• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol FS 0w30

Chciałbym jak najszybszą temperaturę roboczą silnika, powinno być na plus w porównaniu tego fs 0w30 do 5w30.
 
To jest wlasnie czesto powtarzane nieporozumienie na forach, musicie porownywac lepkosc strukturalna CCS, to swiadczy o "grubosci" zastosowanych baz, im mniej tym lepiej. Przy tym oleju SAE 0W-30 wynosi 5850, wiec blizej granicy SAE 5W-XX. W tym oleju jest do 50 % PAO 4 cSt, reszta HC.
 
Last edited by a moderator:
No tak, przeciez wiem dla SAE 0W w jakiej temperaturze jest mierzone. Im wyzsza klasa lepkosci, tym wyzsza lepkosc.
 
Jeśli dla kogoś Eurol FS 0W30 Syntence jest zbyt cienki lub uważa, że ma zbyt duże zrzuty paliwa proponuję przyjrzeć się takiemu dodatkowi:


Pytałem dystrybutora - można do DPF.

W składzie jest wolfram i dużo dobrej jakości polimerów które nieco podnoszą lepkość wykokotemperaturową oszczędzając „zero”

Nie jest to żaden ulep - doktor przetestowałem w dużej benzynie i w tdi.

Samopoczucie bardzo dobre ale nic więcej nie mogę powiedzieć. Takie dodatki albo trzeba analizować albo oceniać po znacznym przebiegu niemniej.

To raczej jako ciekawostkę przedstawiam bo mój (forumowy właściwie) patent na święty spokój to AR 9100 który:

- kompensuje Ew resztki płukanki
- zmniejsza tarcie i działa AW
- podnosi TBN - udowodnione analizami
- utrzymuje nadzwyczajną czystość wnętrza silnika
- daje spokojna głowę jak wypalanie DPF przegapię bo rozcieńczanie Eurola nie jest straszne plus AR, który zwiększa rezerwę kompensowania skutków ubocznych paliwa w oleju
- wybacza wcześniejsze depnięcie na nie do końca rozgrzanym silniku

Można tak wymieniać i wymieniać jak turbina ma lepiej ale przekonanych nie ma co przekonywać tylko utwierdzam się ze taki pakiet jest w zasięgu każdego i jest ekonomicznie atrakcyjny.
 
Mam pytanie odnośnie składu tej oliwy, czy na przestrzeni lat były zmiany lub odświeżenie składu przez producenta?
jestem ciekaw ze względu że zamówiłem tego eurola i otrzymałem z datą prod. 10.2017.
Czy ktoś miał problemy z jakością lub jakiejkolwiek wątpliwości z tym związane?
 
Również mam wlany olej z tego okresu (podbieram zapasy wg fifo żeby logicznie rotować a akurat był to najstarszy olej z 504.00/507.00).

Tradycyjnie - idealnie spisuje się.
co do zmian - nie wiem i nie odpowiem ale warto patrzeć na łapy wszak podmiana składu jest wpisana w strategię wielu firm, niestety.

Nowy approval VW jest z 24.02.2019 i jest ważny 36 miesięcy.
Do tego czasu nie mogą zmienić miejsca powstawania linii produktowej i domniemam, że składu również.

 
Witam.
Mam swój wątek na temat doboru oleju do Bmw ale ten wątek jest stricte o Eurol FS 0W-30 wiec tu zadam pytanie.
Skłaniam się do tego oleju bo opinie są dobre i był również używany przez forumowiczów w silnikach Bmw.
Obecnie serwis Bmw używa 0W30 i można taki zalać do mojego silnika.
Pytanie jest takie.
Olej ma tylko normy i aprobaty VW.
Czy to może nie oznacza że został stworzony tylko do silników VW ? I do innych nie jest wskazany.
Kwestia spasowania tych silników itp.
Czy to nie ma sensu i się mylę.
Swoją drogą ciekawe który 0W-30 z PAO ma normę LL-04?
 
Ja osobiście z ll04 nie kojarzę żadnego oleju pao..
 
Odnośnie różnic odpowiem najkrócej jak się da - obrazkami :D

Bezpośrednie porównanie 504.00/507.00 z LL04





chart.png



Zrzut ekranu 2020-09-30 o 16.35.15.png


Czy są jeszcze jakieś obawy? Pytania :D?

Dodam że Eurol - przekracza założenia normy 504.00/507.00 - wykres jest konstruowany dla wartości minimalnych więc wnioski są jasne:)



tutaj z ciekawości nowa rewizja 504.00/507.00 z 2020 roku ale to juz jako dygresja



chart-2.png
 
Last edited:
Czy wiecie jaki HTHS ma ten olej przy 150*C ? Minimum powinien mieć 3.5
 
Na stronie Eurola pojawiła się nowa specyfikacja tego oleju:

Specific values​



Colorbrunatna
Density at 20°C0.841 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C68.3 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C12.2 cSt
Viscosity index178
Viscosity, dynamic (CCS)6000 cP
Sulphated ash0.78 wt%
Flash point200 °C
Pour point-48 °C

Eurol Syntence FS 0W-30
 
Trochę przehibernowałem i nie zauważyłem kiedy C2 zostało zlikwidowane :)
 
To już pewnie wersja bez pao...
Co to teraz polecać, jak żyć ...?

🤣
 
Last edited by a moderator:
Ja bym zrobił zapasy PAO z rafinerii i po prostu dolewał do tych nowych olejów 😄
 
W gorszym kierunku ten eurol zmierza,zarówno fluence 5W40 jak i ten FS 0w30.
Trzeba szukać innych olei ze specyfikacją C3..
 
@arek810316 a tą fenomenalną teorię to skąd wziąłeś? 😂
 
Back
Top