• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Panda II 1.1 Pb.

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Marka samochodu
Fiat Panda II
Budżet/ile litrów
100/4L
Styl jazdy
Silnik
1.1 Pb 54KM
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba 10W40 A3 zalecana selenia 20k
Jaki olej masz obecnie
Total 7000 10W40
Moje drugie autko to panda. Pandą robię ok 1-2 tys km rocznie. Odcinki max 20km.
Pytanie mam takie: Czy można zalać ją magnatekiem 5W30 A5? ;) W instrukcji od doblo z 2004 jest przy silniku 1.2 8V dopuszczenie 5W30 A1/B1 przy niskich temperaturach. Od pandy instrukcji nie mam.
Jeszcze mogę ewentualnie doprawić olej AR 9400 (posiadam takowy). Myślicie, że pandzia zniesie taki mix i nie będzie miała mi tego za złe?
 
@Speedmaniac41 w instrukcji jest to zapisane - *poniżej -20st. Myślę, że w każdych warunkach ten silnik może pracować na oleju o niższej lepkości niż SAE 40. A na pewno w takich jak u mnie gdzie jednorazowo nie pokonuję więcej jak 16km.
Ja do mojego Punto 1.1 8v bez LPG leję 5W-30, skoro masz LPG to lej 5W-40 i już. Jeździłem wcześniej na 10W-40 i po zmianie na 5W-30 widze same plusy. Ponieważ pracuje w ASO mam mega tani dostęp to leję olej VW Group 5W-30 Longlife III, bardzo ładnie motorek pracuje na tej lepkości. Po przejściu z 10W-40 silnik wyraźnie lżej odpala, ciszej pracuje i łatwiej wkręca się na obroty. Zauważalny pobór oleju nie występuje. Następna wymiana zaleje VW Group 0W-30 Longlife III, auto służy do dojazdów do pracy, zakupy itp.
 
Tak patrzę na te strzałki i wychodzi, że poniżej -20 5W30, natomiast obok widać przy strzałce 5W30/40, że kończy się na 30 stopniach na plusie. Budzi to trochę mieszane uczucia. Mając wybierać z tych dwóch wariantów zdecydowanie częściej trafi się w ciągu roku upał 30+, niż mróz -20 i więcej. Co ciekawe przy 10W40 jeśli chodzi o temperatury dodatnie jest sky is the limit, natomiast 5W40 ograniczone do 30 stopni tak jak 5W30. Na ciepło 5W40 oraz 10W40 powinny mieć zbliżone parametry lepkości w widełkach normy.
 
Panowie takie diagramy można sobie w buty wsadzić i iść po rozum. Ten we fiacie jeszcze nie jest taki zły ale ten z nissana zrównujacy temperaturę zewnętrzną dla olejów 5W30 i 10W to już jest wg mnie pojechany na maksa.

Uważam, że oleje ACEA A3 w lepkosciach 0/5W30/40 w silniku pandy można stosować w całym zakresie temperatur powietrza.
 
@soszo chcąc być zgodnym z książką do Nissana w naszym klimacie powinien wlecieć 10W40 😄. W sumie auto za 1-2 wypłaty więc nie ma sensu się tutaj nad czymś długo zastanawiać. Dodatkowo myślę, że te 10W40 krzywdy by mu nie zrobiło. Ciekawe dlaczego nie ma 5W40. Powinno być dobrze na zimno i na ciepło.

To samo można odnieść do Pandy.
 
@Kuba 2003 Almera, moje zdjęcie z dziś rana.
 
Back
Top