• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol Ultrance ECO 0W-20

harry

Użytkownik
Samochód
Saab 9-3 2.0T
Analiza znaleziona na profilu FB Eurol Polska

1668517229491.png


1668517206042.png

Opis z Facebook'a dla kogoś kto nie ma:
LABORATORIUM EUROL
🧪


Cześć, Team Eurol! Przedstawiamy Wam kolejną nową analizę z cyklu badawczej serii na naszym profilu.
🔹
Opis produktu:
Eurol Ultrance ECO 0W-20 to w pełni syntetyczny olej silnikowy typu mid SAPS do samochodów osobowych i dostawczych (zarówno z, jak i bez turbodoładowania), wyposażonych w urządzenia do oczyszczania spalin. Olej ma szerokie zastosowanie i przekracza limity różnych specyfikacji OEM. Może być stosowany nie tylko do silników benzynowych lub diesla, ale także do paliw alternatywnych, takich jak LPG, CNG, biodiesel (B10 i etanol (E85) oraz do pojazdów hybrydowych.
🔹
Pełna specyfikacja produktu: https://eurol.com/pl/produkty/eurol-ultrance-eco-0w-20/
🔹
Podsumowanie badania:
• Bazy olejowe użyte do produkcji tego oleju są bardzo nowoczesne i wysokiej jakości - niska zawartość siarki.
• Pakiet dodatków w najnowszej formulacji API SP zapobiega zjawisku LSPI.
• Produkt posiada wystarczający TBN (7,4) oraz wysoki indeks lepkości (181), który zapewnia działanie w szerokim zakresie temperatur.
• Jest termostabilny. Potwierdziła to wysoka temperatura zapłonu i dobry parametr NOACK.
• W związku z głównym przeznaczeniem oleju do nowoczesnych silników z wtryskiem bezpośrednim (dotyczy to benzyny i diesla) wykonaliśmy badanie na ścinanie (90 cykli). Wynik to nie całe 5,5 %, a więc nie jest źle.
🙂

• Na koniec przeprowadziliśmy badania parametrów zimowych i jak widać, CCS jest na akceptowalnym poziomie. Choć widać, że bazy są dość lepkie to jednak temperatura płynięcia sięgnęła dość nisko, bo aż -54C.
Eurol Ultrance Eco 0W-20 to olej z nowoczesnym pakietem dodatków, który zapewnia odporność na zjawisko LSPI w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim, ma wystarczający zapas detergentów, aby neutralizować efekty spalania paliwa oraz parametry zimowe zapewniające komfort rozruchu i pracy w niskich temperaturach.
Źródło: Eurol Polska
 
Last edited:
@harry pisałeś do nich o zgodę na udostępnienie wyników analizy? Kiedyś się do nich odzywałem w tej sprawie i w odpowiedzi nie wyrazili zgody na publikowanie wyników poza ich profilem na FB.
 
Profil do przeglądania jest ogólnodostępny dla niezalogowanych czy nieposiadających konta na FB
 
@harry pisałeś do nich o zgodę na udostępnienie wyników analizy? Kiedyś się do nich odzywałem w tej sprawie i w odpowiedzi nie wyrazili zgody na publikowanie wyników poza ich profilem na FB.
Jeżeli jest coś ogólno dostępne to sobie mogą nie wyrażać zgody🤣
 
@Triumphator zobacz kto zlecał badania, ja tam Eurola nie widzę, wiec sobie mogą 😅
 
Tak poza tym, co można powiedzieć więcej o tym oleju, co wynika z analizy?
 
W sumie to nic szczególnego gdy nie ma z czym jej porównać. Mnie cały czas zastanawia czemu w olejach o niskich lepkosciach test SSI wychodzi gorzej niż w wysokich.
Odpowiedź, że zastosowane są inne wiskozatory trochę jest wymijająca. Ciekawi mnie jak wypadłby w takim teście olej o VI +210. Czy to całe pisanie o szkodliwości olejów o wysokim VI ma jakieś podstawy. Oleje azjatyckie oem mają właśnie takie wysokie indeksy i do tego 600-800 ppm Mo czyli samo zło.
 
