• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Extreme lubricants AMG 5W-40 VR2

Analizy zużyte nie są do końca wyznacznikiem jakości, ponieważ są różne jednostki napędowe, style jazdy tzn. kierowcy itp. Należy je indywidualnie interpretować.
 
oczywiście, natomiast wiele pokazuje jak dany olej radzi sobie w praniu. Na papierze wygląda obiecująco, pytanie co będzie dalej
 
Nie jest za mało boru w składzie? Fosfor i cynk też jest niższy w porównaniu z innymi olejami full saps. Zastanawiam się nad wyborem tego oleju ze względu na mieszaninę PAO i estrów, ale obawiam się tego zmiejszonego składu dodatków.
 
To już standard, typowe dla nowych receptur. Obawiać się nie musisz.
 
Adriano92 napisał:
Nie jest za mało boru w składzie? Fosfor i cynk też jest niższy w porównaniu z innymi olejami full saps. Zastanawiam się nad wyborem tego oleju ze względu na mieszaninę PAO i estrów, ale obawiam się tego zmiejszonego składu dodatków.

Za to masz ponad 200ppm Modtc-3 które robi za modyfikator tarcia wspierając standardowe ZDDP. Bor jeśli jest w ilościach rzędu 100-200ppm i tak nie działa przeciwzuzyciowo, a raczej antykorozyjnie i jako dyspersant. Bor dopiero w sporo większych stężeniach działa przeciwzyciowo
 
Ok, właśnie mam dylemat teraz czy wymieniać na 0w40 czy 5w40. Plywak do siebie jaki zalewałeś i jak się spisuje?
 
Oba mają parametry na zimno mocno zbliżone. Ja osobiście wybrałem 5w40 ;-)
 
Adriano92 napisał:
Ok, właśnie mam dylemat teraz czy wymieniać na 0w40 czy 5w40. Plywak do siebie jaki zalewałeś i jak się spisuje?

Ważna różnica w HTHS:
- 0w40 - 4,5
- 5w40 - 4,06
 
Rozne metody badawcze tzn. labolatoria. Realistycznie jest w okolicy 4 mPas.
 
Adriano92 napisał:
Ok, właśnie mam dylemat teraz czy wymieniać na 0w40 czy 5w40. Plywak do siebie jaki zalewałeś i jak się spisuje?

5W40 z tego względu, ze nasz Admin kupił właśnie taki sam do analizy i ja być może po interwale zrobię analizę zużytego to wtedy będę miał odniesienie do analiz z tego samego labu. Co do pytania jak się spisuje to nie wiem jakiej opini oczekujesz. Auto nie chodzi ani głośniej ani ciszej, nie wkręca się lepiej ani gorzej na obroty nie zbiera się też lepiej spisuje się organoleptycznie tak samo jak poprzednie Ravenole i Liqui Moly :)
 
Analizę świeżego masz w tym temacie, a analiza oleju zużytego to raczej będzie odnośnikiem tylko dla mnie na temat odpowiedniego doboru oleju i interwału :) Nie przekładał bym analizy zużytego oleju 1:1 z jednego silnika na inne silniki. Jakieś wioski można na jej podstawie wysnuć ale nie zawsze muszą mieć one odzwierciedlenie w innym aucie, z innym silnikiem, inaczej eksploatowanym, tym bardziej, ze mam specyficzne auto po modyfikacjach :)
 
Plywak napisał:
Analizę świeżego masz w tym temacie, a analiza oleju zużytego to raczej będzie odnośnikiem tylko dla mnie na temat odpowiedniego doboru oleju i interwału :) Nie przekładał bym analizy zużytego oleju 1:1 z jednego silnika na inne silniki. Jakieś wioski można na jej podstawie wysnuć ale nie zawsze muszą mieć one odzwierciedlenie w innym aucie, z innym silnikiem, inaczej eksploatowanym, tym bardziej, ze mam specyficzne auto po modyfikacjach :)

na kiedy planujesz wymianę oleju?
 
Trudno powiedzieć bo mało kilometrow teraz robię od wymiany niecale 4k km zrobilem. Przed zimą pewnie dopiero zmienię i być moze na GTR
 
Przy jakim przebiegu celujesz w wymianę? Z tegoż co kojarzę też posiadasz bezpośredni wtrysk plus dodatkowo turbo, którego u mnie nie ma - stąd wypytuję :-D ja strzelam na ślepo, że będę wymieniać przy 9000km typowo miejskiej jazdy.
 
Nie posiadam bezpośredniego wtrysku. Mam ostatni niemagiczny silnik turbo. Żeliwny blok, pośredni wtrysk, brak EGRu, brak przepływki i pierdyliona innych niepotrzebnych nikomu rzeczy ;) Ostatnio zmieniłem po około 9-10k km jazdy ale w trasie. Teraz mi się zmienił tryb jazdy na "wokół komina" wiec pewnie zmienię po 6-7k km.
 
Panowie, czy biorac pod uwage sklad w/w oleju, jest sens stosowac jakies dodatki typu AR9100 lub 9200v2?
 
Zrobiłem już 5tys km na tym oleju i co mogę zauważyć i co mnie dziwi to pobór oleju 250ml/1000km, na Ravenol VST ubytek był 250ml/1500-2000 km. Gdzies na oilclub.ru zauważyłem, że ktoś zgłaszał podobny problem. Poza tym jestem zadowolony ;-)
 
@lukaszewski z czego to może wynikać? u mnie ravenol VST tez pobiera mniej oleju niż wcześniejsze
 
Last edited by a moderator:
Back
Top