• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fabia I (6Y5) 1.4 16V 74kW - dobór części

orzeszpole

Użytkownik
Cześć, zabieram się powoli do ogarnięcia mojej Fabii, póki co od roku stoi nieużywana w garażu.
Od listopada będzie natomiast użytkowana już na co dzień, głównie dojazdy do pracy i wożenie dzieci.
W związku z tym będę potrzebował pewnych porad.

Kwestie olejowe są w innym wątku więc tutaj nie chcę powielać.

1. Wiem że mam na pewno do wymiany tylne tuleje przedniego wahacza (te duże), bo są pozrywane.
Miałem kiedyś taką Fabię i wiem że one długo nie wytrzymują, dlatego postanowiłem wrzucić nowe z poliuretanu, do tego w komplecie przednie tuleje także żeby już było kompletnie. Pytanie mam odnośnie tego jaki kupić sworzeń? jak już wahacz będzie na stole to chcę też wymienić sworzeń żeby był komplet, żeby się nie okazało za pół roku że jednak sworznie też trzeba będzie robić. Co polecacie? interesuje mnie najwyższa półka, cena w tym zakresie bez znaczenia. Ma być najlepszy jaki da się kupić (oprócz ASO oczywiście).

2. Będę zmieniał też tuleje mocowania drążka stabilizatora przedniego bo skrzypią na poprzecznych nierównościach jak stara szafa - również na wersję z poliuretanu, pytanie czy profilaktycznie podczas w/w prac w zawieszeniu warto zrobić coś jeszcze?

3. Jakiej firmy polecacie łączniki stabilizatora? ten element chyba też nie jest zbyt trwały w tym samochodzie z tego co kojarzę.

4. Na pewno jeden zacisk hamulcowy z tyłu mam do wymiany (nie pamiętam który, a może nawet oba), wiem że kilka lat temu na pewno jeden z nich był zmieniany, ale nie wiem czy zamontowany był jakiś chińczyk czy coś lepszego, tak czy inaczej muszę zmienić tarcze, klocki i chyba również oba zaciski kupię nowe żeby był spokój na lata. Pytanie:
- tarcze wybrałem Mikoda nacinane (miałem już takie kiedyś, nie mogę im nic zarzucić)
- jakie klocki do tych tarcz dobrać? interesuje mnie dobry współczynnik cena/jakość, żeby nie piszczały
- płyn hamulcowy do wymiany wiadomo
- jakie kupić zaciski? myślałem o TRW, ale może coś innego polecicie?
- czy warto przy okazji wymienić coś jeszcze? przewody hamulcowe, albo jarzmo zacisku albo coś jeszcze innego?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
 
1. Jak wymieniać tuleje na poli to już wszystkie, jak wymienisz jedna to druga szybciej poleci, tak samo jak sworzeń bo wszystkie wibracje pójdą na niego. Ja bym proponował ci wymianę na lemfordera lub TRW jak chcesz coś markowego, ja sam jednak założyłem u siebie chińczyka i puki co jeździ.
2. Tam nie ma za bardzo co robić więcej, wyczyść to miejsce z syfu i tyle.
3. Jak w punkcie 1 lemfordera lub TRW jednak te elementy raczej często się zużywają, więc sam musisz sobie odpowiedzieć czy dawać w/w firmy czy coś tańszego, zależy od ceny.
4. Zaciski do regeneracji lub nowe (też kwestia ceny) @luckyboy kupował chyba TRW i był zadowolony. Czy wymieniać coś jeszcze to trzeba zobaczyć w jakim stanie są przewody stalowe i elastyczne, reszta układu hamulcowego do czyszczenia i poprawny montaż to podstawa.
 
3. Ten element nie jest trwały w żadnym samochodzie chyba że śmigasz po idealnych nawierzchniach ;)
Osobiście zakładam Kamoke i uważam że są jak najbardziej ok wytrwał 12 k km po dość kiepskich drogach ;)
 
1. będę wymieniał wszystkie tuleje (przednią i tylną) w obu wahaczach, sworznie zresztą też - cały komplet.
Zainteresowała mnie firma MOOG odnośnie tych sworzni, może się skuszę, chyba że ktoś odradza, albo zdecydowanie poleca coś innego.
2. ok, czyli czyszczenie i wymiana
3. to raczej coś tańszego w takim razie, będę się rozglądał jeszcze
4. O ile w/w rzeczy będę robił w jakimś warsztacie, tak hamulce będę robił sam i zamierzam je zrobić perfekcyjnie :)

PS. u mnie w Fordzie przebieg 85 tys. i zawias w całości fabryczny jeszcze, a nie jeżdżę po autostradach, ale w sumie po Łodzi też nie ;)
 
Ja ogólnie kupuje wszystko co mogę od TRW i zawsze jestem zadowolony. Trwałe części w dobrej cenie.
Wymieniłem po zakupie samochodu: drążki końcówki kierownicze TRW, minęło 40.000km i żadnych luzów.
Łączniki stabilizatora przedniego kupiłem Ruville, bo zamiast osłony z gumy, osłona była z tworzywa sztucznego.
 
Elementy zawieszenia dla mnie nr 1 to Meyle w wersji HD, potem TRW i jestem zadowolony. Zaciski z tyłu polecam nawet tani Maxgear, u mnie spełniają swoją rolę.
 
@SaNIB 96 @orzeszpole

odnośnie łączników, możesz sprawdzić czy któryś z producentów robi wzmocnione elementy (handlowa nazwa serii np Heavy Duty). Kiedyś jeżdżąc akurat Felicją wymieniłem w niej końcówki drążków (przykład) na jakieś wzmocnione (TRW, znacznie masywniejsze od stndardowych) i były nie do zabicia a jeżdżę po takim mieście, że i czołg mógłby zerwać gąsiennice. Może ktoś robi jakieś solidniejsze łączniki do tego modelu.
 
Te duże przednie tuleje możesz wziąć z Seata Ibizy Cupra, są takie w wersji pełnej, czyli całe zalane gumą.
 
Meyle HD, albo regeneracja w Regum.pl
 
Back
Top