To 5.5%. Dobry ale gorszy niż 2.2%
 
Ciekawi mnie jak wypadłby w takim teście olej o VI +210.
Już zaspokoiłem ciekawość. Idemitsu Zepro 0W20 z VI 211 uzyskało wynik 11.4%. Tak, że jeśli chodzi o ścinanie to rzeczywiście mniejszy VI daje lepszy wynik.
 
Jak chcesz z excelem do tego podchodzić, to Twoja sprawa ...
Wynik może nie na podium, ale bez przesady.
Jest całkiem OK!
Post automatically merged:

jeśli chodzi o ścinanie to rzeczywiście mniejszy VI daje lepszy wynik.
A niższy VI, daje wyższą lepkość w niskich temperaturach => słąbsze płynięcie.
Jak wiadomo, 70% zużycia silnika powstaje przy jego rozruchu.
Więc ?
 
Jak chcesz z excelem do tego podchodzić, to Twoja sprawa ...
Wynik może nie na podium, ale bez przesady.
Jest całkiem OK!
Post automatically merged:


A niższy VI, daje wyższą lepkość w niskich temperaturach => słąbsze płynięcie.
Jak wiadomo, 70% zużycia silnika powstaje przy jego rozruchu.
Więc ?
Niskie VI to także szybszy spadek lepkości wraz ze wzrostem temp więc i na zimno i na gorąco gorzej.

Stosując ten sam wiskozator olej 0W20 potrzebuje go 2x mniej niż 5W40.
Inna jest odpowiedź/reakcja/thickening różnych lepkości olejów bazowych na wiskozatory.

SSI w % liczymy dla testów wg normy czyli dla 30 cykli a nie 90.
 
SSI w % liczymy dla testów wg normy
Ale norma, przynajmniej MB229.5 wymaga dla 30/90 cykli "stay in grade", czyli lepkość nie może spaść poniżej widełek dla klasy jakości.
W takim razie wg powyższego, zarówno Eurol Super LIte, jak i Lotos 5w40 spełniają 229.5.
Ale wynik bezwzględny jest znacznie różny i to mnie bardziej interesuje.
 
Stosując ten sam wiskozator olej 0W20 potrzebuje go 2x mniej niż 5W40.
Ja właśnie tego nie pojmuję. Mniej wiskozatora, olej jest o niższej lepkości więc łatwiej mu przepłynąć przez wtryskiwacz, a wynik testu SSI pomijając to, że "całkiem OK" to jednak gorszy niż np w 5W40. Nielogiczne.
 
Niskie VI to także szybszy spadek lepkości wraz ze wzrostem temp więc i na zimno i na gorąco gorzej.

Stosując ten sam wiskozator olej 0W20 potrzebuje go 2x mniej niż 5W40.
Inna jest odpowiedź/reakcja/thickening różnych lepkości olejów bazowych na wiskozatory.

SSI w % liczymy dla testów wg normy czyli dla 30 cykli a nie 90.
Bor w takim stężeniu jak tu w tym wypadku jakie "pełni funkcje"?
 
Kilka funkcji: ochrona antykorozyjna, ochrona uszczelnień, lekka ochrona przeciwzużyciowa i redukcja tarcia jako suplement zddp
 
Ja właśnie tego nie pojmuję. Mniej wiskozatora, olej jest o niższej lepkości więc łatwiej mu przepłynąć przez wtryskiwacz, a wynik testu SSI pomijając to, że "całkiem OK" to jednak gorszy niż np w 5W40. Nielogiczne.
Zależy od konkretnego wiskozatora, jego dawki i mieszanki olejów bazowych.
5W40 też mogą mieć bardzo różne SSI, sporo czynników ma wpływ.
 
Back
Top