• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol LV 0w20

cytrynowiec

Użytkownik
Ponownie dzięki uprzejmości firmy Prager która jest wyłącznym importerem w Polsce olejów holenderskiej firmy Eurol zamieszczam analizy VOAEurol LV 0w20. Analizy zostały przeprowadzone w dwóch certyfikowanych laboratoriach w Polsce : Polaris i Polwax.
Specjalne podziękowania dla Samsung89 oraz @wlyszkow za pomoc w opisie widma IR.

Eurol Syntence LV 0w20
VW 508.00 / 509.00 – oficjalna aprobata
VW TL 52577
Porsche C20

EUROL-SYNTENCE-LV-0W20 skład-1.jpg

Eurol LV 0w20 parametry-1.jpg

Eurol LV 0w20 widmo-1.jpg


Olej posiada najnowszą specyfikację VW 508.00 / 509.00 oraz VW TL 52577, która przeznaczona jest dla nowej generacji silników grupy VAG –EA888 Gen III (TSI oraz TDI)
Spełnia standardy SAE dotyczące zakresu lepkości 0w20
Lepkość w 40C – 39,6 - jest w dolnym zakresie i można uznać go jako jeden z bardziej ekonomicznych w tym zakresie.
Lepkość w 100C – 8,0 standardowa – mieszcząca się prawie po środku zakresu (od 6,9 do 9,3).
Indeks lepkości VI – 180 – wysoka i bardzo dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
Pakiet dodatków standardowy z poziomem typowym dla mid saps , ZDDP cynk i fosfor, detergenty oparte na wapniu + mały dodatek magnezu. Bor jako bezpopiołowy dyspergator utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
TBN – 7,57 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie) , nie najwyższe ale dobre i wystarczające.
8.Lepkość strukturalna (CCS -35C) – 3380 (norma <6200) – bardzo niska i doskonała wartość, olej jest bardzo płynny w niskich temperaturach, ułatwia rozruch.
Pośrednio wskazuje to na wysokiej jakości pełno syntetyczne bazy olejowe użyte do produkcji.
9.Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 234C – bardzo dobra, a szczególnie jak na olej 0w20 – wysoka termo stabilność , znowu duży plus.
10.Temperatura płynięcia -60C – jedna z najniższych temperatur płynięcia dla olejów, w naszych warunkach zimowych duży zapas, spokojnie da sobie radę także na dalekiej północy.
Następna informacja, że mamy tu do czynienia z najlepszymi bazami syntetycznymi w dużej ilości.
11..Odparowalność NOACK 11,5% - bez rekordów, typowa dla tej lepkości spełniająca z zapasem normę <13%.
12. Widmo IR potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia i wskazuje na bardzo dużą zawartość baz synetetycznych syntetyczną (PAO 4st. pow. 80%) z dodatkiem estrów.


Podsumowanie:

Olej Eurol Syntence LV 0w20 to nowoczesny olej, oparty na najlepszych bazach IV i V grupy - PAO i Estrach w min. 80%. Jest ekonomiczny, ma świetną pompowalność i jednocześnie wyróżnia się dużą odpornością na wysokie temperatury – parametry tak ważne dla nowoczesnych i wysilonych silników z turbo, a indeks lepkości też nie pozostawia niedosytu.
TBN czy NOACK są typowe ale nie wybitne, za to na koniec mamy bardzo niską temperatura płynięcia, nawet Syberia zimą mu niestraszna.
 
Last edited by a moderator:
Fajny olej, dużo PAO, pakiet dodatków pewnie Infineum, jak w Shell.
 
@soszo Dzięki, raczej na mieszankę/mix do japońca a tu dużo PAO 😉
 
Last edited by a moderator:
Dopiero dziś ten olej "odkryłem" dzięki Tobie. Szukałem info o V 0W30 i wleciał mi VB 0W20 😁
Analiza jest "na wschodzie" a w msds jest taki zapis
1673812589179.png
 
Tak, już sprawdziłem u ruskich i no kurde wypada nieźle a 4L do wyrwania za ok 160 zł 😉. Będę miał alternatywe dla Mobil 1 ESP X2, szkoda tylko, że boru tyle nie dali co w M1.
 
Dopiero dziś ten olej "odkryłem" dzięki Tobie. Szukałem info o V 0W30 i wleciał mi VB 0W20 😁
Analiza jest "na wschodzie" a w msds jest taki zapis
View attachment 15032
Oj chyba jednak zaszły zmiany na gorsze 😞, karta charakterystyki z września ub roku, nie jestem pewien, niech mnie ktoś poprawi, ale wygląda na HC, żadnej wzmianki o PAO.
Załamany mężczyzna płacze.gif

IMG_20230119_111255.jpg

Nie wiadomo, którą stroną się sugerować.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top