• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filmiki na temat olej silnikowy

Taki filmik znalazlem. Od 6:50 ciekawostka. Byc moze duzo osob na forum o tym wiedzialo, ja nie wiedziałem
 
Ale cudo mi się na głównej pokazało

 
no i teraz już wszystko jasne, a my tu piszemy tyle czasu i do niczego nie doszliśmy :p
 
Producent oleju chwali się nanoceramiką, a tu PAO nie wiadomo skąd się wzięło
 
Oglądają... Szukałem wątku z filmami, bo dałbym sobie rękę uciąć że był taki, ale się poddałem z nadzieją że ktoś inny to wrzuci. Ale póki co, będąc w połowie filmu, mogę powiedzieć że sam mam samochód z filtrem GPF i bezpośrednim wtryskiem i w mojej analizie olej 0W20 po przebiegu 6300km nie błagał o wymianę.
 
Last edited:
Ale mikserem to jeszcze tu oleju nie kręciliśmy :D

Ani młotkiem smaru nie tłukliśmy
 
Jak widać ten kanał jest opinotwórczy więc jest szkodliwy. Co ma AR do tego, że w silniku nadal jest syf.
 
Może mi to ktoś streścić bo w niedzielę jestem zbyt leniwy żeby oglądać YT. Gość bada tylko? lepkość i na tej podstawie ocenia jakość?
 
Sprawdza lepkosc przed i po interwale, pozniej FTIR.
Jesscze no test jednokropelkowy jako ciekawostkę.
 
Last edited:
Czyli bada zawartość paliwa? Jak tak to w miarę ok, bo samo badanie spadku lepkości jest bez sensu. Nadal tylko nie rozumiem co ma spadek lepkości do jakości oleju, ale sporo ludków tutaj ocenia olej na podstawie zawartości molibdenu więc może i ma 😉
 
Tu akurat lepkość nie spadła. Wykonał test jednokropelkowy który pokazał moim zdaniem syf w silniku. Na FITR wyszło podwyższone utlenianie i nitrowanie ale mnie ma do porównania FITR świeżego oleju z dodatkiem. Zastosowana była plukanka LM. Autko pierwszy interwal w PL po zakupie od emeryta z Niemiec 😉.
 
Chłopina ma tylko lepkościomierz, to bada lepkość. A że ma kitel i powiedział, że jest doktorem, to nikt już o nic nie pyta.
Tym samym w klasycznym dieslu olej będzie wieczny, bo tam sadza raczej lepkość będzie zwiększać, a w hybrydzie gdi nawet jak wyślesz olej po tygodniu, werdykt będzie " wymiana za późno".
 
Ja w teście bibułowym nic złego nie widzę. Po prostu ar9200 tak "zabarwia" krąg centralny (patrz wątek z testem jednokroplowym - post #205). Nie musi to oznaczać od razu brudnego silnika. Na wcześniejszym orlenie z 9100 tak to nie wyglądało.
FTIR - utlenianie? Może to kwestia estrów?
 
Czy ja wiem? Wnętrze kręgu z filmu jest jakby wypełnione brudem. Twoje jakby tylko miało ciemny krąg.

20230625_123516.jpg20230625_123441.jpg
 
Back
Top