cytrynowiec
Użytkownik
Analiza UOA Eurol FS 0w30 + AR9100 na dystansie 10 kkm.
Auto Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA 2015 rok.
Interwał 10 kkm od 90 kkm do 100 kkm
Czas od końca czerwca do początku października
Bez dolewek , ubytek może 100-150 ml
Przed zmianą zastosowana płukanka Archoil 2820 (ok. 30 min)
Silnik bez osadów, w środku czysty
Filtr powietrza - Filtron
Tryb jazdy 50% trasa / 50% miejska i podmiejska
Styl jazdy ogólnie normalny czasami dynamiczny
Olej zachował swoje parametry lepkościowe w 40C i 100C tak jak nowy (wystarczy porównać z VOA)
Zawartości pakietu dodatków oleju wapń, ZDDP – bez znaczących różnic , poziomy jak w przypadku nowego oleju
Bor i potas – dzięki dodatkowi Archoil 9100 (Bor + 900 ppm do nowego oleju) widać bardzo duże dawki przeciw zużyciowe (bez podwyższania popiołów) a po poziomie potasu widać że wytworzyła się mocna powłoka ochronna w silniku (dzięki za podpowiedź @wlyszkow)
TBN (odczyn zasadowy) - 5,69 dobry poziom jeszcze z zapasem
TAN (zakwaszenie) - 3,84 na jeszcze bezpiecznym poziomie
Brak zawartości paliwa w oleju
Zużycie metali (części silnika) żelazo – 4 ppm – bardzo niski poziom, bardzo dobra wartość
Reszty zużycia metali brak
Nitracja (azotowanie oleju) - 9 (wzrost +4 do świeżego oleju) – dobry poziom, brak ryzyka osadów, szlamów.
Oksydacja (utlenianie)– 19 (+11 do świeżego oleju) jak widać po lepkości oleju i zużyciu silnika absolutnie na zadowalającym poziomie
Podsumowanie:
Analiza wykazała, bardzo małe zużycie części metalowych silnika oraz osprzętu w interwale 10kkm. Parametry oleju i dodatku wykazały dobry poziom, z zapasem na wydłużenie przebiegu o 2-3 kkm jak nie więcej.
Auto Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA 2015 rok.
Interwał 10 kkm od 90 kkm do 100 kkm
Czas od końca czerwca do początku października
Bez dolewek , ubytek może 100-150 ml
Przed zmianą zastosowana płukanka Archoil 2820 (ok. 30 min)
Silnik bez osadów, w środku czysty
Filtr powietrza - Filtron
Tryb jazdy 50% trasa / 50% miejska i podmiejska
Styl jazdy ogólnie normalny czasami dynamiczny
Olej zachował swoje parametry lepkościowe w 40C i 100C tak jak nowy (wystarczy porównać z VOA)
Zawartości pakietu dodatków oleju wapń, ZDDP – bez znaczących różnic , poziomy jak w przypadku nowego oleju
Bor i potas – dzięki dodatkowi Archoil 9100 (Bor + 900 ppm do nowego oleju) widać bardzo duże dawki przeciw zużyciowe (bez podwyższania popiołów) a po poziomie potasu widać że wytworzyła się mocna powłoka ochronna w silniku (dzięki za podpowiedź @wlyszkow)
TBN (odczyn zasadowy) - 5,69 dobry poziom jeszcze z zapasem
TAN (zakwaszenie) - 3,84 na jeszcze bezpiecznym poziomie
Brak zawartości paliwa w oleju
Zużycie metali (części silnika) żelazo – 4 ppm – bardzo niski poziom, bardzo dobra wartość
Reszty zużycia metali brak
Nitracja (azotowanie oleju) - 9 (wzrost +4 do świeżego oleju) – dobry poziom, brak ryzyka osadów, szlamów.
Oksydacja (utlenianie)– 19 (+11 do świeżego oleju) jak widać po lepkości oleju i zużyciu silnika absolutnie na zadowalającym poziomie
Podsumowanie:
Analiza wykazała, bardzo małe zużycie części metalowych silnika oraz osprzętu w interwale 10kkm. Parametry oleju i dodatku wykazały dobry poziom, z zapasem na wydłużenie przebiegu o 2-3 kkm jak nie więcej.
Last edited by a moderator: