• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol Sportbike 10W50

ashh

Użytkownik
Samochód
V40 T4
Jaki olej chcesz analizować
Eurol Sportbike 10W50
Zakres analizy
  1. ICP (pierwiastki)
  2. FTIR (widmo IR)
  3. SSI (Shear Stability Index)
  4. VI40 (lepkość w 40 stopniach)
Jeszcze chwilka i będzie można powoli zaczynać sezon motocyklowy.
Zainspirowany kacapską analizą zużytego Eurol Sportbike 10W40, podsuwam pomysł analizy tego oleju, ale o lepkości 10W50.
Jak internet długi i szeroki nigdzie nie znalazłem żadnej analizy nowego oleju motocyklowego od Eurola.
Ogólnie analiz 10W50 nie ma zbyt wiele, a słyszałem od wielu osób żeby lać takowy do chińczyków chłodzonych powietrzem. Dodatkowo możliwe, że ma on dość dużą zawartość molibdenu, który ma ogromne znaczenie do lepszego funkcjonowania sprzęgła i skrzyni w chińczykach :)
 
Upvote 6
+1 tym bardziej, że moja lepkość a i miałem chęć Eurola spróbować. Szkoda tylko, że 10W50 ma beznadziejną dostępność, w stosunku do "czterdziestek" ;)
 
Myślałem właśnie nad tym Eurolem 10W40, 10W50 do Fazera nie zalewam, ale oczywiście +1 👌
Tak. btw. pojeździłem trochę na takim Romecie 125 i naprawdę nie wiem po co tam zwiększać lepkość do 10W50 👌Shell Advance tam robi robotę 💪 ale analizą Eurola to oczywiście jestem zainteresowany 😁
 
Last edited:
@DaroZS
Junak przy tych silnikach zaleca 10W40 oraz 15W50. Romet daje wybór od 10W30 do 20W50. W tym sezonie będę zakładał czujnik temperatury i obserwował jak się zachowuje olej w trasie oraz mieście ;)
 
Też zastanawiam się czy nie przejść w mojej wiekowej Madzi na taką lepkość.
Głosik poszedl
 
Aj już kupiłem ipona a wygląda ciekawie.
+1
 
Dla mnie może być 10W40, 10W50, a i 10W30, na lepkości w przypadku analizy nie patrzę, bo cała seria i tak będzie na tym samym pakiecie, a dla porównania faktycznie 10W40 mógłby być najlepszą opcją, bo chociażby u ruskich jest już Shell AU 10W40 i Motul 7100 razem z SSI, a gdzieś mi się rzuciło, że na Power1 Racing 10W40 się też czaili, takie bezpośrednie porównanie mogło by być nawet sensowniejsze.
 
Szczerze to nawet lepiej żeby było 10W40. Kupiłem 10W50 i przyszedł leżak z 2019 i API SM :(
 
Back
Top