• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Extreme GTR 0w40

Masny

Nowy użytkownik
Samochód
Bmw 330xi e90 n52b30
Witam.
Zrobiłem na oleju 12013 km i oddałem go na badania za pośrednictwem Archoil Polska.
Poniżej link i ewentualnie zrzut ekranu.
Co mogę powiedzieć o okolicznościach mających wpływ na wynik. Pojazd: Bmw E90 330xi 2006 silnik n52. Przebieg w chwili spuszczania oleju 377877 km. Jazda aktywna, wykorzystująca cały zakres obrotowy silnika. Chodź pod koniec trochę spokojniej, ze względu na warunki pogodowe. Przez ten interwał 3 l dolewki, dolewanej po pół litra. Co jest więcej niż na Ravenol VST. Coś tam nie coś rozumiem z tych wyników badań, ale przydało by się też trochę pomoc z waszej strony, do lepszego zrozumienia tych wyników.

Screenshot_20200214-202136.png
 
Wg mnie jest dobrze, pytanie skąd ten pobór większy. Jesteś kolejną osobą, która zauważyła tą zależność.
 
Potas lekko podwyzszony, nie stwierdzono zadnego wycieku plynu chlodniczego? Lub tez nieszczelnosc ukladu dolotowego. Nikiel to pozostalosc prawdopodobnie po poprzednim oleju, a dokladnie Wolframu lub jak Polaris stwierdzil (typowe dla BMW itp). Liczba kwasowa juz sie podniosla, ale to tez moze byc przyczyna obecnosci estrow w formulacji, ktora zazwyczaj szybciej rosnie. Ile dolales na poprzednim oleju ?
 
Last edited by a moderator:
Wolfram coś w tym jest, z tego co pamiętam to kolega miał zalany Ravenol RCS, który wolframu dość trochę miał w składzie.
 
Olej dał radę, faktycznie potas do wyjaśnienia. Utlenianie pokazuje że estrów sporo. Wolfram faktycznie może być oznaczony jako nikiel, AR9200 nie było? 3L na dolewki?
 
3l dolewki w tym silniku to nic dziwnego przy tym przebiegu i interwale wymiany. Dopuszczalne dla BMW w tym wariancie jest 1l/3000km
 
Estrow standardowa porcja, nic niezwyklego.
 
Last edited by a moderator:
Nie wiem ile mieści się oleju w tym silniku, ale ok. połowy zostało już wymienione podczas dolewek. Tak więc realnie gdyby nie było dolewek to wyniki powinny być o ok. 30-40% gorsze?
 
Odpisując na wasze pytanie, to też mnie zastanawia ten potas. Miałem delikatne zużycie płynu chłodniczego, robiłem dolewkę jakieś 0,5-0,7 l na 6-7 miesięcy. Ale ostatnio robiłem serwis układu chłodniczego, i przy wymianie płynu zobaczyłem delikatny wyciek, na łączeniu przewodu z termostatem. Opaska nie za dobrze była ściśnięta. Zwaliłem te ubywanie na ten wyciek, ale teraz się zastanawiam nad uszczelką chłodniczki oleju?!? W sumie trochę ma nalatane, może warto wymienić i skontrolować?
Na Ravenolu VST miałem jakieś 2 l na 10 tys km. Przed VST miałem zalany Ravenol RCS i podobne spalanie oleju. Ravenol VST miałem zalany wraz z dodatkiem Archoil AR9200v2. Z tego co piszecie to może mieć to wpływ na większą zawartość Nikiel.
A powiedzcie, ta większa liczba utleniania, z czego może wynikać?
 
Z zawartości estrów, wg mnie. Chyba, że pomyliłem z l. Kwasową :D
 
uszczelką chłodniczki oleju
Dobry trop. Lecz moga to tez byc inne przyczyny.

Odnosnie Ni to faktycznie bedzie po poprzednikach

A powiedzcie, ta większa liczba utleniania, z czego może wynikać?

POE, czyli estry. Chociaz utlenianie tez rosnie, wraz z przebiegiem oleju. Tutaj poczatkowo bylo w okolicy 28 abs/cm.
 
Last edited by a moderator:
Co do zjadania oleju to wg mnie powinien coś @Bonker się wypowiedzieć, już trzecia osoba z forum zauważyła fakt większego znikania oleju
 
Mi chodzi O SAM FAKT ZJADANIA OLEJU, nie o uoa..... Skąd to wynika, skoro na poprzednim oleju u kolejnej osoby zużycie było mniejsze.
 
Za dużo oczekujesz, za dużo zmiennych. To jak wróżenie z fusów, po za tym jak pisałem każdy przypadek jest inny, tu masz np. zmianę lepkości i to może mieć wpływ ale nie musi. Lepiej jakby było porównanie z innym 0w40 to był dało lepsze porównanie. Po za tym co ma napisać że jednak skład nie ten, czy pakiet dodatków czy co innego? Nie realne...
Po za tym jak napisaliśmy, zużyciowo dał radę mimo ostrego traktowania.
 
Pytanie jakby się zachował gdyby nie dolewka na poziomie niemal 50% pojemności całego układu :p
 
Skoro teraz wzieło 3l na 12K km, a wcześniej 2l na 10K km to różnica jakieś pół litra na tym samym dystansie i ja bym tu winił tylko silnik. Mimo problemu z silnikiem życiówka wyszła świetnie. 12ppm zeleza to naprawdę swietny wynik biorąc pod uwagę, ze pewnie pierścienie już mają dosyć stąd ten pobór.

Co do potasu to 23ppm nie ma się co przejmować to jest za mało na wyciek.

Co do zjadania oleju to wg mnie powinien coś @Bonker się wypowiedzieć, już trzecia osoba z forum zauważyła fakt większego znikania oleju
Ja bym w tym przypadku zaczął od silnika, a nie winienia producenta oleju. Skoro zyzucie na Ravenolu było 0,2L na tysiąc, a na Extreme jest 0,25l na tysiąc to gdyby silnik był sprawny i pobór w granicach 0,5 do 1litra różnica była by niezauważalna bo może jakieś 100-200ml.
 
Back
Top