• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Panda II 1.2 8v 60KM

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
Parę złomków...
Marka samochodu
Fiat Panda II
Budżet/ile litrów
200 - 2,8l
Styl jazdy
Silnik
1.2 8v 60KM
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SELENIA 20K
Jaki olej masz obecnie
Motul 6100 Synergie+ 10W-40
Cześć :)

Silnik zalewany olejem Motul 6100 Synergie+10W-40 do chwili obecnej, wymiany co 10tys km, przebieg 105tys, polecicie coś lepszego, czy zostać przy tym oleju?
Producent w instrukcji zaleca SELENIA 20K (nawet nie wiem co to za olej). Dopuszczalne jest 5W-30 przy -20*C...ale raczej to nie u nas :)
Ewentualnie czy do tego Motula warto dodać AR9100, czy to przerost formy nad treścią będzie? Osobiście chciałbym coś lepszego niż olej HC...ale nie wiem czy te silniki taki olej polubią :)
 
Co polecicie na zalanie tego syfu, jak skończę interwał Amsoil'a 5W-40 + AR9100, żeby to doprowadzić do normalności?
View attachment 3255
Jakiś olej z wysokimi właściwościami czyszczącymi, bo faktycznie nie ma sensu walić tak drogich olejów jak AMSOIL w takie bagno :(

Po 125 000 km/21 lat na oleju 10W40 (początkowo kilka lat na 5W-40), następne zdjęcie przy 138 000km oleje 5W-30, 0W-40 + Xado Total Flush, ostatnie po umyciu K2 Akra. Teraz zalany olej 0W-30 + AR9400. Cóż według mnie najlepiej ten silniczek pracuje na 0W-40.
 

Attachments

  • 2 (2).JPG
    2 (2).JPG
    2,6 MB · Odwiedzin: 177
  • 2 (1).JPG
    2 (1).JPG
    3,3 MB · Odwiedzin: 192
  • 3.JPG
    3.JPG
    2,9 MB · Odwiedzin: 202
Myłeś akrą wnętrze silnika?
Tylko to co widać pod deklem wałka rozrządu, nie zalałem tego Akrą tylko spryskałem, oczywiście wszystko żmudnie oczyściłem ręcznikiem papierowym, potem resztki po Akrze zmywaczem do hamulców, korek w misce odkręcony i co miało spłynąć to spłynęło. Na koniec sprężonym powietrzem wszystko przedmuchałem i zostawiłem na noc. Rano korek dokręciłem, nowa uszczelka, dekiel przykręcony i poszła świeża oliwa. Brud ładnie się rozpuścił, nie było żadnych odklejony kawałków nagaru. Wiadomo że cała ta zabawa nie przyniesie wymiernych korzyści ale jakaś satysfakcję mam 🤣

Cześć :)

Silnik zalewany olejem Motul 6100 Synergie+10W-40 do chwili obecnej, wymiany co 10tys km, przebieg 105tys, polecicie coś lepszego, czy zostać przy tym oleju?
Producent w instrukcji zaleca SELENIA 20K (nawet nie wiem co to za olej). Dopuszczalne jest 5W-30 przy -20*C...ale raczej to nie u nas :)
Ewentualnie czy do tego Motula warto dodać AR9100, czy to przerost formy nad treścią będzie? Osobiście chciałbym coś lepszego niż olej HC...ale nie wiem czy te silniki taki olej polubią :)
Zastosuj Shell Helix Ultra 0W-40 + AR9400 i już :cool:
 
Last edited:
Back
Top