• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fanfaro Ford & Volvo 5W30 - 9400 km Focus MK2 1.6 TDCi

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
Cześć,
Fanfaro 5W30 2.jpg
Fanfaro 5W30 1.jpg
dla ciekawskich

UOA Fanfaro Ford & Volvo Formula Super 5W30
oznaczenie na puszce: 6716 / FF6716-5CME
A5/B5 teoretycznie spełniający WSS-M2C913-D

Ford Focus MK2 2008 1.6 TDCi 90 KM, przebieg 211000 km
Olej pracował prawie rok: 9440 km - jazda miejska 90% - raz szybciej, raz stanie w korku, z lekką nogą.
Średnia prędkość z ostatniego 1000 km to 25km/h - podobnie przez cały rok.
Bez dolewek, ubyło jakieś 200 ml
Bez dodatków


Fanfaro 5W30 UOA.jpg

To mój pierwszy post w tym dziale, także przepraszam jakbym tu narobił kaszany ;)
Z racji tego, że zazwyczaj testowane są oleje z wyższych półek :D a Fanfaro ma generalnie nieciekawą opinię, szkoda mi było zmarnować taką okazję i nie przetestować w pobliżu 10000 km, żeby legendy ukierunkować trochę bardziej w stronę konkretu. ;)
Auto do tej pory jeździło na Motorcrafcie i Castrolu Forda.

Zapraszam do dyskusji.
 
Olej już się poddał. Zapewne ktoś opisze to bardziej profesjonalnie 😉
 
Tragedii nie ma, jak na budżetowy olej, ale widać, że wymieniony w punkt. Co wlałeś tym razem?
 
@JohnJohn Si nieco wzroslo, byc moze to nieszczelnosc ukladu dolotowego lub byly przeprowadzane ostatnio jakies naprawy ? W postaci uszczelnienia silnika (na bazie silikonu) ? Pod katem zanieczyszczen, ku mojemu zaskoczeniu malo paliwa i wody w oleju, uwzgledniajac styl jazdy tzn. miejski. Natomiast AN wzrosl, Ox oraz nitrowanie z pewnoscia tez (oznaka starzenia srodka smarnego), lecz sa na granicy. Problemem jest to, ze nie mamy wzorca w postaci analizy swiezego oleju. Mimo wszystko skrocil bym nieco interwal.
 
To by było 370h...moim zdaniem budżetowy olej super to wytrzymał. Mnie cieszy, bo sam korzystam czasem z produktów od SCT.
 
Przyznam,że pozytywne zaskoczenie tym olejem to przecież tani Fanfaro:)
 
Jak na SCT to nawet trzymali sie pakietu jak w olejach do Forda bez żadnych udziwnień i innych kwiatków jak to mieli w zwyczaju . Jestem na prawdę pozytywnie zaskoczony :D
Chyba zrozumieli co robią :D


Olej wymianiony w punkt. Skrócić 8-8,5 k i do zmiany ;)
 
W porównaniu do oryginału Forda:
Fosforu i cynku jest 50% więcej
Molibdenu 80% mniej
Poziom Boru 30%, ale ten wiąże się z metalami, więc normalne że "ucieka"
Powiedziałbym, że to swobodna interpretacja utworu :)

Pozdrawiam,
 
Olej na granicy, ja bym te 10000 kilometrów interwału zostawił jeżeli chcesz nadal jeździć na tym oleju. Sprawdził się, silnik też ładnie sobie radzi z miejską jazdą. Interwał można skrócić, ale wg mnie nie potrzeba jeżeli będziesz pilnował i nie przekraczał 10 tysięcy.
 
@Kaczorek79 - trochę go jeszcze przeciągnąłem, jutro idzie do wymiany @10 k z groszem. Zastąpi go Ravenol FDS USVO 5W30 (będzie chleb bez margaryny nawet, przez najbliższy kwartał ;)) całe szczęście, że nominalnie wchodzi 3,8L do układu.

@poziom1989 - motor nie tykany, raczej bez oczywistych oznak żeby coś bokiem szło, ale też nie mam ulicznej technologii, żeby go dobrze sprawdzić. Filtr powietrza Filtron będzie zastąpiony Boschem.
Też się obawiałem, że olej będzie mocno rozcieńczony, także się miłym zaskoczeniem jest, że jednak nie :)
Byłoby super mieć VOA żeby lepiej ocenić Si i TAN (bo widziałem w analizach świeżych Fanfaro RU rozrzut Si 0-16) ale to już chyba zbytek ekstrawagancji by był :D.
Co można powiedzieć o poziomach fosfor, cynk - wydają się dosyć wysokie (?)

@lantar8 fabrycznie bez DPF

Co do wrażeń z jazdy, na ucho ;) po wstępnym rozklepaniu (pierwsze raptem 300 km) wrażenia były dosyć stabilne góra silnika zaczęła mocniej grzechotać trochę przed 9k, no chyba, że nie ma to nic wspólnego z olejem, ale to pewnie niedługo się wyjaśni...
Wydaje mi się, że stara zasada dla interwałów 15k trasa i 7,5k miasto wiele nie straciła na aktualności.
Nie przebrnąłem szczegółowo przez wszystkie analizy, ale wydaje mi się, że 8k wytrzymał by każdy olej (o ile nie byłby ewidentnie skopany).
Mi akurat bardzo pasuje zmieniać olej raz w roku przed zimą i zazwyczaj wypada to około 10-12k, stąd pomysł na Ravenol, też jako test porównawczy.
 
Jeśli górą przestanie grzechotać po wymianie, olej do dyskwalifikacji. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że byłeś w stanie wyłapać takie grzechotanie, ale może jednak. Z drugiej jednak strony ceny markowych olejów zaczynają się od 20 zł więcej i czy sens jest zalewac silnik Fanfaro?
 
Co można powiedzieć o poziomach fosfor, cynk - wydają się dosyć wysokie (?)
Dobre pytanie.
Przeglądałem analizy kilku olejów SCT na rosyjskim forum. Wyższe, albo wysokie poziomy tych pierwiastków powtarzaja się tam, czy to 5w30 czy 0w20. Moze ktos z wyzszym poziomem wiedzy rozjasni potencjalny powód.
ZDDP w starszych formulacjach spełnia funkcję ochronną, to wiemy.
 
ZnDTP działa również jako przeciwutleniacz. Ale jak już wspomniałem nie mamy wzorca w postaci VOA.
 
Jaki jest dopuszczalny poziom zanieczyszczenia sadzą??
 
Tragedii nie ma i nawet jak na olej budżetowy ok biorac pod uwagę ciezkie warunki eksploatacji ale stosunek TBN/TAN już wskazuje, ze wymiana powinna nastąpić nawet ciut wcześniej. Gdyby był dpf było by zapewne gorzej i to też trzeba brać pod uwagę.
 
Może to offtop ale prowadzę firmę transportową busami do 3.5T. Auta robią w miesiącu po 15kkm. Olej zmieniam co 20kkm od kilku lat przeszedłem najpierw na GM 5w30 potem bezpośrednio na fanfaro 5w30 idzie beczkami. Mam jużdwa silniki po remoncie. Oznak zużycia pochodzącego od oleju nie widzę po przebiegach około 600kkm. Wnioskuję zatem że wybór był poprawny a idzie tego beczkami. Nigdy nie robiłem badań oleju przy przebiegu 20kk. Uwaga nowy opel movano miał też zalewany ten w serwisie a interwal wg serwisowki to 40kkm na tym oleju.
 
Back
Top