• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat punto evo 1,4 8v 77KM/LPG

Uriziel

Użytkownik
Samochód
Clio 1.0 tce + LPG
Marka samochodu
Punto Evo
Budżet/ile litrów
~3L 150 zł
Styl jazdy
Silnik
1.4 8v 77KM
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w-40 Fiat 9.55535-S2 C3 (API SN ?)
Jaki olej masz obecnie
AMSOIL European Car Formula 5W-40 Improved ESP
Witam, teraz ja szukam czegoś od mojego puntolotu. Ogólnie to jeżdżę tak bardziej weekendowo traso ok.70km/ czasami coś po mieście. Co około 1,5 miesiąca trasa 800km do rodziców i z powrotem (głównie s8 jadę praktycznie ciągle na tempomacie, i prawie całą trasę obroty silnika są ok:3900-4000). Samochód obecnie ma ~165000 przebiegu. Olej wymieniam raz na rok/13-14k kilometrów.
Po zakupie samochód dałem do warsztatu na serwis (bo się nie znałem wtedy w ogóle), warsztat się pomylił i wlali mi 5w-30 (gulf ule) na tym przejeździłem sobie rok, trochę ubywało to kupiłem tego Amsoila na dolewkę, przez 13k kilometrów dolałem ~0,5 litra. Następną wymianę zrobiłem sam, zrobiłem płukanie Archoilem 2820 i zalałem tego Amsoila. Na amsie zrobiłem już ok.8k km, nie widzę ubytków (do wymiany jeszcze z 5k, ale mogę sobie szukać czegoś w dobrej cenie wcześniej).
Ogólnie z tego oleju jestem zadowolony (nawet zauważyłem ze po wymianie robię na baku około 30km więcej) tylko ma jedną wadę trochę drogo wychodzi,(niby 3litr trzeba kupić ale z przesyłką wychodzi 150 zł :\).
I tu moje pytanie czy da się, coś równie dobrego olejowo ale taniej trochę dobrać ? Preferował bym raczej trzymanie się tej normy c3.
Dziękuję za pomoc.
 
Ale co szkodzi wlać lepszy olej jak ktoś chce. Czuje się z tym lepiej i etc. Z reguły piszecie, że wymiana oleju max co 10tys, w innych postach można przeczytać, że pao wolniej się degraduje. To taki kubuś jak ja i mi podobni, myśli wleję pao i 13-14 tys km silnik bez problemu przehula. To wtedy znów są teksy 'przerost formy nad treścią".

Imho - Nie ma logiki w waszych zaleceniach ;)
 
Last edited:
Widziałeś gdzieś abym napisał że przy PAO wydłużyć interwały ? 🤔
Ja jestem tego zdania że olej ma być zmieniony co 10 tyś czy to olej za 50 czy 250 zł . Teraz Shella mam trzymać 12 tyś bo GTL ? 14 bo PAO ? Pao+Estry 16 ?


Logika jest wszędzie, w opracowaniach, UOA . Nie każdy silnik jest taki sam, jeden szybciej degraduje olej, drugi wolniej . Dlatego powstają tego typu fora, sam szukasz świętego grala to tego Handeja ;)
Więc nie rozumiem twojego uniesienia 🤔

Jeśli będziesz się lepiej czuć śmiało zalewac, to tylko mój punkt widzenia gdzie te silniki na pół syntetyku czują się świetnie a co dopiero na PAO :D
 
Nie spodziewałem się takiej dyskusji przy tym silniku :p

Btw tam nie ma tego kata TWC i przez to każą lać C3 ?
Co do katalizatora to tak jest, i z tego co się doszukałem to chyba w 2009 niby Fiat zmienił oleje na c3 dla niby jego lepszej ochrony.
I tu dalej nie wiem czy iść w c3 czy nie, a może jakiś olej nie c3 ale składowo pawei jak c3 (no że mu tam niewiele brakuje) ?
 
Na tym silniku przejechałem ponad 80 tys km, tez z LPG. C3 jest wymagane z uwagi ma zastosowany trójdrożny katalizator TWC. Jeździłem na Motul X Clean 5w40 dwie wymiany, potem Fuchs, Axenol (sieć stacji Arge), Carlube, Orlen, wszystkie oleje spełnijące normę 5w40 C3. Subiektywnie najgorzej jeździło mi się na Fuchs (najdłużej kontrolka oleju świeciła, zimną przy odpalaniu rano jakoś niefajnie chodziło przez pare sekund), w przypadku innych smarowideł nie miałem nigdy zastrzeżeń. Wymiana co 10 max 15 tys i nie będzie problemów :). PS. Jeśli nie ma dostępnego oleju z normą Fiata szukaj tego z normą Mercedesa 229.51 - to zbliżona norma, bardzo dobra, oleje 229.31 tez są Ok, ale to już trochę niższa półka :)
Powodzenia!
 
Back
Top