Dostalem mail, zebym sie poznawal z regulaminem. I tam pisze, ze bede zkasowany, jezeli 31 dni nic nie pisalem. A wiec...
Brakuje mi tutaj kat youtuba.
Zaczne z filmem o miodzie w oleju. Chyba cos znanego. https://youtu.be/AbL4GRFLtCo
Odporność przy 320 stopniach? Silnik by popłynął jakby taką temperaturę osiągnął. Poza tym osady nie koniecznie oznaczają że olej jest zły, tylko że dodatki nie wytrzymały takiej temperatury. Ale też nikt ich do tego nie projektował.
Warunki testu ekstremalne, to jasne, z drugiej strony dość często ich parametry idą dalej i nie symulują 1:1 warunków rzeczywistych, bo musiałyby trwać setki godzin. Nie dziwi rezultat LM- to renomowany pewniak, XADO pozytywnie zaskakuje (oba miałem w silniku), frapujące dla mnie jest natomiast YUKO, które kosztuje mniej niż 60,- zł/4 litry. Do tego stopnia, że na pewno je kupię i wypróbuję.
Po takich "testach" nie można tego stwierdzić z taką pewnością. Obawiam się, że testy laboratoryjne mogą się troszkę różnić od tych z YT. Co zresztą było wyjaśniane wiele razy na forum.
Yukoil z Ukrainy jest w EELQMS , a 10W40 to nawet jest w Bevo z aprobatą MB228.5 (chyba jedyny olej tej firmy z oficjalną).
Po za tym nikt nic o nim nie wie. Jeden interwal to i na "rzepakowym" można przejechać. Żeby testować trzeba by stosować dany olej kilka lat.
@tomikin Wszystko w granicach błędów pomiarowych. Dziwne, że nie pokazali jak mierzą kompresję przed i po na każdym cylindrze. Material sponsorowany. @jan.janko o Piotrze testerze już był wątek. Jego testy można wsadzić wiesz gdzie. Szkoda tylko, że jest grono ludzi co w to wierzy.
@soszo, miałem na myśli całą serię Signature Series.
Ten na filmiku, który linkujesz, to European Car Formula.
Między nimi jest istotna różnica - SS jest oparty w znacznej mierze o PAO, a te bazy pokazują właśnie swoją przewagę w niskich i bardzo niskich temperaturach.
Tylko, komu potrzeba w PL -50C ...
PS
Na takiej strategii oparty został "test Łysego", w którym porównywał PMO Extreme z olejami opartymi o HC.
Oczywiście mam to na uwadze, że dobierając konkurentów i konkurencje w której się zmierzą z góry można przewidzieć wynik.
Eneos nie skupia się zbyt mocno na płynności w ultra niskich temperaturach. Nawet Sustina ma pour point w tds -45stC
Handlarze, którzy na FB utwierdzają w przekonaniu nieświadomych użytkowników, że olej X, który ma 20% PAO jest lepszy od tego Y na HC. A na końcu się okazuje, że ktoś to chce wlać do Clio 1.2.... Zresztą nawet tutaj często można natknąć się na polecenie 0, zamiast 5W30\40 bo "lepszy start w zimie".
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.