• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 T-jet 120kM 2018r.

Adrid

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat, Tipo, 1.4 T-jet 120kM
Marka samochodu
Fiat Tipo HB
Budżet/ile litrów
200/5
Silnik
1.4 T-jet 120kM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Norma Fiata 9.55535-S2, Acea C3
Jaki olej masz obecnie
Selenie KPE 5w40 Multiair
Witam,
Posiadam od nowości Fiat Tipo z 2018r. z silnikiem 1.4 T-jet 120kM. Od zbliża mi się trzeci przegląd po 45k km. Pozostałe dwa przeglądy tj. po 15 i 30k km robiłem w ASO i lali do auta olej Selenia. Jednak zastanawiam się nad zmianą oleju. Chodzi mi po głowie Motul 8100 X-clean. Co racja silnik w tym momencie jest suchutki, nigdzie nie leje się. W ciągu ostatnich 13k km dolalem do silnika ok. 350-400 ml oleju bo brakowało. Proszę o radę czy lać dalej selenie - jeśli tak to czy iść do ASO czy mechanika bo w przypadku Motula to tylko mechanik wchodzi w grę.
Pozdrawiam
 
Bież Selena jeździłem swoimi Włoszkami i zero problemu .
Kup filtry swoje , olej i zaoszczędzisz .
Np w Hondzie filtr kabinowy 150 a można za 29 kupić i to węglowy.
Jest różnica ogromna .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Screenshot_20210108-175646.png
Informację czerpałem ze strony producenta. Dla mnie, taki zapis oznacza spełnienie normy i możliwość stosowania oleju w okresie gwarancji (Ale mogę to źle rozumieć) Wydawało mi się też, że producent nie może narzucić tylko jednego oleju jaki można stosować.
 
Z tych wszystkich wymienionych norm, na pewno aprobatę posiada na dexos2 i 229.51:



Pozostałe trzeba sprawdzać w ten sam sposób, a jak nie znajdziesz, to oznacza, że olej spełnia wymagania normy.
 
Bo nie udziela. Żaden producent oprócz Petronasowej Selenii nie ma oficjalnej aprobaty, nawet Petronasowe odpowiedniki lepkościowe jej nie posiadają. To, że producenci innych olejów twierdzą, że ich oleje spełniają np. S2, to zupełnie co innego.
 
Witam,
Posiadam od nowości Fiat Tipo z 2018r. z silnikiem 1.4 T-jet 120kM. Od zbliża mi się trzeci przegląd po 45k km. Pozostałe dwa przeglądy tj. po 15 i 30k km robiłem w ASO i lali do auta olej Selenia. Jednak zastanawiam się nad zmianą oleju. Chodzi mi po głowie Motul 8100 X-clean. Co racja silnik w tym momencie jest suchutki, nigdzie nie leje się. W ciągu ostatnich 13k km dolalem do silnika ok. 350-400 ml oleju bo brakowało. Proszę o radę czy lać dalej selenie - jeśli tak to czy iść do ASO czy mechanika bo w przypadku Motula to tylko mechanik wchodzi w grę.
Pozdrawiam
Fiat do swoich silników wymaga oleju o odpowiedniej specyfikacji i normie tak jak większość producentów. Wg specyfikacji Fiata , ma to być norma 9.55535-S2 , o lepkości 5W40 i API- SN. Fiat ZALECA , ale tylko zaleca , a nie nakazuje stosowanie oleju Selenia . Wynika to z związku marki Fiat z firmą dostarczającą oleje . Przez chwilę nawet oleje te nosiły nazwę OLIOFIAT. Podobnie jest z Chevrolet czy Opel gdzie zalecają
olej General Motors Gm DEXOS 2
Możesz zastosować olej dowolnej marki X , Y , W. Istotne aby był zgodny z podaną powyżej specyfikacją.
W Polsce niestety jest tak ,że zazwyczaj zalewamy olej jaki zalewa nam producent lub ASO i tak to ciągniemy...sugerując się tym co nam napiszą w książce serwisowej lub ASO.
Tylko nieliczni ,, odważni" decydują się od tej tradycji odejść i eksperymentować.
Jeśli dobrze lata na Selenii to możesz przy niej zostać po co eksperymentować ?
a cenowo to nie jest aż tak duża różnica a jeśli pytasz o inne oleje to>

