• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Extreme lubricants AMG 5W-40 VR2

Biorąc pod uwage stosunek temp. wody do temp. oleju (i wliczając wysokie EGT) to bardzo niska temperatura oleju.
 
Czyli TEORETYCZNIE mniejsza ochrona niż taki Ravenol VST
 
Nie bo HTHS to tylko jeden z parametrów oleju.
 
@lukaszewski w teorii tak, ten parametr ma znaczenie pod katem zuzycia lozysk czy tlokow. Dla SAE J300 jest wymagane ≥ 3,5 mPas przy tej lepkosci.
 
W teori to Extreme ma też prawie 3 krotnie więcej modyfikatora tarcia działającego przecizwuzyciowo wiec skąd pewnosc, ze wyższa zawartość Mo-DTC3 nie rekompensuje z nawiązką niższego HTHS?
 
Pytanie nie było o podbijanie HTHS tylko o ochronę...
 
Wiem co masz na mysli, ale biorac to czysto teoretycznie. Tutaj istotne jest to czy dany olej spelnia normy lepkosciowe.
 
Pytanie było teoretycznie o ochrone wiec moim zdaniem nie można w teorii stwierdzić, czy Ravenol zapewni większą ochronę bo olej to nie tylko jeden parametr HTHS, a cała formulacja. Być może Ravenol, dzieki wyższemu HTHS zapewni lepszą ochronę, a być może Extreme dzięki bogatszemu pakietowi modyfikatora tarcia zapewni lepsza ochronę na to pytanie nawet w teorii nie da się tak łatwo odpowiedzieć.
 
Ale przeciez to nie ma znaczenia....nadinterpretujesz. Praktycznie wszystkie SAE XW-40 maja HTHS ≥ 3,5 mPas.
 
Nie wiem co tu nadinterpretować skoro tylko stwierdzam, ze na podstawie jednego parametru jakim jest HTHS nie można wyrokować o lepszej lub gorszej ochronie całej formulacji z resztą zacytuje tu Ciebie z innego tematu odnośnie HTHS i ochrony

Dałem Ci do zrozumienia, że nie tylko ten parametr wpływa na ochronę silnika.

I Ci pisalem, były przeprowadzone badania odnośnienie HTHS i powyżej 3,5 mPas nie było widocznych różnic. Jeżeli znajdę to udostępnię.

Jak powyżej opisał @murgos nie należy oceniać jakości oleju na podstawie jednego parametru.
 
Widze znajdujemy sie w blednym kole i dalej nie rozumiesz, to nie ma absolutnie znaczenia! Jezeli dany olej tzn. SAE 5W-40 nie osiaga HTHS ≥ 3,5 mPas to w rzeczywistosci nie spelnia normy SAE J300. I w tej sytuacji nie ma znaczenia czy inne dodatki to zrekompensuja, bo jak juz wyzej napisalem to teoria.
 
Panowie spokojnie, mi tylko zależało na odpowiedzi czy ten olej mnie dobrze chroni czy gorzej niż poprzedni 🙈 tak wiem, uoa tylko odpowie na to pytanie 👍
 
@lukaszewski właśnie wiem na czym Ci zależało dlatego odpisałem, że teoretycznie nie idzie tego osadzić po jednym parametrze bo nawet oleje z HTHS poniżej 3,5 na lepszych bazach czy pakietach mogą zapewnic dużo lepsza ochrone niż inny olej z HTHS powyzej nawet 4. HTHS to jest jeden z wielu składowych oleju i trudno w tym przypadku ocenić, który z tych dwóch zapewni lepsza ochronę, a teoretycznie to oba są fee bo jedni mieszają składem, a drudzy eksperymentują ze skałdem ;)
 
W teori to Extreme ma też prawie 3 krotnie więcej modyfikatora tarcia działającego przecizwuzyciowo wiec skąd pewnosc, ze wyższa zawartość Mo-DTC3 nie rekompensuje z nawiązką niższego HTHS?
@lukaszewski właśnie wiem na czym Ci zależało dlatego odpisałem, że teoretycznie nie idzie tego osadzić po jednym parametrze bo nawet oleje z HTHS poniżej 3,5 na lepszych bazach czy pakietach mogą zapewnic dużo lepsza ochrone niż inny olej z HTHS powyzej nawet 4. HTHS to jest jeden z wielu składowych oleju i trudno w tym przypadku ocenić, który z tych dwóch zapewni lepsza ochronę, a teoretycznie to oba są fee bo jedni mieszają składem, a drudzy eksperymentują ze skałdem ;)
Tylko jeśli olej spełnia min wymagane HTHS dla silnika. Jeśli jest poniżej min to trudno uzupełnić dodatkami typowymi

Zgoda jeśli mamy min 3.5 a oleje mają 3.7 a drugi 3.8 to nie musi wcale dać lepszej ochrony.
 
Moim zdaniem HTHS to podstawowy parametr przy wyborze oleju i żadne dodatki go nie zastąpią.
 
Back
Top