• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Bravo II 1.4 T-JET 120 KM

tertut

Użytkownik
Samochód
ibiza 6l
Marka samochodu
Fiat Bravo II
Budżet/ile litrów
200/4 litry
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 T-JET 120 KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100-200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5W-40
Jaki olej masz obecnie
MOTUL X-CLEAN 5W40 GEN2
Witam,
Jaki polecacie olej do mojego modelu Fiata? Czy warto zmieniać obecny MOTUL X-CLEAN 5W40 GEN2 na coś innego, lepszego? Spalanie oleju nie mam pojęcia jakie jest, bo przy 3 tys. rocznie przebiegu nie ma potrzeby dolewania. Chciałbym jednak poznać czy w tych pieniądzach jakie podałem mogę kupić coś lepszego niż Motul.
Płukankę robiłem LIQUI MOLY ENGINE FLUSH ale teraz zamierzam zrobić ARCHOIL AR2820.
 
Nadal nie dokonałem zakupu, a jednocześnie nie podałem żadnych konkretnych olei, nad którymi się zastanawiam.
Moje typy:
1) SHELL HELIX ULTRA 5W40 ok 135 zł za 4 l lub ok 180 zł za 5 l,
2) EUROL FLUENCE 5W40 ok 175 zł za 5 l,
3) MOTUL 8100 X-CLEAN GEN 2 5W40 ok. 185 zł za 5 l,
4) MEGUIN SUPER LEICHTLAUF 5W40 ok. 180 zł za 5 l,
5) LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40 ok. 190 zł za 5 l,
6) RAVENOL VST CLEANSYNTO 5W40 ok 202 zł za 4 l lub ok 240 zł za 5 l,
7) MILLERS OILS EE PERFORMANCE C3 5W40 ok 225 zł za 5 l,
8) SELENIA K P.E. PURE ENERGY 5W40 ok 240 zł za 5 l.

Wystarczy mi opakowanie 4 litry ale niestety niektóre oleje są tylko w opakowaniach 1 litr i 5 litrów.
 
W dziale analiz zużytych olei są moje dwie analizy z takiego samego silnika co prawda obie są z dodatkiem AR9100 ale z analiz wynika że dla T-jeta nie ma zbytniej różnicy czy zalejesz olej za 100zł Orlen MaxExpert 5w40 czy za 200zł RAVENOL VST 5w40. No chyba że to zasługa dodatku Archoila, za jakiś miesiąc jak tylko dobije km to zrobię analizę PMO Extreme 5w40 bez dodatku Ar9100.

 
Nadal nie dokonałem zakupu, a jednocześnie nie podałem żadnych konkretnych olei, nad którymi się zastanawiam.
Moje typy:
1) SHELL HELIX ULTRA 5W40 ok 135 zł za 4 l lub ok 180 zł za 5 l,
2) EUROL FLUENCE 5W40 ok 175 zł za 5 l,
3) MOTUL 8100 X-CLEAN GEN 2 5W40 ok. 185 zł za 5 l,
4) MEGUIN SUPER LEICHTLAUF 5W40 ok. 180 zł za 5 l,
5) LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40 ok. 190 zł za 5 l,
6) RAVENOL VST CLEANSYNTO 5W40 ok 202 zł za 4 l lub ok 240 zł za 5 l,
7) MILLERS OILS EE PERFORMANCE C3 5W40 ok 225 zł za 5 l,
8) SELENIA K P.E. PURE ENERGY 5W40 ok 240 zł za 5 l.

Wystarczy mi opakowanie 4 litry ale niestety niektóre oleje są tylko w opakowaniach 1 litr i 5 litrów.
1) - ok bardzo dobry olej
2) - c3 z super relacja cena/jakość
3) -dla mnie nr 2 lepszy i tańszy ale też moze być
4) - najlepszy "pełny syntetyk" za taka cenę
5) - nr 4 lepszy i tańszy
6) - bardzo dobry olej ale dużo droższy od nr 4
7) - dobry ale duzo droższy od nr 2
8) - odpuść bo drogo a nic specjalnego
dla mnie 1,2,4 tylko zalezy czy idziesz w c3 czy full saps. Jak w c3 to Eurol a jak full spas to Shell 4l lub Meguin (też można dostać 4l)
 
Ja mam pytanie czy tjet faktycznie tak jak mówi instrukcja wymaga oleju c3. Teoretycznie konstrukcja jego jest prosta i będzie działał na byle czym. Czy jest tam jakiś katalizator który tego faktycznie wymaga , czy to taka fanaberia Fiata.
 
@Wojt chodzi o to, że jak na turbo benzynę ma zatrważająco mało oleju w obiegu. C3 pozwala na mniejszą ilość osadów w newralgicznych miejscach silnika
(czyt. najgorętszych)
 
No i niektóre fiaty przepalają olej, a C mniej obciąża katalizator.
 
To wezmę jednak Eurol Fluence 4 razy po 1 litr, bo bez sensu, żeby mi leżało ok 1,5 litra oleju przez rok w otwartym opakowaniu, a dolewek raczej nie będzie. Na 1 litrze jest ok 2 zł różnicy względem opakowania 5 litrów.
 
Jak chcesz coś ciekawego to luknij
 
Mobil powyżej lub Castrol Edge C3 0w40, ze "standardowych" Eni i-Sint MS 5w40, Millers Trident C3 5w40 oraz wymieniony już Neste Pro C3 5w40.
 
Po prostu marka w Polsce jest ciagle egzotyczna, podobnie jak np: grecki Cyclon.
U ruskich jest VOA wersji 5w-30 tego oleju można sobie popatrzeć .
 
Cyklon również nie jest zbyt rozpoznawalną marką i na tym porównania tych dwóch marek powinny się zakończyć ;)
 
Osobiscie nie widze sensu do tak niewymagajacego silnika przepłacać za topowe oleje, ani szukania na siłe jakiejś egzotyki.
 
Eni się po prostu u nas nie przyjęło. Nazywanie ich egzotyką, jest trochę niewłaściwe. W europie większe od nich jest jedynie BP, Shell i Total. Mają własne laboratorium badawcze, produkują i sprzedają niektóre dodatki do olejów. Oczywiście oleje to tylko ułamek działalności. Mamy tendencję do oceniania wszystkiego z punktu widzenia własnego grajdołka, jeśli czegoś u nas nie ma albo się o tym nie mówi to nie istnieje. Reklama dźwignią handlu itd.
 
Na forum jest sporo dobrych ale i oklepanych propozycji. Warto je rozszerzać o nowe, alternatywne produkty, które są również sprawdzone i godne uwagi
 
Back
Top