Selenia KPE 5W40 - 45 zł /l aprobata Fiat 9.555335.S2
MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 - 37 zł/l aprobata Fiat 9.55535.S2
VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W40 -41 zł/ l aprobata Fiat 9.55535.S2

Ja szukałem i zmieniłem olej bo to co miałem zalane w silniku budziło mój niepokój
wiem jak powinien pracować silnik a ten od początku pracował dziwnie na tym oleju co był zalany.
Mnie zastanawia co innego a mianowicie twoje dolewki 300-400ml oleju po 12kk
Nowe auto z tak małym przebiegiem....
Ja po taki przebiegu nie dolałem nic a silnik był na dotarciu więc powinien cos tam oleju brać
i chyba interwał 10kk będzie dla ciebie najbardziej optymalny
A co do ASO to mocno bym się zastanowił i raczej posłuchał innych i poszukał solidnego mechanika
odpowiedz sobie na pytanie czy widzisz co oni tak naprawdę robią?
czy wchodzisz na halę obsługi i widzisz ich czynności obsługowe ?
Czy sugerujesz się tym co ci napiszą ......na fakturze ,że ,,wykonane"
1000 zł w ASO to kpiny i stanowczo drogo choć moje ASO liczy...... 1700zł
ja za taki mały przegląd jesienny u zaufanego mechanika w tym wymiana oleju ( mój olej ) i filtrów oleju i kabinowy> zapłaciłem 170zł
 
Last edited:
Moim zdaniem 300ml po 12k km to malo. Szczególnie że sam producent tych samochodów stwierdza że 0.5l na 10k km to taki standard na dolewki xd więc to była pierwsza dolewka gdzie tak na prawdę mocno cisnalem na pedał - przeloty po 160km/h więc miał prawo się trochę wypocic z oleju xd
 
W UE producent nie może nakazać stosowania konkretnego środka/części. Stąd zalecenia. Ale może nakazać stosowanie części/oleju która posiada odpowiednie aprobaty. Posiada, a nie tylko spełnia wymogi. W samochodach FCA w UE w zasadzie oznacza to możliwość lania wyłącznie Selenii w okresie gwarancyjnym.
 
A jak przeciętny Kowalski ma stwierdzić czy dany olej rzeczywiście ma aprobatę producenta czy tylko spełnia wymogi? Ja zawsze sprawdzałem czy jest napis "meets" czy go nie ma.
 
Przeciętny Kowalski na gwarancji jedzie do ASO i bierze co mu leją i nie martwi się aprobatami. Tylko my tu jesteśmy zryci na punkcie oleju🤪
 
Napisałem że na gwarancji. Po gwarancji aprobata jest Ci nie potrzebna.
 
Małe sprostowanie, nie zwróciłem uwagi na rocznik samochodu, racja skrzynie C635 zostały montowane po roku 2012 pomoć są mniej awaryjne. Kolektory wydechowe również zostały poprawione pod względem trwałości. ( nacięcia na kolektorze). Turbosprężarka VL37 została zastąpiona VL 39, ale nadal podatna na pęknięcia.
Proszę zatem podaj jaki jest olej do tej skrzyni biegów xd
 
75w.
 
Mam pytanie do autora wątku. Czy u Ciebie wania benzyną spod korka oleju? Bo u mnie wania i to dość szybko po wymianie oleju na świeży. W internetach piszą, że w Tjecie to norma, ale różne rzeczy przecież w internetach piszą.
 
Back
Top