• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol Syntence 5w-30 - Bmw E61 530D 231KM 2006 z dpf

@kucy07 jakie masz spalanie w mieście ?
Bo to będzie kluczowe w ostatecznym ustaleniu bezpiecznego interwału.
 
W trasie ładnie 7-8 litra a w mieście podejdzie pod 12 i też ładnie 😉
 
Last edited:
Bardzo dobre wartości 👍. Przy 15-20 w mieście to byłby kłopot.

Moim zdaniem wsz ok i delikatnie skrócić interwał żeby nie kusić losu.
 
Tak nie narzekam na spalanie.
Auto mam od wielu lat i ostatnio mniej już jeżdżę w trasy.
Przyzwyczaiłem się do komfortu i dynamiki.
Pewnie przejdę na próbę na jakiś 0W-30. I na wiosnę sprawdzę jak się sprawdził
 
Co do TBN/TAN (i przecięcia się krzywych) do nowego oleju można dodać AR9100, który podbija TBN i powinien pozwolić na dłuższą eksploatację.
 
Olej ma dość, choć lepkość trzyma bardzo ładnie a poziom zużycia całkiem ok. Warunki eksploatacji są tutaj kluczowe i albo skrócenie interwału o 1-2 tys. albo może coś lepszego +ar9100. I naprawdę porządne płukanie by się przydało bo jak silnik się zasyfi to nawet po kilku wymianach będzie to miało wpływ na wyniki badań.
 
Według mnie warunki pracy przyczyniły się do przyspieszonego starzenia oleju, wskazówką może również być lepkość w 100°C. Odziwo spadek jest bardzo niski, uwzględniając TDS ca. 11,6 cSt, lecz to będzie powiązane z procesem oksysacji, dochodzi do zwiększenia lepkości/gęstości oleju, w konsekwencji rośnie prawdopodobieństwo szlamu itp.
@tomek evo
 
Tak wiem biorę to pod uwagę ale nie jestem pewny czy ta lepkość to już wynik oksydacji bo zwykle pozostałe parametry wygladają dużo gorzej zanim lepkość zacznie rosnąć. Miałem kilkukrotnie do czynienia z oksydają w olejach z 504/507 i za każdym razem wyniki były zdecydowanie gorsze o tych tutaj. Ale nie należy wykluczyć, że miało to wpływ na wynik lepkości.
 
Jak na ten przegieg zbyt mała degradacja lepkości, według mnie, więc to raczej efekt utleniania.
 
Tak patrzę na tą analizę z perspektywy kilku lat i dość kiepsko wygląda ale co do trzymania lepkości to jednak w obliczu testu shear stability tego oleju, który wypadł genialnie to jednak niski spadek nie powinien dziwić i nie wynika on z oksydacji. Jest może analiza innego oleju z tego silnika?
 
Tak patrzę na tą analizę z perspektywy kilku lat i dość kiepsko wygląda ale co do trzymania lepkości to jednak w obliczu testu shear stability tego oleju, który wypadł genialnie to jednak niski spadek nie powinien dziwić i nie wynika on z oksydacji. Jest może analiza innego oleju z tego silnika?

Witam dawno mnie tu nie było.
Temat oleju zszedł na drugi plan.
Zmieniłem markę oleju na Texaco Havoline Pro DS V 5w30 i nie mam żadnej innej analizy.
To jest już 3 wymiana.
Jedyne co zauważyłem to że robię dolewkę około 1,5 litra na 10 tyś.
Mam dylemat czy zmieniać
 
Back
Top