• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filmiki na temat olej silnikowy

Ich strona jest normalnie dostępna ?
Te worki testów to dla oglądalności i punkcików są, prawdziwe nie są pewnie tak wizyjnie fajne.
 

Uwagę zwraca odporność na temperaturę oleju XADO, LIQUI MOLY i YUKO. Renomowani konkurenci polegli z kretesem.
 
Odporność przy 320 stopniach? Silnik by popłynął jakby taką temperaturę osiągnął. Poza tym osady nie koniecznie oznaczają że olej jest zły, tylko że dodatki nie wytrzymały takiej temperatury. Ale też nikt ich do tego nie projektował.
 
Warunki testu ekstremalne, to jasne, z drugiej strony dość często ich parametry idą dalej i nie symulują 1:1 warunków rzeczywistych, bo musiałyby trwać setki godzin. Nie dziwi rezultat LM- to renomowany pewniak, XADO pozytywnie zaskakuje (oba miałem w silniku), frapujące dla mnie jest natomiast YUKO, które kosztuje mniej niż 60,- zł/4 litry. Do tego stopnia, że na pewno je kupię i wypróbuję.
 
Renomowani konkurenci polegli z kretesem
Po takich "testach" nie można tego stwierdzić z taką pewnością. Obawiam się, że testy laboratoryjne mogą się troszkę różnić od tych z YT. Co zresztą było wyjaśniane wiele razy na forum.
 
Yukoil z Ukrainy jest w EELQMS , a 10W40 to nawet jest w Bevo z aprobatą MB228.5 (chyba jedyny olej tej firmy z oficjalną).
Po za tym nikt nic o nim nie wie. Jeden interwal to i na "rzepakowym" można przejechać. Żeby testować trzeba by stosować dany olej kilka lat.
 
Oglądając povagowanych przypadkiem natrafiłem na takie coś, wrzucam jako ciekawostkę

 
@tomikin Wszystko w granicach błędów pomiarowych. Dziwne, że nie pokazali jak mierzą kompresję przed i po na każdym cylindrze. Material sponsorowany.
@jan.janko o Piotrze testerze już był wątek. Jego testy można wsadzić wiesz gdzie💩. Szkoda tylko, że jest grono ludzi co w to wierzy.
 
U niego zawsze wygrywa amsoil...
To oczywiste :>
Jednak nie zawsze ;)
1644747827851.png
 
@soszo, miałem na myśli całą serię Signature Series.
Ten na filmiku, który linkujesz, to European Car Formula.
Między nimi jest istotna różnica - SS jest oparty w znacznej mierze o PAO, a te bazy pokazują właśnie swoją przewagę w niskich i bardzo niskich temperaturach.
Tylko, komu potrzeba w PL -50C ...

PS
Na takiej strategii oparty został "test Łysego", w którym porównywał PMO Extreme z olejami opartymi o HC.
 
Oczywiście mam to na uwadze, że dobierając konkurentów i konkurencje w której się zmierzą z góry można przewidzieć wynik.
Eneos nie skupia się zbyt mocno na płynności w ultra niskich temperaturach. Nawet Sustina ma pour point w tds -45stC
 
Tylko, komu potrzeba w PL -50C ...
Handlarze, którzy na FB utwierdzają w przekonaniu nieświadomych użytkowników, że olej X, który ma 20% PAO jest lepszy od tego Y na HC. A na końcu się okazuje, że ktoś to chce wlać do Clio 1.2.... Zresztą nawet tutaj często można natknąć się na polecenie 0, zamiast 5W30\40 bo "lepszy start w zimie".
 
Film nie dotyczy bezpośrednio oleju, ale budowy układu smarowania współczesnego silnika 2.0 TDI.
 
Back
Top