimum.
Reszta jak napisałeś.
 
Spojrzałem w karty charakterystyki tego Eurola i nie wiem , czy coś zmieniło czy ja źle patrzę ale skąd taki regres w temp zapłonu ? Powyższa analiza mówi o ponad 230 stopniach a analiza mniemam aktualna na stronie Eurola o 196 🫤

IMG_2695.jpeg
 
Last edited by a moderator:
Eurol podaje inną metodą (w zamkniętym kotle). Najczęściej stosowana jest w otwartym, stąd różnica
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top