• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Panda II 1.1 Pb.

soszo

Moderator
Samochód
Hyundai 1.6 G4FC Nissan CR12DE Fiat 1.1 Fire
Marka samochodu
Fiat Panda II
Budżet/ile litrów
100/4L
Styl jazdy
Silnik
1.1 Pb 54KM
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba 10W40 A3 zalecana selenia 20k
Jaki olej masz obecnie
Total 7000 10W40
Moje drugie autko to panda. Pandą robię ok 1-2 tys km rocznie. Odcinki max 20km.
Pytanie mam takie: Czy można zalać ją magnatekiem 5W30 A5? ;) W instrukcji od doblo z 2004 jest przy silniku 1.2 8V dopuszczenie 5W30 A1/B1 przy niskich temperaturach. Od pandy instrukcji nie mam.
Jeszcze mogę ewentualnie doprawić olej AR 9400 (posiadam takowy). Myślicie, że pandzia zniesie taki mix i nie będzie miała mi tego za złe?
 
Nie będzie usunięte, bo założyciel wątku bierze udział w dyskusji :p

A jeśli będzie to wymiękam i mój mały rozumek jeszcze się zmniejszy 😁
 
Ponieważ mija rok od wymiany oleju i pandzią zrobiłem jakieś 2kkm to już czas wymienić olej. Mam teraz orlen clasic 5W40+AR9400. Na jaki zmienić żeby z AR9200V2 poprawić Vmax pandy?

Budżet - 100PLN/3L
 
Last edited:
Jak chcesz poprawić szybkość i hamowanie silnikiem to dopłać trochę i Xenum na PAG, albo chociaż z grafenem :p

A tak na serio to może Venol?
 
Myślę, że 3L specol 5W40+150ml AR9200V2 z beczki będzie sensownym zestawem dla pandzi. 110zł :)

Tylko nie mówcie, że AR w pełni zadziała po przejechaniu 1000km, bo mnie zima zastanie 😁
 
Last edited:
Ciekawostką jest fakt, że na Specolu 5W40 ciśnienie oleju (na gorąco) spada na wolnych obrotach do okolic 0,5-0,6 bar (wskazanie oryginalnego czujnika z Punta GT nie jest zbyt dokładne, skacze co około 0,2-0,3 bar) Poprzedni olej to był Valvoline Maxlife 10W40 i ciśnienie oleju nigdy nie spadło poniżej 0,8bar. Zwrócę tylko uwagę, że Valvo był w sezonie zimowym, a poprzedniego lata nie było czujnika.

Dla bezpieczeństwa doprawiłem Specola dodatkiem od Meguina który kupiłem za ~30zł
 
10W40 to "olej każdego Janusza" nie bez podstawy zalecany do wysłużonych silników chociażby właśnie na różnicę ciśnienia.
U Chrisa w labie chyba było większe ciśnienie na 10W40 niż na 5W50 ;)

1624182887504.png1624182960885.png1624183139043.png

Praktycznie takie samo 10W40 jak i 5W50. Na 5W30 wyraźnie mniejsze, niestety w teście nie było 5W40
 
Last edited:
Budżet - 100PLN/3L
BP Visco 5000C 5W40 - poniżej 100pln za 4 litry.
lub też coś z Jasełka
Revline Ultra Force 5W40

Przy przebiegu 2000km rocznie to moim zdaniem nawet najtańszy olej na rynku nie będzie w stanie się wyeksploatować w sposób grożący silnikowi
 
Aja bym zalał lotosa 5w40 .
Na takie przebiegi roczne tota panda prędzej zgnije niż zużyje się silnik.
Potwierdzam. Moja ma pandę 1.1 i tępo w jakim to gnije sprawia, że silnik przetrwałby 2-3 budy. Dlatego ja leje co mi się trafi 10w40 lub 5w40 od orlenu czy lotosu.
 
Moje Punto 1.1 8V FIRE jeździ na Shell Helix Ultra 0W-40 i powiem że fajnie ten motorek pracuje na tym oleju. Kontrolka ciśnienia oleju po odpaleniu gaśnie od razu. Po przejściu na 5W-40 z 10W-40 i odczuwalnych pozytywnych skutkach tej zmiany nigdy nie wrócę do oleju 10W-40... Próbowałem też 5W-30 wcześniej i też jest w porządku, następna wymiana przed zimą. Wtedy zaleję olej 0W-30 :cool:
 
Jak najbardziej można zastosować 0W40 ale czy warto? Ten silnik to typowy tzw. pancernik, nawet zaniedbany będzie jeździł i jeździł, aż... buda nie zgnije ;)

Dlatego z powodów czysto ekonomicznych i zdroworozsądkowych polecałem tutaj Specola Gold.
 
Pytać?, nie pytać? - oto jest pytanie ;)

Skoro przyobiecalem zrobić wymianę po świętach to co zalać docelowo? Wcale nie musi być to jakiś oczywisty wybór SAE 40.
Może jakiś Orlen ME XD? Co zaproponujecie po za 5/10W40.
Olej w rozsądnej cenie do 30zł/1L
Kupię 3x1L
 
Wiem, że to już nudne, ale zalej Specol Gold 5w40 ;) Po zmianie na Classica w Pandzie zaczęły grać szklanki przy zimnym starcie. Wróciły też filtry Purflux LS910 więc jeśli taki idzie do 1.1 to polecam, lepiej wykonany od Filtrona, szczególnie tego "made for filtron".
 
Mi tam na zimno grają na każdym dotychczasowym oleju ale specola jeszcze nie miałem. Super dodatki też nie pomagają. Uznałem, że tak musi być. Twierdzisz, że specol je uciszy?
 
Nie wiem czy uciszy, ale za mojej "kadencji serwisowej" dobrze było na Bizolu Allround 5w40 i właśnie Specolu Gold. Dopiero na Orlenie zaczęły stukać. Żeby trochę urozmaicić, możesz dla odmiany wziąć Specola C3 zamiast Golda, ale myślę że różnica będzie mniej niż żadna.
 
Ja mam już taki mix dodatków, że powątpiewam czy jakiś olej solo może to wyciszyć. Nie sprawdzę się nie przekonam.
W sumie to moje trzecie autko z takim silnikiem i chyba w żadnym tak nie grało z rana jak w pandzie.
 
W tych 1.1 i 1.2 się chyba reguluje zawory (?) Książka serwisowa podaje interwał 40kkm. Może to jest rozwiązanie?
 
U mnie są płytki. Duże luzy 0.4mm na wydechu, 0.35 na ssących. Niby tak ma być i chyba dlatego tak tłucze. W innych autach zwykle jest 0.25 na wydechowych.

Możnaby zmierzyć na gorąco ewentualnie poprawić fabrykę ale ja tyle tą pandą jeżdżę, że sobie odpuszczę takie modyfikacje.
 
Last edited:
Back
Top