• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@Arcz01 Masz również polski? Chyba ze trafiłeś niemiecki.
 
Zakładaj. U mnie wymiana w lutym jak będzie chwila czasu.
 
Ja w F30 328i oleju to filtron, ale zdarzył się też i mann i knecht. Kabinowy i powietrza filtron.
W Hondzie Cb1000r olejowy mam Hiflo Racing, a powietrza szarpnąłem się na sportowy BMC wielokrotnego użytku.
W rodzinie BMW 1300S jeździ też na Hiflo.
Mamy jeszcze Corvette C6 LS3 - ta też jeździ na filtrach Filtrona.
 
Ja się sparzyłem na filtrze powietrza marki Hengst. W filtrze po ok. 10 tys. km przebiegu wygieła się ta boczna uszczelka....filtr był made in Poland.
 
Dla mnie producenci filtrów których się nie obawiam kupować i zakładać to Mann, Knecht i Purflux . Filtrona zawsze biorę jako kabinowy bo dużo tańszy. W tańszych autach zawsze montowałem Filtrona i w sumie nie zauważyłem różnicy pomiędzy tymi super a filtronem oprócz tego ze w portfelu miałem mniej kasy
 
Ja zawsze kupowałem manna, ale widziałem, że ktoś narzekał HU 925/4 i teraz sam nie wiem co kupować
 
Ja zawsze kupowałem manna, ale widziałem, że ktoś narzekał HU 925/4 i teraz sam nie wiem co kupować
Narzekał tzn ?
W moim Audi wszystkie OEM owe filtry to Mann . W Renault OEM to Purflux -olej a reszta to Mecafilter
 
Ja w F30 328i oleju to filtron, ale zdarzył się też i mann i knecht. Kabinowy i powietrza filtron.
W Hondzie Cb1000r olejowy mam Hiflo Racing, a powietrza szarpnąłem się na sportowy BMC wielokrotnego użytku.
W rodzinie BMW 1300S jeździ też na Hiflo.
Mamy jeszcze Corvette C6 LS3 - ta też jeździ na filtrach Filtrona.
jakieś porównanie organoleptyczne filtra oleju filtrona do manna/knechta?
 
Tutaj jest małe porównanie
 
Narzekał tzn ?
W moim Audi wszystkie OEM owe filtry to Mann . W Renault OEM to Purflux -olej a reszta to Mecafilter
Ogólnie coś mu się wkładka nie spodobała i pokazywał, że chyba nawet filtron wyglądał solidniej, a ja to niezbyt się znam na filtrach. Ogólnie to niektóre filtry do mojego auta są z plastikową podstawką, a inne bez. Które są lepsze?
 
W sumie bez różnicy. Lecz moim zdaniem plastik jest pewniejszy.
 
jakieś porównanie organoleptyczne filtra oleju filtrona do manna/knechta?
Szczerze? Przepracowany jeden i drugi wyglądał bardzo podobnie. Wydaje mi się, że knecht był nieco bardziej pofalowany, ale to bardzo subiektywna ocena bo nie przyglądałem się filtrom za bardzo po wymianie, jedynie z mechanikiem patrzyliśmy między finy czy nie ma tam niczego niepokojącego.
 
Mam pytanie odnośnie filtra paliwa w dieslu. W zeszłym tygodniu przy -11 na dworze auto po nocy odpaliło i zgasło (opisywałem to w innym temacie). Wytrąciła się parafina z ON i zablokowała filtr paliwa. Gdy mróz odpuścił auto normalnie odpaliło i jeździ. Moje pytanie czy w tej sytuacji powinienem wymienić filtr paliwa na nowy? Filtr ma przebieg ok 2 tys. km i był wymieniany w grudniu.
 
Oczywiście, że nie wszystko.
Większa waga, wskazuje na lepszą/większą jakość materiału.
 
Nie koniecznie filtrującego.
 
Last edited by a moderator:
Przymierzam się do wymiany filtra paliwa. Trochę może rozkręcę burzę, ale w tym aucie filtr paliwa nie był wymieniany od 8lat na pewno.

Auto odpalało nawet w ostatnie mrozy, nie dławił się nic, nie kopci itd.

Jakie jest wasze zdanie odnośnie wymiany filtra paliwa, czy rzeczywiście jest potrzebna wymiana co 2 lata, czy paliwa na renomowanych stacjach są tak zanieczyszczone żeby zawracać sobie głowę filtrem paliwa tak bardzo jak podaje się do ogólnej informacji?
 
Back
Top