• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@MC Subi to że fabryka ma certyfikacje nie oznacza że ich wewnętrzna kontrola jakości jest na odpowiednim poziomie. Brat pracuje w polskiej firmie która bierze komponenty do produkcji między innymi z Chin i jeśli raz na jakiś czas nie zrobią audytu w Chinach to jakość produktu spada i są problemy, po prostu trzeba ich kontrolować. Problem polega np. na tym że w ciągu pół roku potrafi się zmienić kadra w danej fabryce i od nowa trzeba tłumaczyć co się chce i jak ma to być wykonane.
 
Może i głupie pytanie ale mnie zaskoczyło. Dotychczas filtry kabinowe jakie miałem miały zaznaczony kierunek przepływu.Wychodziło zawsze,że ta kolorowa warstwa bioaktywna jest na stronie wyjścia czy jak zwał na wylocie.
Obecny filtr nie ma zaznaczonego kierunku przepływu powietrza więc zamontowałem jak był stary. Teraz widzę,że na stronie producenta jest pokazany odwrotny kierunek filtracji. Czy ma to znaczenie? Odwrócić tak jak jest na zdjęciu?
 

Attachments

  • filtr.png
    filtr.png
    135,6 KB · Odwiedzin: 27
Zainteresowany chyba też ma dostęp do wyszukiwarki internetowej. Myślę, że właśnie to jest problem , że trzeba ten filtr sprowadzać z Ameryki
 
Nie ma żadnych zamienników? Czy konkretnie chcesz purfa?
 
Czy ktoś z Was Koledzy wie, gdzie mogę kupić filtr Purfluxa o oznaczaniu LS332?


Na rosyjskim Oil Clubie pojawiła się informacja, że odpowiednikiem LS332 jest OC602 Mahle, oczywiście przed zakupem warto zweryfikować tą informację porównując wymiary. Jeśli okaże się, że to jednak nie to, to mając oryginalny możesz wyszukać zamiennik po wymiarach w katalogu Manna
 
trzeci oryginał Francja z 24r, czwarty to też oryginał Francja tylko z 23r.
Jak możesz podrzuć linka na priv skąd kupowałeś te francuskie OE. Pod koniec czerwca wymiana oliwy w 1.2 TCe a filtr jest ten sam. Do tej pory zawsze dostawałem OE Made in France i były w perfekcyjnym stanie jak te dwa po prawej stronie co pokazałeś.
 
Zainteresowany chyba też ma dostęp do wyszukiwarki internetowej.
Dokładnie tak! Dodam jeszcze, że oryginał kosztuje w Polsce około 200zł, więc propozycje zakupów za granicą za 50 Euro czy 50 dolarów są mało atrakcyjne. Zadając to pytanie miałem na myśli to, że może ktoś zna jakiś kanał, którym można kupić tego Purfluxa bezpośrednio od importera lub dystrybutora. Na niemieckim ebayu można ten filtr kupić za 40 euro, jednak koszt wysyłki też robi taki zakup nieopłacalnym. Mimo to dziękuję Kolegom za próbę pomocy 👍
 
jednak koszt wysyłki też robi taki zakup nieopłacalnym
Niekoniecznie, wysyłkę do DE masz za darmo. A koszt wysyłki z DE do PL paczkomatem gabaryt B to 35 zł.
Przy jednej sztuce to nieopłacalne, ale gdybyś kupił na zapas choćby 3 sztuki to już masz prawie 5 dyszek w kieszeni ;)
Pośrednik zaufany i tak offtopowo przydatny do zamawiania elektroniki takiej jak choćby telefony, która jest u sąsiada często zauważalnie tańsza, a sklep nie ma wysyłki do Polski.
 
Last edited:
To jest chore by filtr tyle kosztował.
 
To jest chore by filtr tyle kosztował.
Normalne, do Triumpha OE powietrza kosztuje 160-180 zł, w zależności po ile funt stoi, ewentualnie mogę kupić zamiennik Meiwa, albo od tego roku Hi-Flo za 140-150 zł 😉.
Filtr oleju OE to WIX, kosztuje też w granicach 40-50 zł, a żeby było zabawniej, najczęściej jest to filtr "Made in Poland" 😅.
 
OE to OE. Ale żeby nie było zamiennika?
 
@a1410 sprawdź rozmiar gwintu, szerokość i ciśnienie bypass i coś dobierzesz od innych modeli. Jak różnica w wysokości i szerokości będzie niewielka to filtr też podejdzie. Wejdź na stronę producenta i poszukaj. Możesz też napisać np. do manna lub filtrowa i przęsła ci jakiś katalog z parametrami filtrów.
 
OE to OE. Ale żeby nie było zamiennika?
Zgadza się, OE zawsze ceny miały z kosmosu. Ale znowu na przykładzie mojego Triumpha, motocykl produkowany był od 2007 roku, a dopiero może od dwóch lat na rynku są całe dwa zamienniki, przy czym ich dostępność jest praktycznie żadna, bo może raz-dwa razy w roku w hurtowniach pojawia się dosłownie 5-10 sztuk i każdy i tak kupuje OE, bo te 30 zł w cenie nikogo już nie urządza w tej sytuacji (cena/jakość/dostępność)
 
To jest chore by filtr tyle kosztował.
No cóż, fanaberie zwykle są kosztowne, ale filtr to i tak drobiazg w porównaniu do innych cen u Maserati i tak na przykład wymiana sprzęgła przy skrzyni Duoselect to...grubo ponad 20 tysięcy złotych!
@Kuba
To jest filtr do silnika z suchą miską i ponieważ tych silników nie było zbyt wiele, to pewnie dlatego żadnemu "podrabiaczowi" nie opłaca się uruchamiać produkcji, a jeżeli u Chińczyka filtr też kosztuje 170zł to znaczy, że trzeba brać ori i cieszyć się, że w ogóle jest dostępny.
 
Back
Top