• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filmy edukacyjne

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Coś od @Robert1 . Był już w dyskusji ogólnej, a wg mnie warto wstawić i tutaj, gość opisuje parametry dodatku do oleju. Po hiszpańsku więc włączcie napisy i wyłączcie dźwięk ;)

 
Fajnie to wygląda, wycieczka taka 2-3 dniowa marzenie 😁
 

Interesujacy filmik, ukazujacy labolatorium, miedzy innymi ICP oraz aparature do mierzenia lepkosci dynamicznej HTHS. Corka szefa ladnie to wytlumaczyla :>
 
Jeżeli jest odpowiedniejszy temat proszę o przeniesienie.

Właściciel wypożyczalni samochodów na Nurburging i jego mechanik opowiadają na jakich olejach jeżdżą ich samochody -
W skrócie:
Seat Cupra, BMW M2, Toyota GT86 na 5W30 - tłumaczą to niecałymi 2 km na tor, przez co siłą rzeczy klienci katują na zimnym no i w niektórych jest dalej gwarancja producenta.
BMW M4 na 15W50 - najwięcej używany samochód, robi po 30 kółek dziennie i nawet go nie gaszą w ciągu dnia :D
McLaren 620R na 0W40 - taka lepkość jest zalecana przez fabrykę.
Porsche GT2 RS MR - najpierw lali OEM 5W30 ale po rozgrzaniu hałasowała hydraulika i przerzucili się na 5W50, na którym z kolei odzywała się przy zimnym silniku. Złotym środkiem okazał się 5W40 :D
 
Do tego BMW leja mineralny olej, nawet go nie ma w sprzedazy w Niemczech:
1607241779297.png
 
powiedz mi, co się teraz nie sypie..
Nie przesadzajmy ...
U mnie po 3 latach i 72 tys km musiał wymienić spryskiwacz:
Z gwarancji"się nie dało"

I na wiosnę światła tylne, bo zaparowały - tu się dało z gwarancji.

Co do producentów, to osobiście mam dosyć Mercedesa.
Najgorzej mi się pracuje na ich dokumentacji.
Nawet vag, którego nie lubię, ma dokumentację dopracowane i w jednym, spójnym formacie.
Poza tym kia, psa, ford i nawet BMW - dok bez zarzutu.

"Awaryjnosc", hm temat rzeka.
Ja już się przyzwyczaiłem do różnych wynalazków.
 

Mozna sobie wlaczyc z napisami, pokazuja blendownie, labolatorium w Saarlouis.
 
Dla wielu powinno byc to interesujace, pan Kuhn pokazuje jak sie gotuje "zupe" :>
1656180330806.png
 
Ku chwale ojczyzny! ;)
 
80W90 i 75W90 w dyfrze na zimno
 
Tylko, czy to w czymś szkodzi? Krytyczne jest zazębienie hipoidalne, a tam trafia zimny olej z koła zanurzonego w oleju i rozciera się na zazębieniu wałka atakującego. Czasem w wojskowych ciężarówkach terenowych wogóle obudowa mostu była rozbijana i samochód musiał przejechać ze 2-3 km, by przegrzać i odpuścić materiał. A czasem jechał dłużej, aż do zaspawania mostu i roztrzaskania wszystkiego w pył :) Problemem w dzisiejszych czasach może być zużycie energii na mieszanie tego miodu, ale z punktu widzenia trwałości lata eksploatacji takich mostów na oleju SAE90 pokazują, że to widowisko to straszenie ludzi.
 
Back
Top