• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Bravo 1.4 skrzynia c635

rychu147

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 t jet lpg 120@150 2011
Witam , bravo ma najechane 210 tys nigdy olej nie był wymieniany, co można byłoby tam wlać skrzynia to c635 zalecany olej to Tutela TRANSMISSION GEARFORCE SAE 75W, API GL4 .
 
Chyba sam sobie odpowiedziałeś - zalecaną Tutelę GL4 ...
Nie szukałbym nic innego.
 
Ja lubię eksperymentować dla tego kupiłem castrol syntrans b 75w lepiej przynajmniej na papierze wygląda .
 
rychu147 napisał:
Ja lubię eksperymentować dla tego kupiłem castrol syntrans b 75w lepiej przynajmniej na papierze wygląda .

Myślę, że to dobry wybór. Ważne, aby zmieniać w ogóle olej w skrzyni, To jest bezproblemowa Fiatowska konstrukcja, nie M32 :D
 
Jachu napisał:
@rychu147, możesz rozejrzeć się za którymś Fuchsem - bodajże 75w80 jest zalecany do Fiata.
Pozdrawiam!

Dzwoniłem do tych fachowców z Sosnowca to mówili że nie polecają już tego oleju tylko zwykłego 75w....
 
@rychu147 Rok minął. Skrzynka żyje jeszcze na tym syntransie B 75W? Mam takowy olej zakupiony już w marcu i czeka na wymianę ale jeszcze się nie doczekał.
 
Tak , rok temu wymieniony, skrzynia jeszcze nie wybuchła :)
 
Nie wybuchła więc cel eksperymentu nie osiągnięty 😁 🙃

Tak na serio. Wszystko w porządku? zmiana biegów itp
 
Czasem blokuję się jedynka , ale to samo miałem na oryginalnym oleju , i w zimę czuć było że lewarek ciężej chodzi , spróbowałbym jakiś dodatek do niego dolać.
 
Dzieki za info. Choć takiego się nie spodziewałem. U mnie na ravenol mtf-3 nie jest źle. W zasadzie poprawić można tylko wrzucanie jedynki gdy auto się toczy. Nie chciałbym sobie "poprawić" w druga stronę.
 
Last edited:
Ten sam olej zaleję w 500X-jest już kupiony ,ale wymiana przy 100 tyś km .Do tego zlecę odpowietrzenie siłownika sprzęgła .Po co ? Ano jakoś tak zauważyłem w poprzednim aucie ,że wymieniano mi płyn hamulcowy (więc i ten od siłownika sprzęgła) już parę razy i tak czasem te biegi nijak trafiały . Sam z bratem odpowietrzyłem siłownik i...najpierw zeszedł szlam ,a dopiero potem płyn .Wychodzi na to ,że mechanicy odpowietrzają koła ,a ten dodatkowy element nie ruszają ,a płyn w nim stary ,co przekłada się na pracę sprzęgła .Czy pomoże ?Nie wiem ,zlecę przy 100 tys km i obadam ,bo też 1 i czasem 2 lubi się postawić
 
Czasem blokuję się jedynka , ale to samo miałem na oryginalnym oleju , i w zimę czuć było że lewarek ciężej chodzi , spróbowałbym jakiś dodatek do niego dolać.

To jest wada fabryczna tej skrzyni (bieg 1 i 2). Wiem, bo mam tak samo, a olej zmieniałem już 2x.
Fiat poprawił to w ~2012 roku dopiero.
 
A próbowałeś może jakiegoś mos2 wlewać ?
 
Back
Top