• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Bravo II 1.4 T-JET 120 KM

tertut

Użytkownik
Samochód
ibiza 6l
Marka samochodu
Fiat Bravo II
Budżet/ile litrów
200/4 litry
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 T-JET 120 KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100-200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5W-40
Jaki olej masz obecnie
MOTUL X-CLEAN 5W40 GEN2
Witam,
Jaki polecacie olej do mojego modelu Fiata? Czy warto zmieniać obecny MOTUL X-CLEAN 5W40 GEN2 na coś innego, lepszego? Spalanie oleju nie mam pojęcia jakie jest, bo przy 3 tys. rocznie przebiegu nie ma potrzeby dolewania. Chciałbym jednak poznać czy w tych pieniądzach jakie podałem mogę kupić coś lepszego niż Motul.
Płukankę robiłem LIQUI MOLY ENGINE FLUSH ale teraz zamierzam zrobić ARCHOIL AR2820.
 
@sprajt2 pewnie masz sporo racji. Ciężko powiedzieć, czy te wszystkie formulację są 1:1, ale czasami warto zdecydować się na jakąś mniej znaną markę, chociażby ze względu na unikniecie zakupu podróbki lub zwyczajnie atrakcyjną cenę.
 
Eni się po prostu u nas nie przyjęło. Nazywanie ich egzotyką, jest trochę niewłaściwe. W europie większe od nich jest jedynie BP, Shell i Total. Mają własne laboratorium badawcze, produkują i sprzedają niektóre dodatki do olejów. Oczywiście oleje to tylko ułamek działalności. Mamy tendencję do oceniania wszystkiego z punktu widzenia własnego grajdołka, jeśli czegoś u nas nie ma albo się o tym nie mówi to nie istnieje. Reklama dźwignią handlu itd.
Jeśli cos jest rzadko spotykane , trudno dostepne i mało popularne to właściwym jest nazywanie tego egzotyką. Egzotyka na naszym rynku równiez można nazwac royal purple, penzoil, quaker state, esso. Nie rozumiem po co komus na siłe polecać cos co wcale nie jest żadnym game changerem a tylko więcej kosztuje i trudniej to kupić
 
Ja bym nie wrzucał wymienionych przez Ciebie firm do jednego worka z Eni. Różnica w cenie jest wyraźna a jeśli chodzi o dostępność, to nie ma z tym problemu.
 
Tak, dokładnie o ten.
 
Pytanie tylko czy mając gruntownie przebadanego Eurola SL 5W40, dobrze przebadanego Lotosa Syntetic 5W40 i sprawdzone wiele innych podobnych olejów jest sens pchać się w coś co ani nie jest tańsze ani niczym interesującym nie zachwyca. Z tego co widzę spełnia tylko MB 229.3. Niewiele dokładając mamy Meguina na pełnym PAO a Lotos/Eurol i kilka innych jest tańszych.
 
Screenshot_2023-06-06-19-36-07-61_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
 
Temat do zamknięcia. Eurol Fluence kupiony. Czy to najlepszy C3, którego zakup w Polsce ma sens to nie wiem nadal ale ufam, że tak jest.
Jakbym nie założył tego tematu to na pewno byłby Motul, a tak to zobaczę coś nowego i dowiedziałem się, że C3 najlepszy jest do Bravo.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
 
Temat do zamknięcia. Eurol Fluence kupiony. Czy to najlepszy C3, którego zakup w Polsce ma sens to nie wiem nadal ale ufam, że tak jest.
Jakbym nie założył tego tematu to na pewno byłby Motul, a tak to zobaczę coś nowego i dowiedziałem się, że C3 najlepszy jest do Bravo.
Dzięki za wszystkie odpodpowiedzi
Zalewam go do tjeta żonki i złego słowa nie mogę powiedzieć. Jeśli chodzi o Motula to na forum Fiata i Alfy jest objęty jakimś niezrozumiałym kultem. Miesiąc temu kupiłem tjeta dla siebie od grupowicza, chwalił się właśnie zalanym Motulem. To jak ten olej wyglądał po 9 tys to jakiś nieśmieszny żart. Czarny jak smoła z takim szlamowatym szarym nalotem.
 
Na forum Audi Motul to też Król. Ja tam nic to Motula nie mam. Aktualne zalany Xclean C3 do Alfy ale rozważam PMO.
 
Back
Top