• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4, 95HP, 2020

Kikujadek

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Marka samochodu
Fiat
Budżet/ile litrów
25 zł/l
Styl jazdy
Silnik
Fiat 1.4 StarJet 95KM + LPG
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
80 -100 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-40 ACEA C3 / API SN, Fiat 9.55535-S2
Jaki olej masz obecnie
FUCHS TITAN GT1 5W40
Cześć
Mam wolnossące Tipo 1.4 z instalacja LPG, auto ma 36 tys. przebiegu. Auto użytkowane po Krakowie, codziennie około od 15 km do 50 km dojazdów do pracy. Auto jeździ tylko w dwóch trybach, 50 po miesicie albo 140 po autostradzie. Olej zmieniany co 10tys. Przez ostanie zawieruchy zmieniają się ceny oleju, Lotosy drożeją do poziomu innych ciekawych propozycji. Obecnie w silniku Fuchs, widocznie większy pobór jak poprzedniego Lotosa Aurum czy Eurola Fluence. Jestem ciekawy waszych propozycji doboru oleju. Auto po gwarancji, obecność norm Fiata nie jest konieczna.
Z góry dziękuję
 
Orlen C3 5W-40? Powinien być tańszy niż Lotos, a jakościowo będzie podobnie. Możesz też spróbować Gulfa ULE 5W-40, marka jest znana i robi dobre oleje, a przy okazji jest stosunkowo niedroga.
 
Z tym 5W50 to gruba, ale przesada. Olejem nie leczymy silnika.

Cokolwiek 5W40 będzie dobre. Może być C3, może być A3/B4. Interwały pozostaw jakie są. Orlen, lub Fuchs który masz obecnie, lub na przykład Texaco Ultra S. Możesz eksperymentować. Silnik to prosta jednostka napędowa.
 
Jest jeszcze Specol 5w40 C3 z normą Fiata.
 
Dziękuje za odpowiedzi. Jak to jest z tym ACEA C3 a ACEA A3/B4? Instrukcje starszych Fiatów tym silnikiem nie mają c3, była jaks modyfikacja silnika? Czym grozi lanie A3/B4 na dłuższa metę?
Z tym 5W50 to gruba, ale przesada. Olejem nie leczymy silnika.

Cokolwiek 5W40 będzie dobre. Może być C3, może być A3/B4. Interwały pozostaw jakie są. Orlen, lub Fuchs który masz obecnie, lub na przykład Texaco Ultra S. Możesz eksperymentować. Silnik to prosta jednostka napędowa.
 
Fiat tłumaczy potrzebę olejów C3 układem katalitycznym. Tobie olej pobiera, czyli może i powinieneś się kierować raczej w stronę takich właśnie środków smarnych, zamiast A3/B4.
 
Jak już było wspomniane powyżej proponowałbym Lotosa Aurum C3 5w40. Jeździłem na Aurum z tym, że 5w30 i nie miałem się do czego przyczepić. Jest jeszcze Millers Trident C3 5w40 lub Motul X-Clean C3 5w40 ale w tym przypadku cena będzie wyższa, ok 30 zl/l.
 
Fiat tłumaczy potrzebę olejów C3 układem katalitycznym. Tobie olej pobiera, czyli może i powinieneś się kierować raczej w stronę takich właśnie środków smarnych, zamiast A3/B4.
Czyli C3, z Eurola miałem Fluence i byłem zadowolony, w kometach przewija się też lite co sądzicie o wyborze Eurol Turbo Diesel?
 
Mam ten silnik w Mito. Też jest zalecana norma Fiata S2. Wcześniej lałem Motula 5w40 X-clean, trochę go pobierał, ok 150-200 ml/1000km. Później olałem to ACEA C3 i wlałem Specola Gold 5w40 A3/B4. Jak sprawdzałem poziom po 5 kkm, to może 300 ml brakowało. Na tym oleju już zostaję, nie chce mi się kombinować w tym aucie, zwłaszcza, że 60 zł/4 L, to sobie mogę co 8 kkm wymienić.
 
To nie są na tyle skomplikowane, czy wymagające silniki, żeby się szczególnie przejmować wyborem oleju.
 
Zużycie oleju masz marginalne jak podajesz 1l/10kkm. Ja do swojego Tipo 1.4tjet z lpg zalewam od nie dawna Shell 5W-40 HX8 ECT, cena ~110pln/5l. Spełnia wymagania Fiata S2, ja akurat do tego nie przywiązuje uwagi. Przez 70kkm tankowałem olej bez normy Fiata S2.

 
Back
Top