• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Bravo II 1.4 T-JET 120 KM

tertut

Użytkownik
Samochód
ibiza 6l
Marka samochodu
Fiat Bravo II
Budżet/ile litrów
200/4 litry
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 T-JET 120 KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100-200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5W-40
Jaki olej masz obecnie
MOTUL X-CLEAN 5W40 GEN2
Witam,
Jaki polecacie olej do mojego modelu Fiata? Czy warto zmieniać obecny MOTUL X-CLEAN 5W40 GEN2 na coś innego, lepszego? Spalanie oleju nie mam pojęcia jakie jest, bo przy 3 tys. rocznie przebiegu nie ma potrzeby dolewania. Chciałbym jednak poznać czy w tych pieniądzach jakie podałem mogę kupić coś lepszego niż Motul.
Płukankę robiłem LIQUI MOLY ENGINE FLUSH ale teraz zamierzam zrobić ARCHOIL AR2820.
 
Przy takim przebiegu rocznym to każde c3 5w40 zmieniane co 2 lata.
 
Mobil 1 X3 0W40, pewnie zmieści się w zakładanym budżecie . Taniej będzie Orlen ME 5W40 C3 który jak najbardziej będzie wystarczający. Te silniki nie mają wygórowanych wymagań odnośnie oleju, kluczowa będzie wymiana co 10 tkm, ze względu na niewielka pojemność misy olejowej, oraz rozrzedzenie oleju benzyną.
 
Zmieniam co rok i tak.
Eurol Fluence 5W40 lepszy od Motula?
Od Motula większość olejów jest lepsza + duże ryzyko podróbki. Popatrz Eurola analizę w innym dziale, dobre parametry i podobno domieszka PAO. Ja do swojego Bravo zalałem, wniosków niestety nie mam, bo Pani mi go skasowała miesiąc później ( i całe szczęście ) Ale długo przeglądałem skład, analizy itp i uznałem to za najlepszy wybór, choć ostatnio cena skoczyła do góry. Jeśli chcesz taniej to spokojnie Orlen lub Fuchs też się dobrze sprawdzi. Selenie odradzam, moje Bravo było serwisowane w Niemczech oczywiście zgodnie z duchem long life i przy 220tyś brał 1l na 1000km + dużo nagaru było w silniku.
 
Last edited:
Do tej pory stosowany był 5W40, więc nie będę go zmieniał.
Co do Eurola to coś mało popularny jest, mam wątpliwości czy zakup przez internet (a taki planuję) pozwoli nabyć świeży olej a nie leżaki.
Skąd taka popularność Motula jak jest stosunkowo drogi i ma dużo dobrych opinii. Swego czasu czytałem, że Motul jest polecany jako zamiennik Seleni.
 
@tertut
Ad1. nie widzę przeszkód by lać 0w.
Ad2. Olej może leżeć 5 lat a i to nie jest jego graniczna data
Ad3. Motul to ma szemraną reklamę po wszystkich forach i gdzie nie wejdziesz to wszędzie piszą, że najlepszy do marki X a na innym forum: najlepszy do marki Y. Motul to drogi przeciętniak ale każdy podjarany.
 
Dobra czyli Eurol będzie najlepszy w moim wypadku? Mogę dołożyć do czegoś droższego, nie jest to dla mnie problem. Oczywiście w granicy rozsądku lecz chciałbym jak najlepiej.
 
W Polsce żadna
 
W naszym klimacie raczej żadna różnica, sam zalewam 0w40 na zmianę z 5w40, ale to taki mój kaprys i chęć zalewania syntetyków.
 
@poziom1989 no ja kończyłem podstawówkę a nie mechanikę płynów, ale to, że oleje 0 mają lepszą przepompowywalność nie wpływa na to, że szybciej docierają to elementów smarowanych niż 5, nawet przy temperaturach w Polsce?
 
Jak wlejesz 0W-16, zamiast 0W-40 to różnica będzie pod tym względem. Nie tylko na papierze.
 
Back
Top