• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Extreme GTR 0w40

@Plywak, uprzedziłeś mnie ...
Jedyny wniosek z tej analizy to taki, że silnik najlepsze dni ma już za sobą.
Olej parametry trzyma, bo przecież ciągle ma dolewki świeżego.

Jak dla mnie, to 100PLN wyrzucone w błoto.
Do przeglądnięcia, jak piszecie chłodniczka oleju no i kapitalny remont silnika, aby obniżyć konsumpcję oleju do 0,5-1L na 10 tys km.
Wtedy można analizować oleje i wyciągać wnioski.
 
Co do zjadania oleju to wg mnie powinien coś @Bonker się wypowiedzieć, już trzecia osoba z forum zauważyła fakt większego znikania oleju

Jeśli chodzi o zanik oleju. To trudne pytanie. Konieczne jest zrozumienie, że oleje na pao najmniej odparowują. Zawsze należy ocenić olej na drugiej wymianie. Ponieważ przy pierwszej wymianie oleju miesza się z resztkami starego oleju. Nowy olej powinien pracować w silniku, ponieważ bardzo silny skład olejów bazowych. Olej w każdym silniku zachowuje się indywidualnie. Wiele zależy od cech konstrukcyjnych silnika. Uważam, że trzeba spojrzeć na pracę oleju jako całości. Na ciśnienie w układzie, na temperaturę oleju w trybie pracy i wyścigach.
 
@Plywak, uprzedziłeś mnie ...
Jedyny wniosek z tej analizy to taki, że silnik najlepsze dni ma już za sobą.
Olej parametry trzyma, bo przecież ciągle ma dolewki świeżego.

Jak dla mnie, to 100PLN wyrzucone w błoto.
Do przeglądnięcia, jak piszecie chłodniczka oleju no i kapitalny remont silnika, aby obniżyć konsumpcję oleju do 0,5-1L na 10 tys km.
Wtedy można analizować oleje i wyciągać wnioski.

Zupełnie nie zgadzam się z twoją oceną silnika. Wręcz uważam że jest w bardzo dobrym stanie. 2-3 l dolewki na 10-12 tys km nie świadczy o jego konaniu. To jest bmw, oni nie robią silników które spalają mniej niż litr oleju na 10 tys km. Silnik były konający jakby pobór oleju był litr na 1000 km i mniej. Wydanie dodatkowe nawet tych 100 zł na 10 tys km za nic nie przemawia za opłacalnościa robienia kapitalnego remontu silnika, która wyniosła by 8-10 tys zł. Gdyby spalanie oleju było na poziomie litra na tys km to można by myśleć o remoncie. Poza tym chciałbym zauważyć że jeżdżę dość aktywnie, wykorzystując niekiedy z pełnego zakresu obrotowego silnika. Więc istnieje duże prawdopodobieństwo że przy bardziej płynnej jeździe te spalanie było by znacznie mniejsze, pewnie nawet i o połowę. Tak więc z tym silnikiem nie jest źle, mimo dwukrotnego przebiegu które bmw określa dla lifetime silnika. Nie, nie zgadzam się z twoją oceną. Jakbyś usłyszał kulturę jego pracy to zmienił byś zdanie.
 
Back
Top