• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat 500 1,2

Arek

Nowy użytkownik
Samochód
Fiaty
Marka samochodu
Fiat 500
Budżet/ile litrów
2,8
Styl jazdy
Silnik
1,2 8V
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
C3
Jaki olej masz obecnie
Euro Fluence 5W40
Na stronie Shella dedykowany olej to Shell hellix HX7 ECT 5W40, który spełnia normę S2. HX8 jest niewiele droższy, ale nie ma niestety wzmianki o normie S2. Mogę go zastosować, czy pozostać przy zalecanym HX7 ?
 
Fiat i jego normy olejowe nie są tymi, w których mam rozeznanie.
Jednak krótkie poszukiwania w Internecie pokazuje, że fiatowska norma S2 współistnieje z C3 i MB 229.31/51, więc typowymi midSaps'ami.
Ja sądzę, że możesz spokojnie zastosować dowolny olej spełniający normę ACEA C3 i lepkość SAE5w40.
 
Fiat S2 to 5W40 C3 API SN. Aczkolwiek spotkałem się z 0W40 których producenci też deklarowali spełnienie normy S2 (Mobil / Castrol)
 
1.2 - 70KM to to samo, co Pandę II napędzało. Tam można zastosować wszystko od 10W40 A3/B4 po 0W40 C3, jak Aral. Fajny, prosty silnik i tym C3 bym się jakoś szczególnie nie przejmował.
 
Fiat chyba sam nie wiedział jaką normę zastosować. U mnie w książce jest tak jak na zdjęciu. Mam sobie wybrać M2 albo C3 ?
 

Attachments

  • IMG_1770.JPG
    IMG_1770.JPG
    1,9 MB · Odwiedzin: 167
Bierz C3 w lepkosci 5W-40. Normami Fiata nie specjalnie jest się sens przejmować po gwarancji, oni tyle nakombinowali że sami chyba nie do końca wiedza co i jak.

Może być Shell, jak najbardziej jezeli ta marka ci odpowiada. Może być Orlen MaxExpert 5W-40 C3. Ciekawym olejem będzie też Gulf ULE 5W-40.
 
chodzi zapewnę o ochronę katalizatora, przy zwiększonym zużyciu oleju
Różnice w ilości popiołów nie są na tyle znaczące.

Uważam, że C3 sprawdzi się tak samo dobrze, jak Full Saps. Kwestia indywidualna, na co postawi autor. Oba wyjścia są równie dobre.
 
Wyjdę o północy przed dom......i rzucę monetą. Gdybym brał pod uwagę Shella to normę S2 ma Helix NX7 ETC, jeśli M2 to HELIX NX8 ma taką,,,,, jeśli Eurol to Fluence vs. Super Lite...... i tak można bez końca. Chociaż z drugiej strony, wolność wyboru.
 
Mam Forda Ka ru8 z tym silnikiem w rodzinie, auto serwisuję w tej chwili na a3/b4 5w40 Meguina. Wcześniej było Neste 5w40 C3 2x, później Motul X-cess 5w40 a3/b4, teraz ten Meguin. Nie widzę sensu zalewać tam C3. Teraz zaleje chyba Mobil 1 0w40 FS.
 
@Bochcio nie podawaj OPowi kolejnych propozycji, bo mu nocy nie wystarczy na rzucanie monetą.
Ogólnie silnik jest prosty i mało wymagający co do olejów.

ale już trudno, najwyżej @Arek dziś nie pośpi. Trzymając się C3 to od siebie bym dorzucił coś krajowego czyli Maxexpert C3 5W40,
olej również bardzo w porządku,
jak również Total Quartz Ineo C3 5W40.

No i jest też Petronas Syntium 3000 AV 5W40 (zaufał bym firmie jako właścicielowi dedykowanej Fiatowi Selenii)
 
Stanęło jednak na tym, co było do tej pory, czyli Eurol Fluence 5W40......ale kupiłem na A..gro 3 x 1 litr . Dwie banki są z 06/2020, a jedna z 2017 roku. Według mnie zagranie ze strony sprzedającego trochę nie fair, bo przed zakupem pytałem o datę i podali 2020. Coś zmienili w międzyczasie w tym oleju ?( te dwie mają Fiat 9.55535-S2, ta z 2017 jej nie ma ). Reklamować, czy lać ?
 
Większość producentów olejów deklaruje, że produkt jest pełnowartościowy przez 5 lat od daty produkcji więc nie masz się czego obawiać, ale sprzedawca ewidentnie stosuje rozmyślnie taką taktykę wprowadzając klienta w błąd. Uczciwie byłoby gdyby starszy olej miał niższą cenę, wtedy nikt nie miałby pretensji. Z jednej strony trzeba być człowiekiem i nie przesadzać, ale z drugiej strony to jest handel więc nie ma sentymentów, klient ma prawo wymagać. Zrób jak uważasz.
 
Shell Helix Ultra 0W-40
 
Back
Top